کاربرد ریموت کد لرنینگ سیماران

کاربرد ریموت کد لرنینگ سیماران

ریموت کد لرنینگ سیماران موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود البته قبل از آن، در مورد ریموت توضیحات مختصری ارائه می‌دهیم.

کاربرد ریموت کد لرنینگ سیماران

ریموت کد لرنینگ سیماران موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود البته قبل از آن، در مورد ریموت توضیحات مختصری ارائه می‌دهیم. در حال حاضر وجود ریموت کنترل، کاربرد فراوانی دارد. در زمان گذشته تمام کارها دستی بودند و افراد مجبور می‌شدند تا خود را به زحمت انداخته و کاری را انجام دهند. به‌عنوان مثال، در خصوص تلویزیون‌های موجود در زمان گذشته می‌توان گفت آن‌ها دستی بودند و افراد برای تعویض کانال باید در کنار تلویزیون قرار می‌گرفتند. در این صورت، فرد باید تا نزدیکی تلویزیون می‌رفت و از طریق دکمه‌های موجود بر روی آن، عملیات تعویض کانال را انجام می‌داد.

 با این حساب، فرد یا باید بیشتر زمان‌ها را نزدیک تلویزیون می‌ماند تا کانال مورد علاقه خود را پیدا کند و یا باید مدام از جای خود برمی‌خواست تا جستجوی کانال را انجام دهد. با این مقدمه کلی به موضوع ریموت کنترل‌ها می‌رسیم. وجود این محصولات کاربردی باعث می‌شود تا فرد بدون اینکه از مکانی که در آن حضور دارد تکان بخورد خواسته خود را عملی کند. به عنوان مثال، زمانی را در نظر بگیرید که به درب منزل رسیده‌اید، مسلما زمانی که ریموت کنترل را در دست دارید با یک اشاره انگشت، دکمه موجود بر روی ریموت را می‌زنید و درب را باز می‌کنید. در این صورت، بدون اینکه از اتومبیل خود پیاده شوید وارد منزل شده و مجددا با یک حرکت، دکمه بستن را زده و درب پارکینگ را پشت سر خود می‌بندید. توجه کردید که چقدر در انرژی و زمان شما صرفه‌جویی شد بدون اینکه حتی ذره‌ای اذیت شده باشید. 

ویژگی‌های اصلی ریموت کد لرنینگ سیماران

اجزای اصلی و عملکرد مطلوب یک ریموت در دو بخش فرستنده (ریموت) و گیرنده (رسیور) خلاصه می‌شود. واحد کنترل فرمان نیز با عملکرد درست این دو بخش، کارایی مطلوبی خواهند داشت. واحد کنترل فرمان، بخشی است که فرمان‌های مختلف به آن وارد شده و از آن‌جا تصمیم‌گیری درستی برای انجام عملیات صورت می‌گیرد. انجام تمام عملیات نرم افزاری بوده و بسیار راحت است. تعداد ریموت‌های شناسایی شده از طریق گیرنده‌ها حداقل 200 و حداکثر 500 عدد است. 

ریموت کد لرنینگ سیماران دارای 4 عدد شستی است که از آن‌ها می‌توان در انواع درب‌های پارکینگ تک و دو لنگه استفاده کرد. وجود شستی بر روی ریموت باعث می‌شود تا باز و بسته کردن درب و یا حتی توقف آن به آسانی انجام شود. روکش چرمی موجود در ریموت کنترل نیز، برای حفاظت از دکمه‌های آن است.  

از ویژگی‌های برجسته ریموت کد لرنینگ سیماران باطری 3V-CR2032  با فرکانس 433Mhz  است. این فرکانس باعث می‌شود تا ریموت مورد نظر روی انواع جک‌های سیماران مورد استفاده قرار گیرد.

تنوع رنگ ریموت کد لرنینگ سیماران نیز بسیار بالاست. شکل ظاهری این ریموت کنترل، مستطیلی است که دارای دو دکمه برای باز و بسته کردن درب می‌باشد. وجود حاشیه سبز رنگ در اطراف دکمه‌ها و قاب اصلی باعث می‌شود تا این ریموت ظاهر زیبایی داشته باشد. بدنه آن مقاوم بوده و باعث می‌شود تا افراد بتوانند ریموت را به سوئیچ و یا انواع دسته‌کلیدهای خود وصل نمایند بدون اینکه کوچکترین صدمه‌ای به آن وارد شود.

ریموت کد لرنینگ سیماران

نحوه عملکرد ریموت کد لرنینگ سیماران

ریموت‌ها به انواع مختلف از جمله کپی کد یا بلوتوثی، هاپینگ و کد لرنینگ تقسیم‌بندی می‌شوند. ریموت‌های بلوتوثی، با استفاده از دکمه "لرن" و یا از طریق ریموتی که در رسیور لرن شده کار خود را انجام می‌دهند. ریموت‌های هاپینگ، ریموت‌هایی هستند که برای عملکرد بهتر آن‌ها، باید از رسیور کمک گرفت. ریموت‌های هاپینگ به دلیل اینکه قابلیت کپی شدن ندارند دارای امنیت بالایی هستند. در نهایت، به موضوع اصلی مقاله با عنوان ریموت کد لرنینگ سیماران می‌رسیم. این ریموت‌ها نیز برای عملکرد بهتر نیاز به رسیور دارند و کد آن‌ها از طریق ریموت بلوتوثی منتشر شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو ریموت هاپینگ و بلوتوثی به صورت مختصر توضیح داده شد تا اطلاعات جزئی از آن‌ها داشته باشید.

