همه‌چیز درباره‌ی جک پارکینگ و جک ریلی سیماران

همه‌چیز درباره‌ی جک پارکینگ و جک ریلی سیماران

قطعا شما هم تا به حال خواسته‌اید بدون پیاده شدن از ماشین، وارد پارکینگ شوید. معجزه‌ای که شما به آن نیاز دارید، جک پارکینگ و جک ریلی سیماران است.

همه‌چیز درباره‌ی جک پارکینگ و جک ریلی سیماران

همه‌چیز درباره‌ی جک پارکینگ و جک ریلی سیماران

قطعا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید بدون پیاده شدن از ماشین، وارد پارکینگ شوید. معجزه‌ای که شما به آن نیاز دارید، جک پارکینگ و جک ریلی سیماران است. با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید به راحتی و با فشردن یک دکمه در پارکینگ خود را باز کنید. آیا این فوق العاده نیست؟ این دستگاه‌ها علاوه بر رفاه و آسایشی که برای شما به ارمغان می‌آورند سبب بهبود امنیت ساختمان نیز خواهند شد. چرا که باز کردن این درها بدون ریموت کنترل، عملا غیر ممکن است.

 

انواع جک پارکینگ و ریلی

 به طور کلی جک پارکینگ و جک ریلی سیماران به دو دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند.

  • الکترو مکانیکی: از این مدل جک‌ها معمولا برای درهای سبک مثل در آپارتمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. معمولا این مکان‌ها نسبت به مکان‌هایی که عمومی هستند بسیار کم تردد تر هستند. به همین علت استفاده از این جک‌ها چه از نظر اقتصادی و چه از نظر کاربردی بسیار عاقلانه‌تر و هوشمندانه‌تر است. قیمت اپراتور‌های این نوع از جک‌ها بسیار نازل‌تر از جک‌های هیدرولیک بوده و به همین علت قیمت این مجموعه نیز کمتر از جک هیدرولیکی می‌باشد. این جک به طور معمول تقاضای بیشتری دارد. همچنین عمر مفید این دستگاه حدودا 8-10 سال می‌باشد. البته این به آن معنا نیست که این جک‌ها بعد از ده سال به هیچ عنوان قابل استفاده نیستند. در برخی موارد حتی دیده شده که یک جک الکترومکانیکی بیش از 15 سال بدون حتی یک مشکل کار کرده است.
  • هیدرولیکی: از این مدل جک‌ها معمولا برای درهای سنگین مثل در پارکینگ‌های عمومی یا ادارات استفاده می‌شود. معمولا این مکان‌ها نسبت به مکان‌هایی که عمومی نیستند، تردد بسیار بیشتری دارند. به همین دلیل استفاده از این جک‌ها از نظر کاربردی بسیار عاقلانه‌تر است. قیمت اپراتور‌های این نوع از جک‌ها گران‌تر از جک‌های الکترو مکانیکی بوده و به همین سبب قیمت کل این مجموعه نیز بسیار متفاوت از جک الکترومکانیکی می‌باشد. این جک مشتریان کمتری دارد اما هر کسی که از آن استفاده می‌کند، بسیار از آن راضی است. عمر مفید این دستگاه بین 10-15 سال می‌باشد. البته این به آن معنا نیست که این جک‌ها بعد از پانزده سال قابل استفاده نیستند. در برخی موارد حتی دیده شده که یک جک الکترومکانیکی بیش از 15 سال بدون حتی یک مشکل جزئی کار کرده است.

