فناوری POE در مانیتورهای تحت شبکه IP  سیماران

فناوری POE در مانیتورهای تحت شبکه IP سیماران

فناوری POE چیست و چه کاربرد دارد؟
استفاده از فناوری POE در مانیتورهای تحت شبکه سیماران از نظر هزینه و کابل کشی بسیار مقرون به صرفه میباشد. استفاده از این فناوری باعث می شود عملکرد سیستم بهبود یابد.

کارایی سیستم هایی که از فناوری POE استفاده میکنند بالاتر است. سوئیچ هایی که در شبکه های آی پی مورد استفاده قرار می گیرند با استفاده از درگاه انتقال برق تجهیزات را متصل می نمایند. این سوئیچ ها در ابتدا یک سیگنال ضعیف به سایر تجهیزات و تجهیزاتی که در شبکه موجود می باشند می فرستند و با این روش سازگاری آنها را با POE بررسی می نمایند. پس از این کار انتقال برق به تجهیزات انجام میشود. به محض اتصال هر پورت به سوئیچ POE ولتاژی در حدود دو و هشت ولت دی سی به آن تجهیز ارسال می گردد. بعد از بررسی مقاومت کابل در صورتی که وسیله متصل شده احتیاج به دریافت برق داشته باشد جریان بر روی کابل ارسال می شود.

دستگاه poe

دستگاه POE

انتقال داده و انرژی از طریق POE

فناوری POE مخفف عبارت Power over Ethernet  می باشد. این فناوری جدید در کنار انتقال داده ها انرژی الکتریکی را نیز منتقل می کند. به طور کلی فناوری POE امکان انتقال اطلاعات را بر روی کابل های شبکه فراهم می نماید. تجهیزاتی که بتوانند سازگاری داشته باشند در کنار تغذیه الکتریکی می توانند اطلاعات خود را نیز منتقل کنند. فناوری POE در مانیتورهای سیماران انتقال داده ها را با سرعت بالایی انجام داده و با استفاده از کابلهای Cat5e   و Cat6e ‌می توانند توان دستگاه های دیگر را تامین نمایند. دستگاه ها باید در فاصله ای کمتر از ۱۰۰ متر از منبع قرار گیرند. توان مصرفی این دستگاه ها نهایتاً ۹۰ وات می باشد.

مزایای استفاده از فناوری POE

 برای استفاده نمودن از فناوری POE احتیاجی به استفاده از یک منبع تغذیه در کنار هر دستگاه وجود ندارد. با این روش می توان  مانیتور های مختلف را حتی در نقاطی که دسترسی به برق وجود ندارد نصب نمود. با استفاده از فناوری POE راه اندازی شبکه ها به راحتی انجام می شود. همچنین بعد از راه اندازی یک شبکه اضافه نمودن دستگاه های دیگر به شبکه به آسانی انجام می گیرد. برای اضافه کردن مانیتور های تحت شبکه به شبکه های قبلی احتیاج به  افراد متخصص وجود ندارد. اتصال دستگاه ها با این روش به راحتی انجام می شود. یکی دیگر از مزیت های استفاده از فناوری POE در مانیتور های سیماران کاهش هزینه ها در مقایسه با استفاده از کابل های معمولی می باشد. کارایی این سیستم ها به طور شگفت انگیزی بهبود یافته و راه اندازی این سیستم ها با سهولت بیشتری انجام می شود.  به طور کلی استفاده از فناوری POE راهی آسان برای ساخت یک شبکه است.

فناوری POE در شبکه کردن مانیتورها

فناوری POE در شبکه کردن مانیتورها

استفاده از زوج سیم بلا استفاده در تکنولوژی POE

 در شبکه های معمولی از دو زوج سیم استفاده میشود و دو زوج دیگر  مورد استفاده قرار نمی گیرد اما فناوری POE از زوج سیم بلا استفاده برای انتقال برق به دیگر مانیتور ها استفاده می کند. فناوری POE طبق استانداردهای   IEEE 802.3af و IEEE 802.3at به فعالیت می پردازد.  به طور کلی دستگاه هایی که از این فناوری استفاده می نمایند به گروه هایی با نام Power Sourcing Equipment و Powered Devices   که با نام های اختصاری PDs  و PSE  شناخته می شوند تقسیم بندی می گردند. البته برخی از این دستگاه ها می توانند در هر دو دسته جای گیرند. عموما دستگاه هایی که منبعی برای منتقل نمودن توان هستند جزو دسته PSE و دستگاه هایی که توان را دریافت میکنند در دسته PDS  قرار گرفته اند.

استفاده از poe

استفاده از POE

شبکه کردن مانیتورهای سیماران با فناوری POE

 استفاده از فناوری POE برای تحت شبکه نمودن مانیتور های سیماران مزیت های بسیاری دارد. این کار باعث جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه می شود. با توجه به اینکه انتقال داده و برق با استفاده از یک کابل انجام می شود هزینه های کابل کشی بسیار پایین می آید. با استفاده از فناوری POE احتیاجی به نصب پریز های برق در کنار دستگاه ها و مانیتور ها وجود ندارد. همچنین تغییر مکان این وسیله ها ساده تر انجام می شود. فناوری POE می تواند از مانیتور های تحت شبکه در برابر افت ولتاژ و نوسان های جریان برق محافظت نماید. گسترش شبکه ها با این روش ارزان و بسیار ساده خواهد بود. با این روش نیازی به استفاده از آداپتور هایی در  همه نقاط شبکه و برای هر یک از DEVICE ها وجود ندارد.

 

موارد استفاده از تکنولوژی POE

به طور کلی فناوری POE می تواند برای مانیتور های تحت شبکه یا دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این فناوری در دوربین های مداربسته برقراری ارتباط با ان وی آر یا مانیتور ها از این طریق انجام می شود. همچنین نیروی الکتریکی لازم برای تامین برق شبکه می‌تواند با استفاده از فناوری POE تامین گردد. تنها نکته ای که برای استفاده از تکنولوژی POE باید در نظر گرفته شود این است که تجهیزات شبکه با این فناوری سازگار باشند.

از فناوری POE می توان برای تلفن های VOIP و دوربین های مدار بسته تحت شبکه آی پی استفاده نمود. تجهیزات دیگری نیز که به صورت بی سیم  کار می‌کنند معمولاً به این تکنولوژی مجهز هستند. در  مانیتور های تحت شبکه آی پی سیماران نیز برای صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از منابع تغذیه از این روش استفاده شده است. با استفاده از این روش به جای خرید سوئیچ های گران قیمت می توان از فناوری POE استفاده نمود و برق دستگاه را تامین کرد. سوئیچ های POE از نظر ظاهری مانند سوئیچ های معمولی هستند با این تفاوت که  این فناوری می‌تواند جریان برق را نیز بر روی کابل های شبکه ارسال نماید. 

شبکه نمودن مانیتور

شبکه نمودن مانیتورها

 

کاربرد خانگی فناوری POE

استفاده از فناوری POE برای شبکه های خانگی مناسب نیست زیرا در کنار مزایای فراوان هزینه بالایی برای منازل دارد. با توجه به اینکه در منازل پریزهای برق بیشتر است و سوکت های اینترنت کمتر می باشد استفاده از تکنولوژی POE مقرون به صرفه نیست.  از طرف دیگر در شبکه های خانگی مصرف کننده ها بیشتر از وای فای  استفاده می کنند.  اگر تجهیزات شما از فناوری POE پشتیبانی می‌کند بهتر است از این تکنولوژی استفاده نمایید. با این روش می توان به راحتی دوربین یا مانیتور را به سوئیچ متصل نمود. 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)