در حقیقت، رایج‌ترین و پرکاربردترین ریموت کنترل، ریموت کد لرنینگ سیماران است که با توجه به قابلیت‌های زیاد خود دارای کاربردهای فراوانی است. برای عملکرد بهتر ریموت درب‌های کرکره‌ای باید عملیات مرتبطی انجام دهید. این عملیات به منظور ست کردن ریموت کد لرنینگ با موتورهای کرکره‌ای است. 

ریموت کد لرنینگ سیماران

نحوه ست کردن ریموت کد لرنینگ سیماران

انجام کد شناسایی میان ریموت کد لرنینگ سیماران با رسیور به صورت نرم افزاری است. به منظور ست کردن ریموت کد لرنینگ سیماران باید خودِ رسیور را وارد کار کنید. بر روی رسیورها دکمه‌های "لرن" و "کد" وجود دارد که یک چراغ چشمک زن در کنار آن‌ها قرار داده شده است. برای ست ریموت فشار دادن دکمه "لرن" ضروری است. در این صورت، چراغ به صورت چشمک زن درمی‌آید و به این طریق، رسیور شناسایی می‌شود. پس از این مرحله، با فشردن یکی از دکمه‌های ریموت، چراغ موجود بر روی آن نیز، چشمک زن شده و کد در حافظه رسیور حفظ خواهد شد. بعد از انجام تمام این مراحل، عملیات و فرمان‌های صادر شده از سوی شما برای رسیور قابل درک بوده و عملیات باز و بسته کردن درب، با موفقیت انجام می‌شود.

اگر بخواهیم توضیح دیگری در خصوص ریموت کد لرنینگ سیماران ارائه دهیم تا موضوع قابل‌فهم‌تر شود می‌توان گفت، ابتدا درب رسیور را باز کرده و کلید شناسایی کنترل را جستجو نمایید. برای روشن کردن صفحه LED  بهتر است تا حدود 2 ثانیه انگشت خود را روی آن نگه دارید. بعد از رها کردن دکمه، صفحه مورد نظر باز خواهد شد. پس از آن سعی کنید بدون وقفه و سریعا کلید اول ریموت کد لرنینگ را فشار دهید. این حالت را به مدت 2 ثانیه انجام دهید. اگر تمام مراحل ذکر شده را بدون خطا پشت سر بگذارید، صفحه ال ای دی، با چشمک‌زدن‌های مشخص، تایید ریموت را انجام می‌دهد. در این حالت است که ریموت کد لرنینگ سیماران با موتور درب ست شده و از آن تاریخ به بعد شما می‌توانید درب کرکره‌ای را از طریق ریموت باز و یا بسته کنید.  

تنها مشکلی که در این ریموت‌ها وجود دارد این است که برخلاف روش هاپینگ که ارتباط میان ریموت و رسیور از طریق یک کد بود، در روش کد لرنینگ کد ثابتی وجود ندارد و این شرایط باعث می‌شود که امنیت آن کمتر از ریموت هاپینگ باشد.

ریموت کد لرنینگ سیماران

پاک سازی ریموت‌ کد لرنینگ از حافظه کرکره برقی

برای پاکسازی ریموت کد لرنینگ سیماران از حافظه سیستم، باید از رسیور کمک بگیرید. برای انجام این کار، دکمه "لرن" موجود بر روی رسیور را فشار داده و حدود 10 ثانیه در همان حالت نگه دارید. در این شرایط، تمام ریموت‌های ست شده روی رسیور به آسانی پاک خواهند شد. سپس شما  خواهید توانست ریموت‌های جدید را با رسیور هماهنگ کنید.

 

توجه به برد ریموت کد لرنینگ

بردهای موجود در انواع مختلف ریموت‌ها متفاوت است اما در حالت کلی اگر نوع ریموت کد لرنینگ سیماران فابریک باشد بردی در حدود 45 تا 50 متر خواهد داشت. به بیان ساده‌تر، می‌توان از این فاصله کرکره و یا درب مورد نظر را باز و بسته نمود که به نظر می‎‌رسد یک فاصله مناسب و مطلوبی باشد. البته نوع فابریکی و غیر فابریکی ریموت‌ها نیز وجود دارند که شاید بیشتر و یا کمتر از این مقدار را پشتیبانی کنند. با این حساب، برای بررسی بیشتر می‌توانید با مشاوران و متخصصان در این حوزه مشورت نموده و نوع مناسب از ریموت کنترل را برای خود خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)