استفاده از تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران؛ امنیت بالا در 24 ساعت شبانه روز

استفاده از تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران؛ امنیت بالا در 24 ساعت شبانه روز

تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران یکی از بهترین فناوری های روز دنیا در ساخت دوربین های مدار بسته است.

استفاده از تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران؛ امنیت بالا در 24 ساعت شبانه روز

حفاظت و امنیت یکی از مهمترین نیاز های بشر است. فرقی نمی کند حفاظت در مورد جان یا مال افراد باشد یا برای پیشگیری از وقوع جرم و پیشگیری از قانون شکنی باشد. گاهی شما به یک نگهبان نیاز دارید تا از محدوده زندگی شما مراقبت کرده و تمام اطلاعات را با کوچکترین جزئیات ضبط کند. نیروی انسانی این قابلیت را ندارد.

امروزه تکنولوژی نوینی به نام دوربین ‎های مداربسته (دوربین‎های حفاظتی) بدون لحظه‏ای توقف، تمام رویدادها را (به همراه تصاویر) ضبط و ذخیره می‌کنند. البته برای کم شدن هزینه‌های جانبی، نیروی انسانی و افزایش بهره وری نیز بسیار مفید هستند. دوربین مداربسته در تمام مکان های عمومی، دولتی، شخصی، فضای باز و... قابل استفاده هستند. هر مکان به دوربین های سازگار با آن محیط نیاز دارد.

برای مکان هایی که نور کمی در شب وجود دارد می توانند از تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران استفاده کنند.

 

دوربین های مداربسته چیست؟ (CCTV)

یکی از ویژگی ‌های مهم که در تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران وجود دارد وضوح بالای تصاویر در نور کم و شب است. این ویژگی در نسل قبل دوربین های مداربسته وجود نداشت. ابتدا با دوربین های مداربسته آشنا می شویم.

در واقع دوربین مداربسته نظارت تصویری بر محیط، از طریق یک صفحه تلویزیون یا نمایشگر است، با این تفاوت که به آن مداربسته می گویند. یعنی تنها به چند نمایشگر محدود می شود. دوربین های مداربسته نور را دریافت و آن را به سیگنال ویدیویی در لحظه تبدیل می‌کنند. به عبارتی یک سنسور ccd در دوربین ها وجود دارد که نور را دریافت و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. سپس یک پردازشگر سیگنال آن را به سیگنال ویدیویی تبدیل می کند. دوربین ها در دو نوع وجود دارند:

  • آنالوگ
  • دیجیتال (هوشمند، قابل کنترل از راه دور و وابسته به اینترنت)

تمام تصاویر ارسالی از دوربین ها در یک حافظه ذخیره می شوند. دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند که در طول شبانه روز قادر به نظارت بر فضای تعریف شده هستند، اما یک مشکل وجود دارد. کیفیت و وضوح تصاویر در نور کم و در طول شب بسیار پایین است. به عبارتی نمایش جزئیات بسیار کم و به صورت سیاه و سفید مشاهده می شود.

در تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران این مشکل برطرف شده است.

 تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران

تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران

 

ویژگی مهم تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران چیست؟

اگر برای شما ضبط تصاویر حتی در طول شب با جزئیات بسیار مهم است پیشنهاد ما استفاده از تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران می‎باشد. دوربین‎ها دارای نور مادون قرمز هستند که در شب و زمانی که نور کم می شوند به صورت خودکار فعال خواهند شد. تصاویر دریافتی به صورت سیاه و سفید خواهد بود، اما تکنولوژی استارلایت این مشکل را برطرف کرده است.

این فناوری ابتدا در خدمت ارتش و نیروهای نظامی بود. در مدت زمان کوتاهی به یک تکنولوژی رایج در ساخت دوربین های مداربسته تبدیل شد. تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران کمک می‌کند چیزهایی را ببینید که با چشم غیر مسلح قادر به دیدن آن ها نخواهید بود. به عبارت دیگر تصاویر به صورت سیاه و سفید دریافت نخواهند شد.