جک ریلی سیماران

مزایای استفاده از جک پارکینگی سیماران

در ادامه به بررسی مزایایی که با استفاده از جک پارکینگ و جک ریلی سیماران به دست می‌آورید، می‌پردازیم. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • جلوگیری از آلودگی صوتی: وقتی از جک سیماران برای باز و بسته کردن در پارکینگ استفاده کنید، میزان آلودگی‌های صوتی به شدت کاهش می‌یابد. درهایی که به جک مجهز نیستند به دلایل مختلفی مانند وزش باد، محکم بسته شدن در و... می‌توانند بب ایجاد سر و صدای فراوان بشوند.
  • موتور بسیار قوی: موتور جک پارکینگ و موتور جک ریلی سیماران در عین بی‌صدایی بسیار قدرتمند هستند. این موتورها می‌توانند درها را به سریع‌ترین شکل ممکن بدون اینکه صدایی ایجاد کنند به راحتی باز و بسته کنند.
  • قابلیت باز و بسته کردن به چند روش: جک پارکینگ و جک ریلی سیماران می‌توانند به راحتی با استفاده از ریموت باعث باز کردن یا بسته شدن در پارکینگ بشوند. اما این موتورها توانایی باز و بسته کردن در بدون انرژی الکتریکی را ندارند. مهندسین توانای ایرانی برای رفع این مشکل نیز چاره اندیشیده‌اند. در صورت قطعی برق شما می‌توانید به صورت دستی نیز این درها را باز یا بسته نمایید.
  • امنیت: وقتی در خانه‌ی شما به راحتی باز نشود یعنی خانه‌ی شما در امنیت است. امنیت از دیرباز از نیازهای پایه‌ای بشر بوده است. سیستم‌های امنیتی این جک‌ها به گونه‌ای است که سارقان نتوانند به راحتی وارد پارکینگ شما بشوند. همچنین اخیرا روشی از سرقت نیز به سرعت در حال انتشار بوده است. در این روش سارقان پس از پیاده شدن راننده از خودرو به آن وارد می‌شوند و خودرو را به سرقت می‌برند. با استفاده از جک پارکینگ و جک ریلی سیماران نیازی به نگرانی در این مورد نیست. چرا که شما نیازی به خارج شدن از خودروی خود نخواهید داشت.
  • مقاومت نسبت به آب و هوا: در ساخت جک‌های سیماران از بهترین مواد اولیه استفاده می‌گردد. آلیاژهای فلزی به کار رفته در این جک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کمترین میزان تغییرات و آسیب را نسبت به دما، رطوبت و تابش خورشید داشته باشند. همچنین روی این آلیاژها با پوشش‌هایی مناسب پوشیده شده است تا از هر گونه آسیب فیزیکی در اثر فشار یا ضربه جلوگیری شود.

انواع قطعات جک پارکینگ سیماران

اجزای تشکیل دهنده‌ی جک پارکینگ و جک ریلی سیماران

مانند هر سیستمی، جک پارکینگ و جک ریلی سیماران از قطعات کوچک و درشتی تشکیل شده است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین قطعات این سیستم می‌پردازیم. این قطعات عبارتند از:

  • جک بازویی: جک بازویی در واقع عضلات این سیستم است. جک‌های بازویی سبب کشیده شده در‌ها به یک سمت می‌وند تا در‌ها باز شوند. این قسمت انرژی الکتریکی را به نیروی محرکه برای حرکت درها تبدیل می‌کند.
  • ریموت کنترل: ریموت کنترل وسیله‌ای است که با استفاده از امواج رادیویی می‌تواند فرمان باز شدن یا بسته شدن را به مرکز فرمان القا کند. ریموت کنترل در واقع رابط بین راننده و مرکز فرمان است و نقش پیام رسان را در جک پارکینگ و جک ریلی سیماران اجرا می‌کند.
  • چشمی: تا به حال فکر کرده‌اید چرا وقتی یک مانع روبروی در وجود داشته باشد درها بسته نمی‌شوند؟ این به خاطر عملکرد بخش کوچکی از سیستم جک‌ها به نام چشمی یا فتوسل نوری می‌باشد. این قطعه به صورت یک زوج جلوی درب پارکینگ قرار میگیرد. این دو قطعه از طریق نور مادون قرمز با یکدیگر ارتباط دارند و در صورتی که مانعی این ارتباط را قطع کند، اجازه‌ی بسته شدن در را نمی‌دهد. این عمل به ظاهر کوچک نقش اصلی در عدم برخورد درها با خودرو یا موانع دیگر اجرا می‌کند.
  • مرکز فرمان: رابط میان ریموت و جک بازویی که وظیفه‌ی ارسال و تحلیل پیام‌ها را دارد.
  • فلاشر: فلاشر چراغ چشمک زنی است که معمولا جلوی در پارکینگ نصب می‌شود و با استفاده از آن می‌توان متوجه باز بودن در پارکینگ شد.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)