دوربین وارم لایت سیماران؛ طراحی شده با فناوری های نوین

دوربین وارم لایت سیماران؛ طراحی شده با فناوری های نوین

دوربین وارم لایت سیماران فناوری نوینی در دریافت تصاویر دوربین‎های مدار بسته است. اختراع دوربین نقش مهمی در ثبت رویداد ها داشت.

دوربین وارم لایت سیماران؛ طراحی شده با فناوری های نوین

این اختراع منحصر به فرد، در مدت زمانی کوتاه پیشرفت بسیار زیادی داشته است. در حال حاضر عکاسی و عکس گرفتن تنها یک بخش از فناوری دوربین هستند.

امروزه استفاده از انواع دوربین های فیلمبرداری و عکاسی، فراگیر شده است. یکی از آن ها دوربین های مداربسته هستند. دوربین های مداربسته به دو گروه آنالوگ و هوشمند (IP) تقسیم می شوند. نسل اولیه این دوربین ها یک مشکل اساسی داشتند. تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط می شدند (در شب و نور کم). معمولاً هدف از نصب دوربین مداربسته نظارت بر ساعات شب در یک فضای بخصوص است. به دلیل اینکه اغلب اتفاقات غیرمنتظره در شب رخ می دهند. دوربین های سیاه و سفید جزئیات را به خوبی ثبت نمی کنند. انواع دوربین ها برای ثبت تصاویر رنگی در شب عبارتند از:

  • دوربین وارم لایت سیماران
  • دوربین های استارلایت سیماران (در مقاله ای جداگانه توضیح داده ایم)

 

دوربین وارم لایت (warm light) چیست؟

دوربین وارم لایت سیماران از تکنولوژی نور مرئی برای ضبط تصاویر رنگی استفاده می کند. نام علمی این تکنولوژی full color night vision است که با نام «وارم لایت» شناخته می‌شود. وارم لایت به معنی نور گرم است، یعنی نوری که (در محدوده طیف نوری) برای انسان قابل دیدن است. از LED های با نور گرم ultra-bright array LED (قابل دیدن) استفاده می‎شود. این تکنولوژی جایگزین نورهای LED مادون قرمز شده است. بنابراین زمانی که دوربین روشن است یا شب فرا می رسد LED های دوربین مداربسته نیز روشن می شوند. این امر نور کافی را برای دوربین و ضبط تصاویر رنگی فراهم می کند.

بنابراین شخص با مشاهده نور متوجه نصب دوربین های مداربسته در مکان مورد نظر می شود. در واقع ساختار دریافت تصاویر رنگی آن شبیه چشم انسان است. اگر نور به اندازه کافی به محیط بتابد شخص محیط را با جزئیات کامل می بیند. هرچقدر نور فضا کم و به صفر نزدیک تر باشد چشم انسان نیز قادر به دیدن اشیا نخواهد بود.

دوربین وارم لایت سیماران 

دوربین وارم لایت سیماران

 

عملکرد دوربین وارم لایت سیماران

عملکرد دوربین وارم لایت سیماران در طول روز و شب مشابه یکدیگر است اما یک نکته مهم وجود دارد. در طول روز دوربین وارم لایت از منبع نور طبیعی یا نور مصنوعی (مانند لامپ و...) استفاده می کند. بنابران برد دوربین اجازه روشن شدن LED را نمی دهد. زمانی که منبع نوری حذف شود یا تاریکی شب فرا برسد دوربین دیگر قادر به ضبط تصاویر نیست. در این زمان برد دوربین اجازه روشن شدن LED های دوربین را صادر می‌کند. این تکنولوژی با نام color vu شناخته می شود.

 

تفاوت دوربین های وارم لایت سیماران و استارلایت

همان طور که گفته شد دوربین وارم لایت سیماران با کمک LED های نور گرم، تصاویر را ضبط می کند. فرقی نمی کند که نور محیط در شب بسیار کم یا تاریکی مطلق باشد. در هر صورت برد دوربین، LED ها را روشن می‌کند. همچنین سنسور های دوربین وارم لایت سیماران نسبت به نور محیط حساسیت کمتری دارند. در دوربین های استارلایت سیماران سنسورهایی قرار دارند که حساسیت بسیار زیادی نسبت به نور دارند. به علاوه دیافراگم این دوربین نیز بزرگتر است و با کمترین نور و روشنایی محیط، تصاویر رنگی را ضبط می کند. زمانیکه لوکس (lux) نوری از میزان تعیین شده کمتر شود تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط می شوند. یعنی توسط LED های مادون قرمز که در دوربین قرار دارند تصاویر ضبط می شوند.

