چگونه از جک پارکینگ خود بهتر محافظت کنیم

چگونه از جک پارکینگ خود بهتر محافظت کنیم

استفاده مناسب از جک پارکینگ
در این مطلب قصد داریم راه های محافظت از جک پارکینگ را به شما آموزش دهیم. با شروع فصل زمستان بررسی جک های پارکینگ مسئله مهمی برای محافظت از درب اتوماتیک پارکینگ محسوب می شود. سرما میتواند باعث خرابی و یخ زدگی درب پارکینگ شود.

با استفاده از رعایت یکسری نکات می توانید از هزینه های ناشی از خرابی درب پارکینگ و جک پارکینگ جلوگیری نمایید. توجه داشته باشید که جک پارکینگ همیشه احتیاج به مراقبت و تعمیرات مداوم دارد. عیب یابی جک درب پارکینگ و تعمیر آن نکته بسیار مهمی در عملکرد درب پارکینگ محسوب می شود.  با سرویس نمودن دوره ای جک می‌توانید عمر آن را افزایش دهید.

تمیز کردن و نگهداری جک پارکینگ

تمیز کردن و نگهداری جک پارکینگ

توجه به رنج قدرت جک پارکینگ

 بهتر است در هنگام تنظیم جک پارکینگ به رنج قدرت و سرعتی که توسط شرکت برای آن جک تعریف شده است توجه نمایید و فشار  وارد شده بر روی جک درب پارکینگ را تنظیم کنید. با این روش جک درب عملکرد مناسبی داشته و دیرتر خراب میشود. جک های پارکینگ دارای سرعت حرکت اولیه و همچنین سرعت آهسته  می باشند که هر دوی این سرعت ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که به جک پارکینگ فشار وارد نشود. 

تاثیر میزان تردد در خرابی جک

توجه داشته باشید که هر چه کیفیت جک پارکینگ بهتر باشد طول عمر آن بیشتر خواهد بود. آسیب دیدگی جکهای با کیفیت که از برندهای معتبر باشند کمتر است. برای خرید جک درب پارکینگ به میزان تردد هایی که از درب انجام میشود توجه نمایید. اگر میزان تردد برای یک درب پارکینگ زیاد باشد و از یک جک نامرغوب و یا با عملکرد محدود استفاده نمایید طول عمر جک پارکینگ کمتر می شود و باید این احتمال را بدهید که جک درب پارکینگ خرابی های بیشتری داشته باشد.

بازدید دوره ای از جک درب

بازدید دوره ای از جک درب

تمیز کردن جک درب اتوماتیک

یکی دیگر از نکاتی که برای محافظت از جک پارکینگ باید رعایت نمایید تمیز کردن آن است. برای تمیز کردن چشمی ایمنی و مدار کنترل به هیچ وجه از شلنگ آب استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به جک میشود. این کار همچنین می‌تواند جک شما را از حالت گارانتی خارج کند. برای تمیز کردن جک پارکینگ از یک دستمال نمدار استفاده نمایید و فقط بدنه آن را تمیز کنید. با این روش از زنگ زدگی و پوسیدگی جک جلوگیری می شود.

روغن کاری جک پارکینگ چگونه انجام می شود؟

یکی دیگر از کارهایی که برای طول عمر جک پارکینگ باید انجام دهید روغن کاری جک درب پارکینگ می باشد. قطعات داخلی جک پارکینگ همچون شفت، گیربکس و ... باید به طور منظم روغن کاری گردند. این کار باید توسط فرد متخصص انجام شود. استفاده از گریس مرغوب برای این کار ضروری است. قطعات داخل جک باید به درستی در جای خود قرار گیرند و جا به جا نشوند.

