سیستم اینترکام در آیفون سیماران

سیستم اینترکام در آیفون سیماران

سیستم اینترکام در آیفون سیماران
سیستم اینترکام در واقع یک سیستم صوتی می باشد که برای ارتباط داخلی بین واحدها به کار می رود. این سیستم به چند دلیل مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان سیستم دیگری را جایگزین آن نمود.

سیستم اینترکام به راحتی از طریق آیفون ها قابل استفاده می باشد و سیم کشی آن به راحتی انجام می شود.

یکی از شرکت هایی که تولید کننده آیفون های تصویری دارای سیستم اینترکام می باشد شرکت سیماران است. این شرکت به محصولات خود تنوع زیادی داده است تا همه ی مصرف کننده ها بتوانند از آن استفاده کنند. سیستم اینترکام برای ساختمان های بزرگ بسیار کاربردی می باشد. تجهیزات لازم برای سیستم صوتی ارتباط داخلی اینترکام معمولا گران نیستند. با این روش می‌توان حتی دو اتاق را به هم مرتبط نمود تا با فشردن یک دکمه در یک اتاق فرد بتواند با شخصی در اتاق دیگر صحبت کند. گوشی های سیماران که برای ارتباط یک به یک در سیستم داخلی مورد استفاده قرار می گیرند باید مستقیما به برق ۲۲۰ ولت وصل شوند.

آیفون تصویری برای اینترکام

آیفون تصویری برای اینترکام

ارتباط داخلی با سیستم اینترکام

در دیگر سیستم های ارتباط داخلی سیماران ارتباط صوتی می تواند بین گوشی های بیشتری برقرار شود. خریداران می توانند گوشی های سیماران را در مدل های مختلف تهیه کرده یا همه گوشی ها را از یک مدل انتخاب کنند. این گوشی ها دارای نمایشگر و صفحه کلید میباشند تا بتوانند ارتباط با دیگران را آسان نمایند. فایده صفحه نمایش و صفحه کلید در این گوشی ها این است که هنگام ارتباط یک به چند فرد متوجه شود که از کدام واحد و گوشی با او تماس گرفته شده است. این شماره می تواند نشانگر اتاق یا واحد مورد نظر باشد. ضرورت وجود صفحه کلید در این گوشی ها نیز این است که فرد بتواند با استفاده از دکمه ها با داخلی مورد نظر ارتباط برقرار کند.

سیستم چند واحدی

سیستم چند واحدی

استفاده از اینترکام در مکان های مختلف

 از سیستم اینترکام می توان برای مکان های مختلف استفاده نمود. مثلاً یک شخص می تواند برای محل کار خود که شامل چند اتاق می باشد یک سیستم ارتباط صوتی فراهم کند. برخی از سیستم های ارتباط داخلی تولیدی شرکت سیماران می‌توانند  تا ۲۴۰ گوشی را پشتیبانی کنند. این گوشی ها نیز دارای صفحه کلید و صفحه نمایش میباشند. در این سیستم ها چند خط آزاد وجود دارد تا زمانی که دو نفر در حال مکالمه با یکدیگر باشند افراد دیگری هم بتوانند از سیستم ارتباط صوتی استفاده کنند.

اجرای سیستم اینترکام

 سیستمهای اینترکام را میتوان با استفاده از چند رشته سیم راه اندازی نمود. در سیستم اینترکام احتیاج به منبع تغذیه وجود ندارد اما در مدل هایی که تعداد گوشی ها زیاد تر است باید به ازای هر ۵ گوشی یک ترانس مخصوص خریداری شود تا بتواند عملیات تغذیه گوشی ها را انجام دهد. شرکت سیماران  سیستم اینترکام خود را گارانتی می کند و هر نوع خرابی غیر از شکستگی ها یا نوسانات برق را پشتیبانی می نماید.