دوربین وارم لایت سیماران 

دوربین وارم لایت سیماران

 

مزایا و معایب دوربین وارم لایت سیماران

اولین و مهمترین مزیت دوربین وارم لایت سیماران ضبط تصویر رنگی است. در نتیجه کیفیت و وضوح تصاویر ایده‌آل خواهند بود. در تصاویر رنگی جزئیات با دقت و تفکیک بالا نشان داده می‌ شوند. در نتیجه ایمنی محیط افزایش می یابد. قیمت این دوربین نسبت به دوربین‌ های پیشرفته تر مانند استارلایت ارزانتر است.

هر نوع کالایی که در بازار وجود دارند علاوه بر مزایا، دارای محدودیت ها و معایبی نیز هستند. دوربین وارم لایت نیز از این قاعده مستثنا نیست. البته امتیاز مثبت این دوربین به یک ویژگی منفی برای آن تبدیل شده است. در دوربین وارم لایت، نور LED برای تمامی افراد قابل مشاهده است، در نتیجه جلب توجه خواهد کرد. بنابراین امکان آسیب رساندن به آن توسط افراد سودجو وجود دارد.

دوربین هایی که نور LED مادون قرمز (دید در شب) دارند به هیچ وجه مکان قرار گرفتن شان قابل تشخیص نیست. همچنین استفاده از دوربین وارم لایت سیماران در برخی محیط های سربسته، به علت پرتاب نور دچار محدودیت می شود. سعی کنید از کارشناسان متخصص این حوزه، مشاوره انتخاب و نصب را دریافت کنید.

 

چند نکته درباره انتخاب و نصب دوربین وارم لایت سیماران

دوربین وارم لایت سیماران دارای استانداردهای مختلفی است. دوربین های وارم لایت ضد آب هستند که به عنوان یک ویژگی مهم، در زمان انتخاب و خرید باید به آن توجه کرد. هر چقدر رزولوشن بالاتری داشته باشد مسلماً گزینه مناسبتری برای فضای باز خواهد بود. زاویه دید دوربین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در هنگام نصب است، زیرا می توانید منطقه وسیع تری را زیر نظر داشته باشید.

برای نصب و راه اندازی دوربین وارم لایت سیماران هرگز خودتان اقدام نکنید. دوربین های مداربسته دارای حساسیت بالا و تنظیمات مهمی هستند که باید توسط یک تکنسین آموزش دیده و باتجربه نصب شوند. به طور مثال هرگز نباید یک منبع نوری مستقیم به دوربین تابش داشته باشد. دوربین مداربسته در پشت پنجره نصب نمی شود زیرا نور ساطع شده از دوربین وارم لایت مانع پوشش کامل فضا می شود.

 

شرکت صنایع الکترونیک سیماران

دوربین وارم لایت سیماران یکی از صدها محصول تولید شده در شرکت صنایع الکترونیک سیماران است. این شرکت جزو برندهای مطرح در ایران می باشد. شرکت سیماران در زمینه طراحی و ساخت انواع دوربین های مدار بسته (آنالوگ و هوشمند) فعالیت دارد.

این شرکت از فناوری‌های روز دنیا مانند تکنولوژی وارم لایت در ساخت دوربین های مداربسته بهره برده است. تمام دوربین های مداربسته این برند دارای گارانتی هستند. شما با مراجعه به نمایندگی های شرکت سیماران می توانید در زمان خرید، مشاوره دریافت کنید. همچنین تمام خدمات پس از فروش مانند سرویس دوره ای، تعمیر و ارتقای محصول توسط نمایندگی های سیماران انجام می شوند.

دوربین وارم لایت سیماران 

دوربین وارم لایت سیماران

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)