نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران؛ فناوری نوین برای از بین بردن Noise

نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران؛ فناوری نوین برای از بین بردن Noise

نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران؛ فناوری نوین برای از بین بردن Noise
نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران برای دسترسی به تصاویر با وضوح و کیفیت بسیار بالا بسیار حائز اهمیت است.

یکی از راههای دریافت تصاویر با کیفیت بسیار بالا، از بین بردن نویز های ایجاد شده است.

دوربین های مداربسته یکی از رایج ترین روش های ایجاد امنیت، حفاظت و نظارت بر جوامع مختلف است. به همین دلیل نیاز به دریافت یک تصویر باکیفیت، با جزئیات کامل را داریم. عوامل متعددی موجب اختلال یا عدم نمایش تصویر به صورت واضح می شوند. به طور مثال کیفیت پایین دوربین ها، کابل کشی نادرست و موارد متعددی دیگری را می توان نام برد. یک عامل بسیار مهم نویز (Noise) است.

اینجاست که نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران مشخص می شود. ابتدا با نویز و انواع آن آشنا شده و سپس فناوری dnr را شرح خواهیم داد.

 

 نویز (Noise) چیست؟

تنها دلیل و مهمترین نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران از بین بردن نویز است. نویز، سیگنالی ناشناخته می باشد که با سیگنال اصلی تداخل ایجاد می کند و شکل اصلی سیگنال را تغییر می دهد. در نهایت موجب اختلال در دریافت و انتقال اطلاعات می شود. نویز در دوربین های مداربسته به دو صورت ایجاد می شود:

·       نویز الکترونیکی: در دوربین های مداربسته زمانی نوع ایجاد می شود که نور کمی در محیط برای دریافت تصاویر وجود داشته باشد. دلیل دیگر اینکه سنسور دوربین مدار بسته، نور کمی دریافت می کند. پس زمانی که سیگنال تصویر بیش از معمول تقویت شود نویز ایجاد می شود. این نویز به صورت نقاط ریز سفید یا رنگی بر روی تصویر دیده می شود.

·       نویز الکترومغناطیسی: این نوع نویز به دلیل وجود سایر امواج الکترومغناطیسی در اطراف، ایجاد می شود. عواملی مانند خطوط تلفن، برق فشار قوی، طول کابل و... می توانند این نوع نویز را ایجاد کنند. در این نویز ممکن است صدا و تصویر هر دو دچار اختلال شوند. برروی تصویر، خطوط عمودی و افقی ثابت یا متحرک ایجاد خواهند شد.

اهمیت و نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران می تواند درصد قابل توجهی از هر دو نوع نویز را برطرف کند.

 

دوربین مداربسته

نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران

 

تکنولوژی dnr (نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران) چیست؟

دوربین های مداربسته مکررا در حالت دریافت نویز های بیرونی یا مدارات داخلی هستند. در این حالت نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران، برطرف کردن این نویز ها است.

dnr مخفف عبارت Digital Noise Reducation است که به معنای کاهنده نویز است که به صورت دیجیتالی انجام می ‌شود. برند های مطرح دنیا از جمله شرکت صنایع الکترونیک سیماران دوربین هایی با تکنولوژی dnr طراحی و ساخته اند. این دوربین ها به صورت دیجیتال نویز ها را در تصاویر از بین می‌برند. dnr نسل قدیمی نویزگیر دیجیتالی است. نسل بعد از آن 2D-dnr است. نسل جدیدتر این تکنولوژی نیز 3D-dnr می باشد که نسبت به نسل قدیمی تر، دارای برتری هایی است. 3D-dnr علاوه بر اینکه فریم به فریم نور را برطرف می‌کند می‌تواند نویز نقطه ای (نقاط سفید و رنگی ریز) نیز برطرف نماید.

