همه چیز درباره‌ی دستگاه DVR سیماران

همه چیز درباره‌ی دستگاه DVR سیماران

اگر تجربه‌ی کار با دوربین‌های مداربسته را داشته باشید، حتما نام DVR به گوشتان خورده است. دستگاه DVR سیماران محصولی است که در نمایندگی‌های سیماران در سراسر کشور عرضه می‌گردد

همه چیز درباره‌ی دستگاه DVR سیماران

اگر تجربه‌ی کار با دوربین‌های مداربسته را داشته باشید، حتما نام DVR به گوشتان خورده است. دستگاه DVR سیماران محصولی کاملا ایرانی است که در نمایندگی‌های سیماران در سراسر کشور عرضه می‌گردد. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی کامل این محصول می‌پردازیم.

دستگاه DVR سیماران چیست؟

DVR مخفف digital video recorder به معنای دستگاه ضبط کننده‌ی ویدئو دیجیتالی است. دستگاه DVR سیماران تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته را دریافت می‌کند و این داده‌ها را روی هارد دیسک ثبت و ذخیره می‌کند. می‌توان این دستگاه را یک کامپیوتر کوچک شده و محدود در نظر گرفت. سیستم عامل نصب شده روی این دستگاه معمولا لینوکس می‌باشد. پس به طور کلی می‌توان این دستگاه را ثبت کننده‌ی تصاویر دیجیتالی نامید.

دستگاه دی وی آر سیماران

انواع دی وی آرها

دستگاه DVR سیماران را می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی کرد. متداول‌ترین روش دسته بندی به شکل زیر است:

standalone DVR

این دسته از دی وی آرها یک دستگاه مجزا هستند. به همین دلیل برای ضبط تصاویر نیازی به اتصال به دستگاه‌های دیگر ندارند. این دسته از دی وی آرها با توجه به حجم داده‌های دریافتی، می‌توانند یک یا چند هارد دیسک مجزا داشته باشند. دستگاه DVR سیماران می‌تواند به حداقل یک و حداکثر ده ها دوربین مداربسته متصل شود. این تعداد در مدل‌های مختلف متفاوت است. این دستگاه دارای دکمه‌هایی روی سطح بدنه برای باز پخش تصاویر و ... می‌باشد. نصب این دستگاه‌ها بسیار ساده است و معمولا تنها با اتصال چند کابل می‌توانید تصاویر دوربین‌های خود را مشاهده و ضبط کنید.

pc based DVR

این دسته از دی وی آرها به صورت یک قطعه کوچک می‌باشند. برای ضبط تصاویر با این دستگاه باید آن را در کیس کامپیوتر خود نصب کنید. با نصب این دستگاه، شما می‌توانید تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های خود را روی هاردهای نصب شده روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. بنابراین تعداد هارد دیسک‌هایی که امکان اتصال به این دستگاه DVR سیماران را دارند بستگی به تعداد هاردهایی دارد که به مادربورد سیستم شما می‌توانند اتصال داشته باشند. با نصب این دستگاه روی کامپیوتر خود می‌توانید مانند یک فیلم سینمایی یا سریال، ویدیو‌های ذخیره شده را مشاهده کنید.

 

دستگاه دی وی آر سیماران

ویژگی‌های دستگاه DVR سیماران

دستگاه DVR سیماران مانند هر دستگاه دیگر، ویژگی‌های بنیادی و آپشن‌های جانبی قابل توجهی دارد. در ادامه‌ی این بخش به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ضبط تصاویر دوربین مداربسته:

نحوه‌ی ضبط تصاویر دوربین‌ها به دو شکل است. یا به SD card  متصل هستند و تصاویر آنها بلافاصله بعد از ضبط روی این مموری کوچک ضبط می‌شود یا متصل به دستگاه دی وی آر هستند. دوربین‌های جدید از هر دو قابلیت پشتیبانی می‌کنند اما چون کارت حافظه ظرفیت کمی دارد، معمولا از دی وی آر استفاده می‌شود و کارت حافظه برای مواقع اضطراری می‌باشد. با کمک دستگاه DVR سیماران می‌توانید تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته‌ی خود را روی هارد دیسک ثبت و ذخیره کنید و در زمان دلخواه آنها را مورد بازبینی قرار دهید.

