معرفی دستگاه کنترل تردد سیماران

معرفی دستگاه کنترل تردد سیماران

ممکن است شما هم بخواهید که به اتاق‌های خاصی در منزل یا محل کار، دسترسی محدود بدهید. در این صورت دستگاه کنترل تردد سیماران وسیله‌ای ضروری برای شماست.

معرفی دستگاه کنترل تردد سیماران

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید به اتاق‌های خاصی در منزل یا محل کار، دسترسی محدود بدهید. معمولا این کار به علت افزایش امنیت صورت می‌‌پذیرد. در این صورت دستگاه کنترل تردد سیماران وسیله‌ای ضروری برای شماست. در این مقاله به معرفی این محصول برای شما خریداران محترم می‌پردازیم.

سیستم کنترل تردد سیماران

دستگاه کنترل تردد سیماران چیست

دستگاه کنترل تردد سیماران، وسیله‌ای امنیتی است که مشخص می‌کند چه افرادی امکان استفاده از یک مکان را دارا می‌باشند. این دستگاه از بدیهی‌ترین وسایل برای تامین امنیت شرکت‌ها می‌باشد. سیستم‌های کنترل تردد می‌توانند توسط گذرواژه، شماره‌های شناسایی ثبت شده در سیستم، اسکن‌های دست یا صورت، اثر انگشت، کارت‌های اختصاصی و صدا به تامین امنیت شما بپردازند. همچنین از این دستگاه می‌توان به عنوان دستگاه حضور و غیاب نیز استفاده کرد.

سیستم کنترل تردد سیماران چگونه کار می‌کند؟

دستگاه کنترل تردد سیماران، متصل به یک قفل الکترونیکی می‌باشد. این قفل روی در‌های مدنظر شما قابل نصب است. وقتی که فرد یا افراد از سد امنیتی این دستگاه گذر می‌کنند، کنترلر سیماران با اثرگذاری روی قفل الکترونیکی، به آن فرمان باز شدن را می‌دهد. فرآیند شناسایی روش‌های مختلف باز شدن قفل، در سرور اصلی این سیستم صورت می‌پذیرد. این سرورها توانایی ذخیره‌ی اطلاعات شناسایی  هزاران فرد مختلف را دارا می‌باشند. البته این ظرفیت در سرورهای مختلف، متفاوت است.

انواع سیستم‌های کنترل تردد

دستگاه‌های کنترل تردد را می‌توان به دو نوع کلی زیر تقسیم بندی کرد

  • سیستم کنترل تردد پرسنل: از این سیستم برای محدود کردن دسترسی افراد به اتاق‌ها استفاده می‌شود. پرسنلی که در سیستم ثبت شده باشند، می‌توانند با ارائه‌ی کد شناسایی و رمز عبور قفل در را در عرض چند ثانیه باز کنند.
  • سیستم کنترل تردد خودرو: این سیستم را می‌توان نوعی دوربین مداربسته در نظر گرفت. از این سیستم برای محدود کردن دسترسی و کنترل ورود خروج وسایل نقلیه‌ی خصوصی و عمومی استفاده می‌شود. ساده ترین مثال از این سیستم، دوربین‌های راهنمایی و رانندگی هستند. این دوربین‌ها در صورت تشخیص تخلف، می‌توانند از پلاک خودرو تصویربرداری کنند و با توجه به پلاک، صاحب خودرو را جریمه کنند. همچنین در صورت گزارش سرقت، با استفاده از این دوربین‌ها و پلاک ثبت شده از خودروها می‌توان خودرو را به راحتی پیدا کرد. به طور کلی از این سیستم در پارکینگ سازمان‌ها نیز استفاده می‌شود. با کمک این دوربین‌ها ساعات ورود و خروج هر خودرو در سیستم ثبت می‌شود.پس از ثبت و بررسی این تصاویر، کنترلر درها را به صورت اتوماتیک یا به صورت دستی توسط نگهبان باز می‌کند یا راهبند را غیرفعال می‌کند.

سیستم کنترل تردد سیماران

انواع سیستم کنترل تردد سیماران برای پرسنل

در ادامه به بررسی انواع سیستم کنترل تردد سیماران برای دسترسی پرسنل می‌پردازیم.