 

شرح عملکرد تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران

تفاوت بین تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران و دوربین های مداربسته معمولی، در ساختار آن است. درون دوربین های معمولی بین میکرولنز و فتودیود، یک لایه به نام wiring وجود دارد. در دوربین های استارلایت این لایحه حذف می شود، در نتیجه نور بیشتری به سطح سنسور می رسد. یعنی نور شکست کمتری خواهد داشت. بنابراین ضریب نور وارد شده به دوربین دیجیتال با ضریب 2 به 821 است. در نتیجه بسیار بیشتر از نوری است که سنسور دوربین های معمولی دریافت می کنند.

زمانی که نور محیط به زیر 20 لوکس برسد تشخیص جزئیات با چشم بسیار سخت خواهد بود. در تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران این وضعیت بسیار متفاوت است. شما می توانید حتی در نور بسیار کم با 0.0030 لوکس جزئیات را مشاهده کنید.

 در IP starlight، درجه یا دیافراگم از f/2.5 بیشتر و بازتر است. در نتیجه باعث کاهش تیرگی های کناره تصویر شده و روشنی مرکز تصویر را به سطح عادی می رساند. این ویژگی وینیتینگ (winiting) نام دارد.

نکته آخر درباره سرعت شاتر (shutter time) است. در دوربین های استارلایت سرعت شاتر پایین است. اجازه دهید کمی واضح تر بگوییم. شما می‌دانید زمانی که یک فیلم را مشاهده می کنیم از تعداد زیادی تصویر تشکیل شده است که پشت سر هم ثبت می شوند. سپس این تصاویر برای ما نمایش داده می‎شوند که ما به صورت فیلم می‎بینیم. هر چه مدت زمان بین گرفتن دو تصویر کمتر باشد وضوح تصویر بیشتر است. در دوربین های امروزی این زمان در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد. اگر سرعت شاتر بیشتر و بالاتر باشد تصاویر تیره و تار دریافت می شوند. البته این امر به حساسیت سنسور و نور محیط نیز بستگی دارد.

 تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران

تکنولوژی استارلایت دوربین های سیماران

 

ویژگی های تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران

ناگفته نماند که در تکنولوژی استارلایت دوربین های سیماران و تمام دوربین های مداربسته باید حداقل نور برای ثبت تصاویر رنگی وجود داشته باشد. در غیر اینصورت نور مادون قرمز آن، برای تصویربرداری فعال می شود که تصاویر آن به شکل سیاه و سفید است. برتری آن نسبت به دوربین های معمولی این است که تکنولوژی استارلایت تصاویر سیاه و سفید نیز، دارای جزئیات هستند. به دلیل اینکه دارای سنسورهای بسیار پیشرفته می باشند که کیفیت و جزئیات را بسیار عالی نشان می دهند. در نتیجه کیفیت تصاویر در این دوربین ها بسیار بالاست.

دوربین های استارلایت، دید در شب بسیار بهتری دارند. تصاویر تا مسافت طولانی را با جزئیات و وضوح بالا دریافت و ضبط می کنند. کارایی این دوربین ها در موارد خاص، بسیار عالی است. به طور مثال شناسایی پلاک خودرو در بزرگراه ها و مسیرهای بین شهری، تشخیص چهره افراد، مکان های نظامی و دولتی و... را می توان نام برد.

تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران امنیت محدوده مورد نظر شما را افزایش می دهد. به ویژه در مکان های عمومی که حفظ امنیت یک مساله بسیار مهم است. مکان های عمومی، فرودگاه ها، سالن‎های بزرگ، پارک ‎ها، اماکن دولتی پررفت و آمد و... را می ‎توان نام برد. البته در کاهش هزینه های جانبی مانند صرفه جویی در مصرف برق و حذف پروژکتورها نیز بسیار موثر است.

 

 

 

تکنولوژی دوربین های استارلایت سیماران محصول شرکت سیماران

شرکت صنایع الکترونیک سیماران پیشگام در استفاده از تکنولوژی استارلایت در دوربین های مداربسته سیماران است. این برند مطرح و با کیفیت ایرانی در ساخت انواع دوربین های مداربسته، در زمره اولین ها در ایران می باشد. این شرکت در سال 150 تاسیس شد و اکنون در بخش های مختلف، محصولات متعدد و با کیفیتی را تولید می کند. لوازم آشپزخانه، تاسیسات برق و الکترونیک، لوازم روشنایی، سیستم های امنیتی و دوربین های مداربسته، تنها بخشی از محصولات این شرکت هستند.

تکنولوژی استارلایت در دوربین های سیماران

تکنولوژی استارلایت دوربین های سیماران

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)