انواع کاربرد پلوپز

انواع کاربرد پلوپز

زندگی امروزی پر از مشغله های مختلف است، بنابراین ممکن است افراد فرصت کافی برای طبخ یا پخت غذا را نداشته باشند. بهتر است بدانید که در این زمان استفاده از یک دستگاه پلوپز برای شما می تواند کارایی زیادی داشته باشد.

در واقع دستگاه پلوپز را می توان از جمله وسایلی دانست که موجب می ‌گردد تا آشپزی کار ساده ‌تری شود. به طور کلی پلوپز از جمله وسایل برقی آشپزخانه است که می تواند باعث افزایش سرعت پخت و پز گردد.‌ البته کاربرد پلوپز فقط به پخت پلو ختم نمی شود و امروزه نسل جدیدی از پلوپز های چندکاره و دیجیتالی وارد بازار شده اند که آشپزی را به طور کل راحت تر نموده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد کاربرد پلوپز در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

 

کاربرد پلوپز در آشپزخانه: 

 

در سال های گذشته دستگاه پلوپز از جمله وسایل برقی بود که تنها برای پخت پلو استفاده می گردید. اما امروزه این وسیله یکی از اصلی ترین وسایل آشپزخانه می باشد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. زیرا نسل جدید پلوپزها به گونه ای طراحی شده اند که موجب می گردند تا آشپزی سریع تر و راحت تر انجام شود.

همان طور که گفته شد امروزه کاربرد پلوپز فقط مربوط به پخت پلو نیست و شما می توانید از این وسیله چند کاره برای پخت ماهی، سبزیجات، انواع کیک یا حتی پخت خورشت ها و.... استفاده نمایید. در کل اگر شما نیز مشغله بسیاری دارید و نمی توانید زمان زیادی را صرف پخت غذا کنید بهتر است از یک پلوپز دیجیتال و چند کاره استفاده نمایید.

در ذیل چند مورد از مهم ترین کاربرد های پلوپز را بیان نموده ایم: 

کاربرد پلوپز

کاربرد پلوپز

 

پخت برنج: 

 

اصلی ترین کاربرد پلوپز همان پخت برنج است. به گونه ای که دیگر کاربردهای آن در سایه تهیه برنج قرار خواهند گرفت. در واقع شما می توانید با استفاده از دستگاه پلوپز یک برنج بسیار خوشمزه و باکیفیت تهیه نمایید. همچنین می ‌توان گفت که پخت برنج با پلوپز کار بسیار راحتی تری نسبت به کار با قابلمه می باشد. جالب است بدانید که یک پلوپز عالی باید حتماً برنج با کیفیتی به شما تحویل دهد. در غیر این صورت حتی برای پخت کیک، تهیه ماست و... نیز کاربردی نخواهد داشت. 

 

تهیه ماست با دستگاه پلوپز: 

 

یک کاربرد پلوپز که بسیار جالب است، استفاده از آن برای تهیه ماست می باشد. معمولاً پلوپز هایی که برای تهیه ماست مورد استفاده قرار می گیرند دارای چند ظرف پلاستیکی بسیار عالی و باکیفیت هستند. این ظروف که درون جعبه پلوپز قرار دارند به عنوان قالب ماست معرفی می شوند. البته این قالب ها کاربرد های دیگری نیز خواهند داشت. اما به هر حال شما می توانید برای ماست بندی از این قالب ها استفاده کنید. در کل برای تهیه ماست با استفاده از پلوپز باید شیر تازه و مایه ماست را درون ظروف پلاستیکی بریزید. سپس برنامه مربوط به ماست بندی را فعال نمایید.

