آنتن سیماران بهترین آنتن ایرانی

آنتن سیماران بهترین آنتن ایرانی

برای اینکه بتوانید از تلویزیونتان استفاده کنید نیاز به یک آنتن دارید. آنتن سیماران محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای شما می باشد.
  • آنتن سیماران بهترین آنتن ایرانی

    برای اینکه بتوانید از تلویزیونتان استفاده کنید نیاز به یک آنتن دارید. حتی جدید ترین تلویزیون‎‌ها نیز به یک آنتن مناسب نیاز دارند. آنتن سیماران محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای شما می باشد. در ادامه با این محصول شگفت انگیز آشنا خواهیم شد

    آنتن چیست؟

    آنتن‌ها وسیله‌ای ضروری برا ایجاد ارتباط میان دو سیستم الکترونیکی با فاصله‌ی نسبتا زیاد به صورت بی‌سیم هستند. کار آنتن‌ها به شکل ساده دریافت امواج الکترو مغناطیسی و تبدیل آن‌ها به سیگنال‌های الکتریکی می‌باشد. برخی آنتن‌ها توانایی ارسال سیگنال را نیز دارند. در واقع این آنتن‌ها پل ارتباطی میان دو مکان مختلف می‌باشند. بنابراین آنتن‌ها نیز انواع مختلفی دارند و با توجه به کاربری مدنظر شما باید از نوع درست استفاده کنید. در ادامه با انواع آنتن سیماران آشنا می‌شویم.

    انواع آنتن‌ها

    آنتن‌ها در چهار دسته‌ی زیر دسته بندی می‌شوند.

    • آنتن‌های سیمی: این آنتن‌ها از یک سیم تشکیل شده اند. وظیفه‌ی این آنتن‌ها ایجاد ارتباط بین دو نقطه‌ی نزدیک به هم می‌باشد. این آنتن‌ها قدمت بیشتری نسبت به مابقی آنتن‌ها دارند. آنتن سیماران و کلیه‌ی آنتن‌های تلویزیونی نیز از این نوع می‌باشند.
    • متناوب لگاریتمی: این آنتن‌ها که بیشتر در بررسی‌های فیزیکی کاربرد دارند از توابع نمایی و لگاریتمی تشکیل شده‌اند.
    • موج رونده: این آنتن‌ها نیز بر اساس تئوری موج رونده طراحی شده‌اند و کاربری علمی دارند.
    • آنتن‌های حفره‌ای: این آنتن‌ها نیز بر اساس طراحی حفره‌ای طراحی می‌شوند و بیشتر در آزمایش‌های فیزیکی کاربرد دارند.

    آنتن سیماران

    دسته بندی آنتن سیماران

    آنتن سیماران  را می‌توان بر اساس منبع تغذیه به دو دسته‌ی زیر تقسیم کرد.

    • active: این آنتن‌ها نیازمند اتصال به منبع تغذیه جداگانه هستند. این امر به این علت است که درون این دسته آنتن سیماران تجهیزات تقویت کننده سیگنال قرار دارد. این تجهیزات بدون اتصال به سیستم الکتریکی کاربردی ندارند. به همین علت این آنتن‌ها باید به برق متصل باشند. در برخی مدل‌ها یک آداپتور به همراه آنتن وجود دارد که باید به برق متصل شود و در برخی دیگر آداپتور به شکل داخلی در آنتن نصب شده است.
    • inactive: این آنتن‌ها که قدیمی‌تر هستند نیازی به اتصال به منبع تغذیه ندارند. استفاده از این آنتن‌ها در ایران بسیار مرسوم می‌باشد. از معایب این آنتن‌ها می‌توان به عدم عملکرد صحیح در شرایط بد اشاره کرد. همچنین از این آنتن‌ها تنها در زمانی که سیگنال دریافتی شما قدرتمند است می‌توانید استفاده کنید.

    طریقه کارکرد آنتن‌ها

    در آنتن سیماران نحوه عملکرد بسیار ساده است. امواج رادیویی از برج مخابراتی در جهات مختلف ارسال می‌شوند. سپس گیرنده‌ی آنتن با توجه به امواج دریافتی، فعال می‌شود. در ادامه این سیگنال به سمت تقویت کننده‌ها می‌رود و در آخر سیگنال رادیویی تبدیل به سیگنال الکتریکی می‌شود. به این صورت شما می‌توانید شبکه‎‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی را دریافت نمایید. جنس آنتن‌ها معمولا از آلومینیوم یا یک فلز هادی دیگر می‌باشد تا عملکرد بهتری در هدایت سیگنال‌ها داشته باشند.

    آنتن سیماران

    انواع آنتن‌های تلویزیونی

    اکنون دسته بندی دیگری از آنتن‌های تلویزیونی را خواهیم شناخت. این دسته بندی بر اساس محل نصب آنتن سیماران می‌باشد.

