افزایش امنیت ساختمان با قفل برقی سیماران

افزایش امنیت ساختمان با قفل برقی سیماران

قفل برقی سیماران به منظور حفاظت از درب‌های یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و با کارکرد مطلوب خود این وظیفه را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد

افزایش امنیت ساختمان با قفل برقی سیماران

قفل برقی سیماران به منظور حفاظت از درب‌های یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و با کارکرد مطلوب خود این وظیفه را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. در ساختمان‌هایی که واحدهای بیشتری دارند استفاده از این قفل بسیار مرسوم است زیرا باعث افزایش امنیت ساختمان می‌شود. استفاده از قفل‌های برقی باعث می‌شود تا مشکلاتی مانند خرابی برای درب‌ها پیش نیاید زیرا در پی باز و بسته شدن درب‌هایی که از قفل برقی استفاده نمی‌کنند احتمال خرابی درب بسیار بالاست. درست است که قفل بازکن‌های زنجیری جزو مرسوم‌ترین نوع دربازکن‌ها هستند ولی این را نیز بدانید که اگر از آن‌ها برای ساختمان‌های با واحد بیشتر استفاده شود عملا  کارایی خود را از دست خواهند داد. در اصطلاحِ کلیدسازان، به قفل برقی، قفل بازکن کله گاوی نیز، گفته می‌شود.

قفل برقی سیماران

کاربرد قفل برقی سیماران

همان‌طور که از نام قفل برقی سیماران مشخص است این قفل‌ها برقی بوده و دو بوبین در داخل خود دارند. بوبین یک محصول سیم پیچی بوده و به اطراف هسته قفل پیچیده می‌شود. بوبین از طریق جریان الکتریکی، میدان مغناطیسی تولید می‌کند و عملکرد بسیار بالایی در انواع محصولات استفاده شده از این قطعه از خود نشان می‌دهد. حال که مفهوم بوبین را متوجه شدید به موضوع اصلی خود باز می‌گردیم. وقتی افراد بخواهند دکمه درب بازکن برقی را بفشارند، ولتاژ 24 ولت در بوبین باعث ایجاد میدان مغناطیسی شده و با ایجاد حالت آهنربایی زبانه درب را کشیده و موجب باز شدن درب ساختمان می‌شود.

مزیت‌های استفاده از قفل برقی

قفل برقی سیماران با توجه به انواع مختلف درب بازکن‌ها مقاومت و استحکام زیادی دارد و کارایی خود را در طولانی‌مدت از دست نمی‌دهد. قفل برقی باعث کاهش هزینه‌های بیهوده شده و یک گزینه مناسب برای ساختمان‌های با ترافیک و تردد بالا است. درب باز کن‌های معمولی ماهاانه نیاز به سرویس پیدا ‌می‌کنند اما قفل برقی این چنین است. قفل برقی سیماران فقط نیاز به یک بار تنظیم شدن دارد.

علاوه بر ساختمان، در بسیاری از مشاغل که باید امنیت بالایی وجود داشته باشد از این قفل‌ها استفاده می‌شود. قفل برقی سیماران به عنوان مهم‌ترین و امن‌ترین سیستم محافظتی برای طلافروشی‌ها به شمار می‌آید.

مزیت دیگر قفل برقی سیماران، ایجاد فضای کمتر بر روی درب است. این قفل‌ها به دلیل داشتن قفل بازکن در قفل، مکان محدودی را اشغال کرده و از لحاظ بصری زیابیی مطلوبی خواهند داشت.  

قفل برقی سیماران

انواع قفل برقی سیماران

قفل برقی سیماران دارای انواع مختلفی است که در ادامه به هر یک از آن‌ها به طور مختصر اشاره می‌کنیم.. قفل‌های برقی برای داخل منزل به منظور استفاده در درب‌های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از ساختمان‌ها بزرگ هستند و فاصله تا درب ساختمان زیاد است. قفل‌های برقی خارج از منزل برای انواع درب‌های ورود و خروج ساختمان کاربرد دارند. موضوع مکان‌های حساس نیز، یک موضوع مشخص است و در بسیاری از صرافی‌ها یا شاید بانک‌ها از این نوع قفل‌ها استفاده می‌شود. 