شاید این سوال پیش بیاید که نویز نقطه ای چیست؟ 3D-dnr، هر پیکسل را با پیکسل کناری مقایسه کرده و نویز ها را پیدا می کند. سپس در هر فریم آن را برطرف خواهد کرد. این امر علاوه بر پردازش کلی تصویر، عکس و فیلم را با وضوح و کیفیت بالا به نمایش می گذارد.

 

معرفی 3D-dnr

عملکرد و نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران جزو تکنولوژی روز دنیا است. امروزه نسخه‌های جدیدتر این فناوری یعنی 3D-dnr در دوربین های مداربسته استفاده شده است. این تکنولوژی تمام نویز های خطی و نقطه ای را برطرف می ‌کند. البته  زمانی که نور محیط کم باشد نویز های ایجاد شده را بر طرف خواهد کرد. همچنین امکان تشخیص چهره باکیفیت را در شرایطی با نور کم فراهم می ‌کند.

نسل جدید dnr برخلاف نسل های قبلی آن کل تصویر را بررسی می ‌کند. در هر تصویر، تمام نقاط و پیکسل ها را بررسی و مقایسه می کند. در نهایت خروجی با کیفیت و واضحی را مشاهده خواهید کرد. زمانی که در تصویر نور کم و حرکات زیاد وجود داشته باشد نیز نویز را کم می کند. سیگنال های تولید شده با این دوربین ‌ها واضح ‌تر هستند. در نتیجه نمایش تصاویر با تمام جزئیات و شفافیت بسیار بالا همراه خواهد بود. می تواند حرکت اضافی که با نویز  ایجاد شده اند را کم کند. در نتیجه کوچکترین حرکات توسط دستگاه تشخیص داده می ‌شوند.

 

دوربین مداربسته

صنقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران

 

نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران برای تولید تصویر باکیفیت

اهمیت بهبود و بالا بردن کیفیت تصاویر بر نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران تاکید دارد. از دوربین های مداربسته برای نظارت در 24 ساعت شبانه روز استفاده می‌ شود. در ساعاتی از شب، نور محیط کم است که از تکنولوژی دوربین های هوشمند (IP) استفاده می کنند. با این وجود باز هم امکان دارد نور محیط کمتر از حداقل نوری باشد که برای ضبط تصاویر مورد نیاز است. در نتیجه تصاویری که ضبط می ‌شوند کیفیت پایینی خواهند داشت.

در این زمان دوربین از طریق AGC، موجب تقویت سیگنال دریافتی شده که تصاویر را روشن ‌تر می‌ کند. زمانی که پهنای باند افزایش یابد سیگنال نویز خواهد داشت. نقاط سفید یا رنگی روی تصویر ایجاد می شوند و وضوح تصویر را کم می ‌کنند. زمانی که دوربین با تکنولوژی dnr ساخته شود این مشکل نیز برطرف خواهد شد. dnr در لحظه تصاویر را پردازش و همسان سازی می کند. در نهایت تصاویر با یکپارچگی، وضوح و جزئیات بالا همراه خواهد بود.

 

شرکت صنایع الکترونیک سیماران

مهندسان و متخصصان از اهمیت و نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران آگاه هستند. همکاران ما در شرکت صنایع الکترونیک سیماران، دانش و فناوری های روز دنیا در ساخت انواع لوازم، از جمله دوربین های مداربسته را رصد می کنند. محصولات نهایی این شرکت دوربین های مداربسته بسیار باکیفیتی هستند که با فناوری های روز دنیا ساخته شده اند. در نتیجه قابل رقابت با برند های مطرح دنیا هستند. این شرکت اولین برند ایرانی در زمینه تولید انواع دوربین های مدار بسته است. اکنون این شرکت محصولات متنوعی را در حوزه های مختلف با بهترین کیفیت تولید می کند. هدف ما جلب رضایت مشتریان گرامی است در نتیجه تلاش می کنیم بهترین ها را در هر زمینه ای طراحی و تولید کنیم.

 

دوربین مداربسته

نقش dnr در دوربین های مداربسته سیماران

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)