ارتباط دو واحد از طریق اینترکام

ارتباط دو واحد از طریق اینترکام

منبع تغذیه در سیستم اینترکام باید در میانه مسیر قرار داده شود. ‌فاصله ی گوشی از منبع تغذیه نباید بیشتر از ۱۰ متر شود. اگر تعداد گوشی های شما بیشتر است بهتر است از منبع تغذیه بیشتری استفاده نمایید. هر سیستم اینترکام باید حداقل یک گوشی مرکزی مجهز به نمایشگر داشته باشد. یا اینکه   همه گوشی ها از نوع دارای نمایشگر و مجهز به شماره گیر انتخاب شوند.

نشان دادن وضعیت خط در سیستم اینترکام

 بر روی گوشی های سیستم اینترکام یک چراغ ال ای دی کوچک وجود دارد که اگر به رنگ سبز باشد یعنی خط آزاد است و اگر خط مشغول باشد این چراغ به رنگ قرمز در می آید. در صورتی که خط مشغول باشد گوشی مرکزی می‌تواند با گرفتن شاسی و زدن دکمه # خط را آزاد نماید. اگر تعداد گوشی های سیستم اینترکام از ۸ عدد بیشتر باشد باید به هر گوشی یک کد داده شود. این کار توسط گوشی مرکزی انجام میشود. در غیر این صورت زمانی که تعداد گوشی ها کمتر از ۸ عدد باشد اختصاص شماره با استفاده از جامپر پشت گوشی انجام می شود. اصولاً گوشی مرکزی شماره ۱۱ دارد و هر یک از گوشی های فرعی می توانند با استفاده از از دکمه های پیش فرض به گوشی شماره ۱۱ زنگ بزنند. در ادارات و یا شرکت هایی که از این سیستم برای ارتباط داخلی استفاده می کنند معمولا گوشی مرکزی در اتاق مدیر مجموعه یا منشی وی قرار دارد.  

ارتباط داخلی سیماران

ارتباط داخلی سیماران

گوشی DM با گوشی های DMS جه تفاوتی دارد؟

در گوشی های DM ارتباط به صورت دو طرفه برقرار می شود. از مهم ترین ویژگی این گوشی ها نداشتن نمایشگر است. ارتباط با دیگر واحد ها از طریق صفحه کلید انجام میگیرد. در حالی که گوشی های DMS یک مانیتور کوچک دارند که اعداد را به صورت تک رقمی نشان می دهد. از این گوشی ها بیشتر برای مکان هایی که تعداد واحدهای آن زیر عدد باشد استفاده می شود.

مزایای استفاده از سیستم اینترکام

در سیستم اینترکام کیفیت صدا بسیار بالا است. نسبت به دیگر روش های ارتباط واحد ها این روش هزینه ی کمتری دارد. سیستم های اینترکام طول عمر بالایی داشته و زود خراب نمی شود. این سیستم ها دارای گارانتی بوده و محرمانه بودن مکالمات شما را تضمین می کند. در سیستم های اینترکام قابلیت نمایش شماره ی تماس گیرنده وجود دارد. از هر تعداد گوشی که برا محل شما لازم است می توانید در این روش استفاده نمایید. وضعیت مشغول یا آزاد بودن خط با استفاده از یک نمایشگر نشان داده می شود.

آیفون تصویری سیماران

آیفون تصویری سیماران

سیستم اینترکام در آیفون تصویری

آیفون های تصویری سیماران برای آسایش افراد سیستم ارتباط داخلی را فراهم نموده اند. با این روش ارتباط سریعی بین واحد های مختلف برقرار می شود. به محض برقراری تماس از سوی یکی از واحد ها آیفون واحد دیگر به صدا در می آید و هیچ تاخیری ندارد. با این روش کیفیت صدا بسیار عالی بوده و این تماس می تواند تا سه دقیقه ادامه داشته باشد. آیفون های تصویری سیماران دارای ملودی های متنوع برای اینترکام می باشند. بدنه ی این آیفون ها مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد. شدت صدای زنگ را نیز می توان در 4 حالت تنظیم نمود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)