نصب قفل برقی سیماران

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید برای نصب قفل برقی سیماران باید از یک جوشکار خبره کمک بگیرید. به بیان ساده‌تر جوشکار با استفاده از دستگاه مخصوص جوشکاری زبانه ثابت را روی درب زده و زبانه متحرک روی قفل نیز بر روی دربی که باز و بسته می‌شود قرار داده خواهد شد. نکته‌ای که جوشکار به آن توجه دارد، قرار دادن زبانه ثابت و قفل در یک جهت است. دلیل این موازات به خاطر باز و بسته شدن آسان درب است. کمترین فاصله بین بدنه اصلی و اطراف درب در حدود 5 میلی‌متر باید باشد. البته با توجه به راهنمای نصب و اعتماد به تجربه جوشکار بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

برای نصب قفل برقی باید زیرسازی مناسبی نیز وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال، اگر چارچوب و قاب درب قدیمی باشد امکان دارد نتوانید به طور مطلوب از کارکرد بالای این قفل‌ها بهره‌مند شوید.

بهتر است بدانید که در سیستم داخلی قفل، یک فنر با قابلیت تنظیم وجود دارد. تنظیم این فنر با توجه به وزن درب انجام می‌شود. برای تنظیم آن از آچار 12 استفاده شده و مهره 6 وجهی لازم است. یک زبانه مهم در داخل قفل نیز وجود دارد که آن هم به راحتی تنظیم می‌شود. 

قفل برقی سیماران

متریال قفل برقی

 جنس قفل برقی از فولاد گالوانیزه بوده و برای اینکه امنیت و دقت آن بیشتر شود تمام استانداردهای لازم در خصوص آن‌ها رعایت شده است. ذکر چند نکته در خصوص قفل‌های برقی ضروری است. افراد باید قبل از تهیه و استفاده از این قفل‌ها نوع کاربری خود و نوع درب مورد نظر را مشخص کنند. قفلی که بر روی درب پارکینگ نصب می‌شود با قفلی که بر روی درب ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. تفاوت مشخص در انواع قفل‌ها برای مکان‌های مختلف در نوع مغز استفاده شده برای هر یک از آن‌ها است. در تولید برخی از قفل‌ها به امنیت بالای آن‌ها توجه می‌کنند تا ضریب امنیت را بالا برده  و خطرات احتمالی ناشی از سرقت را کاهش دهند. به این قفل‌ها ضدسرقت نیز، گفته می‌شود.

اگر می‌خواهید از انواع قفل‌ها برای درب‌های ساختمان و یا درب‌های ورودی استفاده کنید و بحث امنیت چندان مهم نیست می‌توانید از انواع معمولی قفل‌ها بهره‌مند شوید. البته این شرایط برای زمانی است که ساختمان شما تک واحدی است و فقط خودتان در آن سکونت دارید. در این شرایط هزینه بیخودی هم انجام نداده‌اید. اما گاهی موقعیتی پیش می‌آید که تعداد واحدهای ساختمان بیش از یک عدد بوده و امنیت ساختمان به واسطه ورود و خروج‌های مکرر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

در این صورت بهتر است از قفل برقی سیماران استفاده کنید. به دلیل اینکه خانواده‌ها و افراد زیادی در ساختمان سکونت دارند می‌توانید با ارائه هزینه مشارکتی نسبت به خرید این قفل‌ها اقدام کرده و خیالت خود را از بابت عدم ورود و خروج‌های مشکوک راحت نمایید. توجه به برند و مارک قفل برقی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال، قفل برقی سیماران از آن دسته سیستم‌های امنیتی است که باعث می‌شود امنیت ساختمان تا حد بسیار زیادی بیشتر شود. از این محصول برای نصب انواع در مکان‌های مختلف مانند ساختمان‌ها، صرافی‌ها و حتی آرایشگاه‌های زنانه استفاده می‌شود. ولتاژ ایجاد شده در این قفل برقی برای باز کردن درب در حدود 9 تا 24 ولت DC است.      

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)