مشاهده‌ی تصاویر دوربین:

اگر یک دوربین داشته باشید می‌توانید به راحتی و با یک کابل آن را به مانیتور دلخواه خود متصل کنید. اما مدیریت چندین دوربین و نشان دادن تصاویر به شکل یک پارچه کاری نیست که بدون دستگاه دی وی آر امکان پذیر باشد. با کمک این دستگاه شما می‌توانید تصاویر دوربین‌های خود را به شکل همزمان روی یک مانیتور ببینید و تصویر دوربین مورد نظر خود را بزرگ‌تر کنید. همچنین می‌توانید تصاویر را مورد بازبینی قرار بدهید یا از آنها نسخه‌ی پشتیبان بگیرید.

دستگاه دی وی آر سیماران

تنظیمات تصاویر:

اگر دوربین‌های شما قابلیت ضبط تصاویر در چند حالت یا چند کیفیت را داشته باشند، شما می‌توانید این تنظیمات را به کمک دستگاه DVR سیماران تغییر بدهید. برای مثال نور، رنگ زمان و تاریخ و ... از جمله تنظیمات مشترک در تمامی دوربین‌ها هستند.

مشاهده‌ی آنلاین تصاویر:

اگر شما دسترسی به مانیتور اختصاصی دوربین‌ها را ندارید نگران نباشید. دستگاه DVR سیماران به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات ضبط شده را از طریق کابل LAN متصل به مودم یا روتر، توسط دستگاه‌های متصل به اینترنت یا اترنت مشاهده نمایید. پورت LAN معمولا در پشت دستگاه تعبیه شده است.

کنترل دوربین‌ها:

اگر از دوربین‌هایی استفاده می‌کنید که قابلیت چرخش یا زوم کردن را دارند، با کمک پورت اختصاصی این دستگاه می‌توانید آن دوربین‌ها را کنترل کنید.

تفاوت‌های دستگاه DVR با NVR

به طور کلی می‌توان این دو دستگاه را برادر یکدیگر در نظر گرفت. اختلاف نام این دو دستگاه می‌تواند به شما تفاوت این دو دستگاه را نشان بدهد. NVR مخفف Network Video Recorder به معنای ضبط کننده ویدئویی شبکه است. در بازار ایران این دستگاه با عنوان ضبط کننده‌ی آنلاین نیز شناخته می‌شود. این دستگاه تنها امکان برقراری ارتباط با دوربین‌هایی آی پی یا اینترنتی را دارد. پس اگر دوربین‌های شما تحت شبکه نیستند، نمی‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. قیمت این دستگاه نیز با توجه قیمت بالاتر دوربین‌های آی پی، بیشتر از DVR می‌باشد. دلیل این قیمت صرفا استفاده از تکنولوژی به روزتر، پردازنده‌های قوی‌تر و آپشن‌های هوشمند در دستگاه NVR است. به علت تکنولوژی بالاتر این دستگاه، کیقیت ویدیو‌های این دستگاه نیز عموما بیشتر از دستگاه DVR سیماران خواهد بود.

دستگاه دی وی آر سیماران

ویژگی‌های حداقلی دستگاه DVR سیماران

یک دستگاه DVR مطلوب باید حداقل از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد. این ویژگی‌ها در هر مدل از دستگاه DVR سیماران وجود دارد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • رزولوشن مناسب: این دستگاه باید بتواند تصاویری با کیفیت مطلوب را ارائه بدهد. حداقل کیفیت پیشنهادی ما، D1 می‌باشد.
  • دسترسی راحت: شما باید بتوانید با استفاده از دستگاه DVR سیماران به راحتی و با وارد کردن تاریخ و ساعت مورد نظرتان، به ویدیوهای مربوطه دسترسی پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر تاریخ و ساعت سیستم شما درست نباشد، نمی‌توانید به راحتی به این تصاویر دسترسی پیدا کنید. بنابراین بهتر است ساعت و تاریخ سیستم خود را هر چه سریع‌تر درست کنید.
  • عدم کاهش کیفیت: در برخی مدل‌های قدیمی این دستگاه، هنگام تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان کیفیت تصاویر کاهش پیدا می‌کرد. در نسخه‌های جدید DVR این مشکل برطرف شده است و کیفیت تصاویر ضبط شده با فایل بک آپ یکسان است.
  • اتصالات مناسب: دستگاه دی وی آر خوب باید بتواند به دستگاه‌های زیادی متصل شود. از این رو به پورت‌های پشت دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)