پکیج دوربین مداربسته سیماران چیست؟

پکیج دوربین مداربسته سیماران چیست؟

پکیج دوربین مداربسته سیماران یک سیستم امنیتی بسیار ضروری برای ایجاد امنیت و احساس آرامش عمیق در خانه یا محل کار شماست.

پکیج دوربین مداربسته سیماران چیست؟

پکیج دوربین مداربسته سیماران چیست؟

ممکن است این سوال در ذهن شما مانند تعداد زیادی از افرادی که در حال مطالعه‌ی این مطلب هستند شکل گرفته باشد. یقینا شما یا دوربین مداربسته دارید یا قصد خرید آن را دارید. پکیج دوربین مداربسته سیماران یک سیستم امنیتی بسیار ضروری برای ایجاد امنیت و احساس آرامش عمیق در خانه یا محل کار شماست. در ادامه‌ی این مطلب شما را در انتخاب بهترین پکیج دوربین مداربسته سیماران راهنمایی می‌کنیم.

دوربین مداربسته چیست؟

این واژه معادل فارسی عبارت CCTV  یا Closed Circuit Television می‌باشد. معنای این عبارت، جعبه‌ی جادویی (تلویزیون) مداربسته می‌باشد. هر دوربینی که در محل خود ثابت شده باشد، دوربین مدار بسته نام دارد. البته ثابت بودن به معنای غیر متحرک بودن نیست. در واقع امروزه بسیاری از دوربین‌ها وجود دارند که توانایی حرکت و چرخش در زوایای مختلف را دارا می‌باشند. به زبان ساده‌تر، منظور از ثابت، متصل به یک پایه در یک مکان می‌باشد. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر خود را به یک یا چند صفحه‌ی نمایشگر ارسال کنند. امروزه به دوربین‌هایی که برای دلایل امنیتی استفاده می‌شود دوربین مدار بسته می‌گویند. اما بد نیست که بدانید در تعریف علمی، حتی دوربین‌های وبکم و موبایل نیز از دسته دوربین‌های مدار بسته به حساب می‌آیند.

 

تاریخچه‌ی استفاده از دوربین مداربسته

سیستم مدار بسته برای اولین بار در اواسط جنگ جهانی و توسط شرکت آلمانی زیمنس، برای نظارت و کنترل روند پرتاب موشک خود ثبت و استفاده شد. استفاده‌ی تجاری از آن  7 سال بعد، یعنی در 1949، توسط شرکت وریکون امکان‌پذیر شد. در 1980 استفاده از این دوربین‌ها در خیابان‌های آمریکا برای جلوگیری از جرم و جنایت فراگیر شد. می‌توان دهه 90 میلادی آغاز اوج گرفتن استفاده‌ی عمومی از این سیستم امنیتی در سراسر جهان دانست.

انواع پکیج دوربین مداربسته‌ی سیماران

دوربین مداربسته سیماران، به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود.

  • آنالوگ: این دوربین‌ها شایع‌ترین نوع دوربین در بازارهای جهانی است. این دوربین‌ها در واقع همان نسل اول پکیج دوربین مداربسته سیماران می‌باشند. دوربین های آنالوگ با توجه به قیمت نازل، فضای اشغال شده‌ی کم و نصب بسیار ساده پرفروش‌ترین نوع دوربین مداربسته برای کاربران خانگی یا حتی تجاری به شمار می‌آید. این سیستم متشکل از حداقل یک دوربین آنالوگ، یک دستگاه ضبط دیجیتال تصاویر (DVR) و کابل‌های کواکسیال برای ارتباط دادن دوربین ها و DVR به یک دیگر می‌باشد. تصاویر پس از ضبط شدن در دوربین‌ها، از طریق کابل‌ها به DVR ارسال و در آنجا ثبت و پردازش می‌شوند. ثبت دیجیتالی این تصاویر نیز در همان قسمت رخ می‌دهد. به علت قدیمی‌ بودن دوربین‌های آنالوگ، کیفیت تصویربرداری آنها پایین می‌باشد. البته امروزه دوربین‌های آنالوگ با امکان تصویربرداری HD به بازار آمده‌اند که اختلاف قیمتی کمی با نسل قدیمی دارند.
  • تحت شبکه: نام دیگر این دوربین‌ها در بازار، دوربین‌های IP یا اینترنتی می‌باشد.. علت نام گذاری این دوربین‌ها به این دلیل است که شما می‌اوانید در هر کجای دنیا و با داشتن آی‌ پی یک دوربین، تصاویر را به صورت پخش زنده و اینترنتی ببینید. در سیستم دوربین مدار بسته‌ی تحت شبکه، شما نیازمند قطعات بیشتری برای راه اندازی سیستم به شکل کارآمد خواهید بود. به عنوان مثال این دوربین‌ها نیازمند به سوئیچ شبکه هستند. این قطعه برای ایجاد ارتباطات ضروری می‌باشد. همچنین برای مشاهده‌ی آنلاین تصاویر شما به یک روتر یا مودم متصل به دوربین‌ها نیاز دارید. در دوربین‌های تحت شبکه از NVR به جای DVR استفاده می‌شود.

