اهمیت لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران

اهمیت لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران

لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران شامل محصولات مختلفی است که ما قصد داریم تا در این مقاله به آن بپردازیم.

اهمیت لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران

لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران شامل محصولات مختلفی است که ما قصد داریم تا در این مقاله به آن بپردازیم. اصولا لوازم جانبی به کالاهایی گفته می‌شود که برای عملکرد بهتر محصول اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجود لوازم جانبی باعث می‌شود تا علاوه بر کارکرد بالای محصول اصلی، عمر آن نیز، افزایش یابد. به‌عنوان مثال، در خصوص گوشی‌های موبایل می‌توان گفت، لوازم جانبی این گوشی‌ها که شامل، شارژر، گلس، قاب و ... می‌باشند تضمین کننده سلامتی و عملکرد بالای گوشی به حساب می‌آیند. به بیان ساده‌تر، با استفاده از این لوازم جانبی، می‌توان افزایش باتری و محافظت از شیشه اورجینال گوشی را انجام داد. در این صورت، علاوه بر کارکرد مطلوب آن، گوشی هوشمند شما عمر بیشتری نیز، خواهد داشت. با ذکر این مثال می‌توان به لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران اشاره کرد و اهمیت آن‌ها را در ارتباط با انواع دوربین‌های مداربسته متذکر شد.

اهمیت وجود لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران

لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران انواع متعددی دارد که از آن میان می‌توان به اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرد. این کالای اساسی و مهم، هارد دوربین است. دلیل ذکر این محصول به‌عنوان اصلی‌ترین لوازم جانبی، به خاطر عملکرد مداوم و طولانی مدت دوربین‌های مداربسته در شبانه روز است. در دوربین مدار بسته برای ذخیره تصاویر باید منبعی وجود داشته باشد که بتوان در هنگام نیاز به آن مراجعه کرده و تصاویر ذخیره شده را مشاهده کرد. هاردهای موجود در دوربین‌های مداربسته dvr  قدرت بسیار بالایی دارند. عملکرد آن‌ها در خصوص ثبت و حذف تصاویر بسیار بالا است و تمام این عملیات به صورت خودکار انجام می‌شود.

لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران با عنوان مانیتور

مورد مهم بعدی در خصوص  لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران مانیتور یا صفحه نمایش است. همان‌طور که می‌دانید صفحات نمایش به منظور نمایش اطلاعات ذخیره شده بر روی دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانیتورها نیز، انواع مختلفی دارند که با توجه به میزان دوربین‌ها، نوع نمایش تصویر به صورت سیاه و سفید و رزولوشن آن، دارای قیمت‌ها و کارکردهای متفاوتی هستند.

لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران با عنوان رک

رک شبکه از دیگر لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران است که باید مورد توجه قرار گیرد. رک به‌عنوان یک مخزن و یا جعبه استاندارد برای دوربین‌های مداربسته است که مسئولیت محافظت از تجهیزات دوربین را به عهده دارد. در داخل رک‌ها، سوئیچ، سرور و روتر قرار داده می‌شود که به عنوان مکانی برای سامان‌دهی به این تجهیزات شبکه است. نود یا گره‌های شبکه از طریق کابل به قسمت پشتی این جعبه وارد شده و به تمام تجهیزات موجود در آن اتصال می‌یابند. رک‌ها نیز، انواع مختلف و متفاوتی دارند که رایج‌ترین آن‌ها رک 19 اینچی می‌باشد. افزایش طول عمر تجهیزات با استفاده از رک‌ها تضمین خواهد شد چرا که؛ آن‌ها در طول فعالیت خود، کمترین حمل و نقل را تجربه می‌کنند.

دوربین مداربسته رک سیماران

انواع مختلف رک‌ها

رک‌ها که از  لوازم جانبی دوربین مداربسته سیماران هستند دارای انواع مختلفی می‌باشند. در ادامه به توضیح برخی از رایج‌ترین رک‌ها برای دوربین‌های مدار بسته اشاره‌ خواهیم کرد. رک‌های ایستاده، از طریق پایه‌هایی که روی زمین است ثابت می‌شوند. این رک‌ها اندازه‌هایی در حدود 16 الی 47 یونیت دارند و عمق آن‌ها نیز، حداقل 60 و حداکثر 100 سانتی‌متر است. رک‌های ایستاده درب‌های زیادی دارند که غالبا درب جلویی بیشتر از همه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. رک مهم بعدی از نوع دیواری می‌باشد که دوربین را، در مکانی بر دیوار نگه می‌دارد. اندازه یونیت آن 4 تا 12 و عمقی در حدود 45 الی 60 سانتی‌متر دارد.