انجام روغن کاری جک درب پارکینگ دارای مراحل مختلف می باشد. بهتر است ابتدا روغن های قدیمی که روی سطح جک باقی مانده است تمیز شوند. روغن کاری جک معمولاً برای قطعاتی مانند فنر، غلطک، ریل و غیره انجام میشود. همه قسمتهای جک نیاز به روغن کاری ندارند. لازم است مقدار مناسبی از روغن را برای سطوح جک به کار برده و بعد از انجام این مراحل نسبت به راه اندازی دستگاه اقدام نمایید. با حرکت نمودن جک، روغن به همه قسمت ها میرسد. 

جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ

خرابی جک درب پارکینگ به دلیل ورود حشرات

از دیگر کارهایی که برای محافظت جک پارکینگ باید انجام شود جلوگیری از ورود حشرات به داخل جک می باشد. ورود یک حشره کوچک هم می تواند به مدار جک آسیب برساند. این حشرات باعث اتصال کوتاه در مدار شده و باعث از بین رفتن گارانتی جک پارکینگ خواهند شد. برای جلوگیری از ورود حشرات می توانید از یک واشر پلاستیکی به منظور عایق نمودن درب جعبه استفاده نمایید. با این روش از ورود آب باران نیز به جک جلوگیری می شود.

در فصول سرد سال برای نگهداری از جک پارکینگ بهتر است لایه ای از پشم شیشه برای محافظت در برابر سرما بر روی جعبه جک قرار گیرد. با این روش از یخ زدن جک جلوگیری می شود. در انتخاب جک پارکینگ دقت نمایید که جک را متناسب با وزن لنگه های درب انتخاب نمایید. هر جک برای وزن مشخصی از درب ها طراحی شده است. توجه نمایید که هر  چه وزن درب بیشتر باشد باید از جک قوی تری استفاده نمود.

به طور کلی نگهداری از جک پارکینگ از خرید آن بسیار مهمتر است. ممکن است یک جک با کیفیت و مرغوب را خریداری نمایید اما در اثر نگهداری نامناسب نتوانید از آن استفاده کنید. به کارگیری اصول درست و دقیق در نگهداری جک می تواند طول عمر آن را بیشتر کرده و باعث عملکرد مناسب آن شود. با این روش می توانید مدت زمان بیشتری از آن جک استفاده نمایید. همچنین نگهداری دوره ای از جک پارکینگ باعث میشود هزینه زیادی بابت تعمیر های کلی به شما تحمیل نشود.

 به دلیل تخصصی بودن تعمیر جک توصیه میشود برای تعمیر آن به افراد متخصص مراجعه نمایید. سرویس نمودن جک پارکینگ نیز می‌تواند توسط شرکت تولید کننده انجام شود و جزء خدمات پس از فروش به حساب آید. توجه داشته باشید که جک های هیدرولیکی بیشتر از جک های الکترومکانیکی احتیاج به سرویس نمودن دوره ای دارند. همه اختلالات جک های پارکینگ قابل تشخیص اند و هرچه نگهداری دوره ای از جک پارکینگ بهتر انجام شود این قطعه کمتر دچار فرسودگی میشود.

روغن کاری جک درب برقی

روغن کاری جک درب برقی

جک پارکینگ مقاوم به تغییرات دما

بعضی از جک های الکترومکانیکی می‌توانند در صورت گرم یا سرد شدن بیش از حد معمول دچار مشکل شوند. اگر ساختمان شما پر تردد می باشد و در صورت باز و بسته شدن زیاد درب جک داغ میشود و یا اگر در مناطق سردسیری از جک استفاده می کنید باید آن را به گونه ای انتخاب کنید که نسبت به تغییرات دمایی مقاوم باشد.

به طور کلی بازرسی منظم درب برقی باعث میشود که بتوانید مشکلات آن را در زمان مشخص رفع نمایید. با این روش میتوان از درب پارکینگ سال ها بدون مشکل استفاده نمود. بازرسی منظم درب برقی موجب کاهش هزینه ها شده و از خرابی های بیشتر درب جلوگیری می کند.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)