سیستم کارتی

در این سیستم اطلاعاتی مانند رمز عبور و کد شناسایی افراد روی یک کارت به صورت الکترونیکی ثبت می‌شوند. این دستگاه‌ها چندین روش مختلف برای دریافت اطلاعات از روی کارت را دارند. برخی مانند کارت‌خوان‌ها شیاری برای کشیدن کارت دارند. این دستگاه‌ها ممکن است به علت سرعت زیاد یا کم کشیده شدن کارت‌ها نتوانند کارت را تشخیص بدهند. برای باز کردن قفل برخی دیگر از این دستگاه‌ها باید کارت را برای مدتی حدود 5 ثانیه روبروی محل مشخص شده در دستگاه نگه داشت. در برخی دیگر مکانی برای ورود کارت تعبیه شده است. این دستگاه‌ها عملکردی مانند خود پرداز دارند و پس از شناسایی فرد، کارت را خارج می‌کنند.

سیستم رمزی

در این سیستم افراد رمز عبور و کد شناسایی خود را به صورت دستی وارد می‌کنند و سیستم پس از مطابقت دادن نام کاربری و رمز عبور به فرد اجازه‌ی دسترسی به اتاق را می‌دهد. این سیستم قدیمی‌ترین نوع کنترل تردد سیماران می‌باشد. طریقه‌ی استفاده از این سیستم بسیار راحت است و مانند ورود به اکانت فرد در یک سایت می‌باشد. این سیستم‌ها را می‌توان ساده‌ترین روش برای اعمال محدودیت در ادارات نامید. اما امنیت این سیستم نسبت به انواع دیگر کمتر است. به همین دلیل توصیه می‌شود رمزعبورها را به صورت دوره‌ای عوض کنید. این رمز‌های عبور در دستگاه‌های قدیمی‌تر تنها شامل یک صفحه کلید فیزیکی با اعداد بود. اما امروزه یک صفحه کلید لمسی با انواع حروف و اعداد را می‌توان برای این دستگاه‌ها استفاده کرد.

سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت

این دسته از سیستم‌های کنترل تردد سیماران، امنیت بسیار بالاتری را نسبت به سایر سیستم‌ها ارائه می‌دهند. در سیستم اثر انگشتی، به علت منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر شخص، احتمال ورود افراد غیر مجاز به حداقل می‌رسد. همچنین ذخیره‌ی اطلاعات اسکن اثرانگشت راهی بسیار سریع‌تر برای شناسایی ورود و خروج افراد است. در مدل‌های جدیدتر و با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی، امکان استفاده از سیستم‌های تشخیص چهره نیز وجود دارد. اما استفاده از این سیستم‌ها می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. برای مثال زخم شدن صورت می‌تواند سبب عدم تشخیص چهره شود. همچنین عمل‌های جراحی زیبایی رایج مانند عمل بینی قطعا باعث این ارور خواهد شد.

سیستم کنترل تردد سیماران

 امروزه استفاده از اسکن قرنیه چشم نیز در بسیاری از شرکت‌هایی که بخش‌های فوق امنیتی دارند رایج است. این روش بسیار کارامد بوده و حتی از اسکن اثر انگشت نیز قابل اعتمادتر است. چرا که جزییات قرنیه‌ی هر فرد با افراد دیگر متفاوت است. لازم به ذکر است این سیستم‌ها قیمت بسیار بالایی به علت امنیت فوق العاده و تکنولوژی پیشرفته دارند. به همین علت استفاده از این سیستم‌ها برای عموم مردم توصیه نمی‌شود.

سیستم‌های ترکیبی

سیسستم‌های ترکیبی از چندین مانع مختلف برای باز کردن قفل استفاده می‌کنند. در این سیستم‌ها امنیت بسیار بالاتری وجود دارد، زیرا به دست آوردن چنین اطلاعاتی برای سارقین و هکر‌ها بسیار سخت‌‎تر از به دست آوردن راه نفوذ به سیستم‌های تکی می‌باشد. از این سیستم‌ها به خصوص در گاوصندوق‌ها استفاده می‌شود. دلیل این کار این است که از امنیت بیشتری برای گاوصندوق‌ها که محل نگه‌داری اشیا و اسناد بسیار مهم و با ارزش است برخوردار شوید.

سیستم کنترل تردد سیماران

در شرکت سیماران از جدیدترین فناوری‌ها برای انواع سیستم‌های کنترل تردد و حضور و غیاب استفاده می‌شود. این شرکت اقدام به تولید مدل‌های مختلف از این دستگاه در محدوده‌های قیمتی متفاوت کرده است. برای خرید این محصولات می‌توانید به شعب نمایندگی سیماران در سراسر کشور مراجعه کنید و این محصول را با ضمانت نامه‌ی معتبر دریافت نمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)