نور افکن، به عنوان کاربردی‌ترین لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران

نورافکن‌ها یا پروژکتورها با تولید امواج مادون قرمز باعث می‌شوند که تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته قابلیت دید در شب را داشته باشند. به بیان‌ساده‌تر، وجود این امکانات و لوازم جانبی در یک دوربین مداربسته باعث می‌شود تا تصاویر ذخیره شده در شب واضح و شفاف باشد. اگر دوربین مدار بسته، ال ای دی مادون قرمز نداشته باشد، استفاده از این لوازم جانبی ضروری است. 

 از دیگر لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران، ویدیو بالون‌ها هستند.

یک سیستم کوچک و محدود از لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران است که باعث می‌شود تا تصاویر ذخیره شده به انواع بسترهای متعدد فرستاده شوند. تقویت سیگنال تصاویر و جلوگیری از ایجاد نویز از وظایف مهم این دستگاه است. علاوه بر این، هر گاه بخواهیم چند تصویر را به طور همزمان داشته باشیم، این سیستم خواهد توانست از طریق یک کابل تمام تصاویر را با هم ترکیب کرده و همزمان پخش کند. انواع ویدیو بالون شامل بالن p، بالن VGLI، بالن V و بالن AV است که هر یک ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند.

کانکتورها از لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران

فیش‌ها سیستم‌هایی هستند که به منظور اتصال دستگاه‌های الکتریکی به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع فیش‌ها یا کانکتورها شامل، فیش  BNC است که تمام سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال را دریافت کرده و برای انتقال تصاویر به نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیش BNC به سه نوع مختلف پیچی، لحیمی و پرسی تقسیم می‌شوند. در نوع پیچی، کابل از طریق یک عدد پیچ به سوکت وصل می‌شود. در نوع لحیمی، مغزی کابل به درون سوکت لحیم شده و سبب افزایش مقاومت میان کابل و سوکت خواهد شد. در نهایت، در مورد پرسی، مغزی کابل در درون سوکت پرس می‌شود که این نوع فیش دوام بسیار زیادی دارد. دومین فیش از نوع AV است که صوت و تصویر را به آنالوگ تبدیل می‌کند و در رنگ‌های زرد و قرمز قابل دسترس است. برای انتقال صوت از فیش قرمز و برای انتقال تصویر از فیش زرد استفاده می‌شود.

سومین فیش از لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران، فیش DC یا آداپتوری است. این فیش سیم برق را به دوربین اتصال داده و زمانی استفاده می‌شود که فاصله دوربین از آداپتور زیاد باشد.  

دوربین مداربسته رک سیماران

اسپلیتر به عنوان لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران

همان‌طور که از واژه اسپلیتر معلوم است به عنوان سیستم جداکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود فیلترهای بالاگذر و پایین گذر در این سیستم باعث می‌شود تا نوع بالاگذر آن، فرکانس‌های پایین را محدود کند و فرکانس بالا را آزاد نگه دارد و در نوع پایین گذر آن، نیز دقیقا عکس نوع بالاگذر را انجام می‌دهد. این دستگاه به طور کلی وظیفه ممانعت از تداخل میان دوربین‌های مدار بسته و خطوط دیجیتال را انجام می‌دهد.

سوئیچ شبکه مهمترین لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران

سوئیچ که از مهمترین لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران است برای انتقال تصاویر از کابل شبکه به دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود. سوئیچ‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان به شبکه مدیریتی، شبکه غیر مدیریتی و سوئیچ غیر مدیریتی اشاره کرد. نوع اول، به منظور کنترل از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دوم برای کسب‌وکارهای کوچک و نوع سوم نیز، به منظور نصب ساده دوربین به طور بی سیم استفاده می‌شود.

آداپتور سوئیچینگ

این وسیله نیز، از مهم‌ترین لوازم جانبی دوربین مدار بسته سیماران است. از این محصول برای تامین برق چند دوربین به طور همزمان استفاده می‌شود. این آداپتور 12 ولت است که برای افزایش سرعت نصب و کاهش مشکلات بسیار مورد توجه است.  

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال نیز جزو کاربردی‌ترین لوازم جانبی دوربین مدار بسته است. شیلدهای آن 96 و 66 رشته‌ای هستند. جنس روکش آن pvc  بوده و جنس مغزی آلومینیوم با روکش مس دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)