شرایط استفاده از انواع پکیج دوربین مداربسته سیماران

برای اینکه حداکثر بهره را از پکیج دوربین مداربسته سیماران ببرید، لازم است که بدانید چه نوع دوربینی مناسب چه مکانی است. در ادامه شما را با انواع مختلف دوربین‌ها از لحاظ ظاهری و کاربرد آن‌ها آشنا می‌کنیم.

  • دوربین dome: دوربین‌های دام به شکل یک گنبد معکوس می‌باشند. از این دوربین‌ها چه در سیستم تحت شبکه و چه در سیستم آنالوگ می‌توان استفاده کرد. از دوربین dome معمولا در محیط‌های داخلی مانند راهروها و فضاهای مسقف استفاده می‌شود. اتصال این دوربین‌ها اصولا به سقف می‌باشد. بدنه‌ی این دوربین‌ها از جنس‌های متفاوتی است و شما با توجه به محل نصب دوربین و شرایط آب و هوایی باید دوربین مناسب را انتخاب کنید.

 دوربین سیماران

  • دوربین بولت: دوربین بولت به شکل یک استوانه طراحی شده است.از این دوربین می‌توان هم در سیستم آنالوگ و هم در سیستم تحت شبکه استفاده کرد. مکان نصب این دوربین‌ها معمولا در فضای باز و متصل به ستون، دیوار یا میله می‌باشد. این دوربین‌ها برد بالاتری نسبت به سایر دوربین‌ها دارند و از همین رو پرفروش‌ترین پکیج دوربین مداربسته سیماران نیز می‌باشند. این دوربین‌ها معمولا در ارتفاعات مناسب نصب می‌شوند تا نتوان آن‌ها را به راحتی تغییر جهت داد. همچنین این دوربین‌ها حساسیت نسبتا زیادی به رطوبت دارند. بنابراین توصیه می‌شود که یک کاور مناسب برای آن ایجاد کنید تا در اثر باران آسیب جدی نبینند.

دوربین مداربسته سیماران

  • دوربین اسپید دام: این دوربین‌ها که نسل جدید دوربین دام به حساب می‌آیند، شکلی گنبدی دارند. این دوربین‌ها برخلاف دام باید به ستون، دیوار یا میله متصل بشوند. این دوربین‌ دارای یک پایه‌ی متصل کننده و یک موتور حرکتی هستند که سبب متحرک بودن آن می‌شود. با استفاده از این دوربین شما می‌توانید تا 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی زاویه دید خود را تغییر دهید. این دوربین‌ها امکان زوم 10 برابری و با کیفیت بالا هم دارند. قیمت این مدل دوربین‌ها نیز بالاتر از سایر دوربین‌ها می‌باشد.

دوربین مداربسته سیماران

مزایای استفاده از دوربین مدار بسته

استفاده از پکیج دوربین مداربسته سیماران به شما مزایای زیادی خواهد داد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای فردی و اجتماعی این انتخاب اشاره خواهیم کرد.

  • جلوگیری از وقوع جرم: وجود داشتن دوربین مداربسته، لرزه بر اندام سارقین و مجرمان می‌اندازد. با استفاده از این دوربین‌ها نه تنها می‌توان از وقوع جرم پیشگیری کرد بلکه می‌توان در صورت وقوع جرم نیز پیگیری‌های مربوطه را با سند و مدرک صورت داد.
  • نظارت بر اعمال و رفتار: هر فردی که مسئولیت یک گروه را برعهده داشته باشد این حق را دارد تا از تمام اعمال آن افراد در هر لحظه با خبر باشد. شما می‌توانید با نصب پکیج دوربین مداربسته سیماران با خیال راحت و حتی از راه دور کارکنان خود را زیر نظر داشته باشید.

شما می‌توانید برای تهیه دوربین مداربسته سیماران، به نمایندگی‌های سیماران در سراسر کشور مراجعه نمایید.

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)