تهیه ماست

تهیه ماست

 

کاربرد پلوپز به عنوان زودپز: 

 

امروزه کاربرد پلوپز به عنوان زودپز نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در واقع زودپزها به گونه ‌ای طراحی و تولید می‌ شوند که می‌ توانند موجب پخت سریع تر غذا گردند. در نتیجه استفاده از زودپز برای خانم های خانه دار بسیار ضروری و مهم است. اما به هر حال اکثر خانه های امروزی به صورت آپارتمانی و بسیار کوچک هستند. بنابراین نمی توان وسایل زیادی را در آشپزخانه جا داد. پس ممکن است وجود یک زودپز به همراه پلوپز باعث تنگ تر شدن فضای آشپزخانه گردد. اما طراحی جدید پلوپز ها باعث گردیده تا دیگر نیازی به استفاده از زودپز نداشته باشید. 

در نتیجه علاوه بر آن که می توانید از کاربرد پلوپز به عنوان زودپز استفاده کنید و غذای خود را در زمان کمی تهیه نمایید، فضای کوچک آشپزخانه را نیز به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده‌ اید. همچنین خرید یک دستگاه پلوپز از نظر اقتصادی نیز می ‌تواند نسبت به خرید دو دستگاه زودپز و پلوپز به صرفه تر باشد. 

 

سرخ کردن و بخار پز کردن: 

 

سرخ کردن و بخار پز کردن را نیز می توان کاربرد پلوپز دانست که بسیار جذاب است. در پلوپز هایی که چنین کاربردی دارند توری سرخ کن و همچنین سبد بخارپز نیز به عنوان وسایل جانبی وجود خواهند داشت. در نتیجه شما می توانید با استفاده از این وسایل به راحتی فرایند بخار پز کردن یا سرخ کردن مواد غذایی را انجام دهید. معمولا ظرفی که به عنوان سبد بخارپز مورد استفاده قرار می گیرد از جنس پلاستیک است. اما دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد. همچنین شما می توانید انواع مواد غذایی مانند مرغ، ماهی، سبزیجات و... را در دستگاه پلوپز، بخارپز نمایید. برای این کار کافیست یک دوم دیگ دستگاه پلوپز را آب نمایید. سپس گزینه بخارپز را از منوی تنظیمات فعال کنید. برای سرخ کردن مواد غذایی نیز بهتر است داخل دیگ و به اندازه مشخصی روغن بریزید. سپس از منو برنامه سرخ کردن را فعال کنید. 

سرخ کردن و بخارپز کردن

سرخ کردن و بخارپز کردن

 

پخت انواع کیک: 

 

پخت کیک را نیز می ‌توان به عنوان کاربرد پلوپز مطرح کرد. در واقع پلوپز به گونه طراحی می شود که دارای یک دیگه نچسب و بسیار عالی می باشد. همچنین در این دستگاه حرارت به صورت کاملاً یکنواخت پخش خواهد شد. تمام این فاکتورها می‌ تواند دستگاه پلوپز را به عنوان یک وسیله عالی برای پخت کیک مطرح نماید. پس شما می توانید برای تهیه کیک با دستگاه پلوپز ابتدا مواد کیک را آماده کنید. سپس کف دیگ و اطراف آن را به خوبی چرب نمایید. پس از آن مواد را درون دیگ ریخته و درب دستگاه را ببندید و در نهایت برنامه پخت بر روی دسر قرار دهید. 

 

تهیه خورشت: 

 

همان طور که در بالا گفته شد تهیه خورشت نیز به عنوان کاربرد پلوپز بیان می شود. در واقع شما می توانید با کمک پلوپز هر خورشتی که می خواهید را آماده کنید. برای این کار کافیست مواد اولیه مربوط به خورشت را درون دیگ قرار دهید. سپس از قسمت منوی دستگاه برنامه پخت خورشت را فعال کنید. به همین راحتی شما می توانید یک خورشت بسیار عالی و باکیفیت تهیه نمایید. البته یک نکته مهم آن است که در هنگام پخت خورشت با دستگاه پلوپز مواد غذایی نیاز به آب کمتری نسبت به قابلمه دارند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)