    • آنتن هوایی ثابت: یکی از انواع آنتن سیماران، آنتن هوایی ثابت می‌باشد. معمولا از این آنتن‌ها در پشت بام منازل یا کنار پنجره و بالکن در طبقات بالای یک آپارتمان استفاده می‌شود. این آنتن‌ها را نمی‌توان در مکان‌هایی با سیگنال ضعیف استفاده کرد. به همین علت این آنتن‌ها در فضای آزاد و ارتفاعات نصب می‌شوند. این آنتن‌ها می‌توانند تقویت کننده سیگنال نیز داشته باشند.
    • آنتن هوایی گردان: این دسته از آنتن‌ها نیز معمولا در پشت بام منازل یا کنار پنجره و بالکن طبقات بالایی آپارتمان‌ها استفاده می‌شوند. تفاوت این دسته با نوع ثابت، همانطور که از نامشان پیداست، در متحرک بودنشان است. این آنتن پس از فیکس شدن قابلیت چرخش دستی یا اتومات را دارد. این چرخش به افراد کمک می‌کند تا در صورتی که سیگنال ضعیف بود، جهت آنتن را عوض کنند تا سیگنال بهتری دریافت کنند.
    • آنتن رومیزی: این نوع آنتن‌ها بسیار کوچک تر از دو نوع قبل می‌باشد. از این آنتن‌ها درون واحد مسکونی یا تجاری استفاده می‌شود. به علت کوچک بودن این آنتن جابه جایی این آنتن بسیار راحت است. بنابراین درصورتی که سیگنال خوبی دریافت نمیکنید، نی‌توانید به راحتی آنتن را جابه‌جا کنید تا سیگنال قوی‌تری دریافت نمایید. این آنتن‌ها جدیدتر از آنتن‌های دیگر نیز می‌باشند.
    • آنتن سر خود: این آنتن‌ها که امروزه هیچ کاربردی ندارند، به شکل دو میله روی تلویزیون‌های قدیمی نصب می‌شدند.

    آنتن سیماران 

  • چرا آنتن سیماران بهترین آنتن ایران است

    میخواهیم با هم بررسی کنیم که آیا آنتن سیماران ویژگی‌های لازم برای برترین آنتن بودن را دارد یا خیر. در ادامه به دلایلی که این ادعا را تایید می‌کنند اشاره می‌کنیم.

    • سیماران اقدام به تولید انواع مختلفی از آنتن‌ها کرده است. بنابراین با توجه به فاصله‌ی شما تا مرکز ارسال سیگنال (برج مخابراتی) می‌توانید از نوع بهینه‌ی آنتن استفاده کنید. برای مثال آنتن‌های رومیزی در مرکز شهر عملکرد بهتری نسبت به آنتن هوایی دارند. همچنین آنتن‌‎های دارای تقویت کننده برای استفاده خارج از مرکز شهر و در فواصل دور از برج مخابراتی مناسب هستند.
    • آنتن سیماران قدرت سیگنال‌های متفاوتی دارد. بنابراین می‌توانید با توجه به میزان قدرت سیگنال دریافتی، از آنتن مناسب استفاده کنید. برای مثال در صورتی که سیگنال‌های ضعیفی دریافت می‌کنید، بهتر است از نوع رومیزی استفاده نکنید. همچنین توصیه می‌شود از آنتن‌‎های پرقدرت استفاده نمایید.
    • امروزه دو نوع تلویزیون در بازار وجود دارند: تلویزیون‌های آنالوگ و تلویریون‌های دیجیتال. شما باید با توجه به نوع سیگنال دریافتی دستگاه خود، آنتن مناسب را بخرید.
    • کیفیت سیماران زبان زد خاص و عام مردم است. این کیفیت ضمانت ما است. اما تنها ضمانت ما نیست. آنتن سیماران همانند مایقی محصولات این شرکت دارای ضمانت نامه‌ی معتبر می‌باشد. شما می‌توانید این محصول را همراه با ضمانت نامه از نمایندگی‌های سیماران در سراسر کشور تهیه نمایید.
    • محصولات سیماران به علت تولید داخل بودن، قیمت مناسبی نسبت به سایر رقبای خارجی در کشور دارد. شما می‌توانید آنتن‌های سیماران را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در فروشگاه‌‎های سراسر کشور تهیه نمایید.
    • سیماران به روز ترین محصولات را با جدیدترین تکنولوژی‌ها روانه‌ی بازار میکند. این مورد نیز در ارتباط با آنتن سیماران صادق است. آنتن‌های سیماران از با کیفیت ترین مواد اولیه ساخته شده اند و در انواع جدید و قدیمی در سطح کشور موجود می‌باشند.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)