کلید لمسی سیماران؛ نسل جدید از کلید های روشنایی

کلید لمسی سیماران؛ نسل جدید از کلید های روشنایی

کلید لمسی سیماران نسل جدید کلیدهای هوشمند روشنایی، محصول شرکت سیماران است. اختراع برق صنعت جدیدی را با نام صنعت برق الکترونیک به وجود آورده است.

کلید لمسی سیماران؛ نسل جدیدی از کلید های روشنایی

از گذشته تا امروز تغییرات گسترده‎ای در زمینه طراحی و سبک کلید، لامپ و سیستم برق کشی ساختمان‎ها ایجاد شده است. تمام کلیدهای برق از شکل و ظاهری مشابه برای روشن و خاموش شدن پیروی می‎کنند.

امروزه هوش مصنوعی و رایانه انقلاب دیگری در صنعت برق الکترونیک ایجاد کرده است. با حضور پررنگ تکنولوژی رایانه و هوشمندسازی، صنعت برق و الکترونیک نیز از این علم بهره برده است. هدف اکثر تولیدات و صنایع، ساخت خانه‎ها و لوازم هوشمند است. به عبارت دیگر فناوری را در لوازم به کار برده‎اند تا بتوانند بیشترین کنترل را، حتی از راه دور بر محیط پیرامون خود داشته باشند. به طور مثال جارو برقی هوشمند، تلویزیون هوشمند، گوشی هوشمند، یخچال هوشمند و... را می‎توان نام برد.

کلید لمسی سیماران، نسل جدیدی از کلیدهای روشنایی هستند که در بخش تاسیسات ساختمانی استفاده می‎شوند.

 

معرفی انواع کلید های لمسی

نسل جدیدی از کلیدهای روشنایی و برقی، کلید لمسی سیماران است. هدف از تولید آن‎ها، افزایش کارایی و بهره‌وری با افزودن معیارهای هوشمندسازی و کنترل محیط است. البته معیار زیباسازی دکوراسیون نیز در نظر گرفته می‎شود. کلیدهای مکانیکی نسل قبل، عملکرد محدودی داشته و بیشتر دچار استهلاک می‎شدند. معمولاً برای هر کلید برق، تنها یک روشنایی تعریف می‎شد (لامپ، لوستر و...).

با کلید لمسی سیماران می‎توان با یک کلید، چند روشنایی را در یک قاب لمسی جا داد. کلید لمسی سیماران به دو نوع تقسیم می شود:

  • کلید لمسی غیرهوشمند (Touch): این نوع کلید لمسی تاچ ساده‎ای دارد. به عبارتی فقط می‎توان با لمس آن لامپ را روشن یا خاموش کرد. آن‎ها می توانند نمایی زیبا و مدرن را به خانه شما ببخشند.
  • کلید لمسی هوشمند: ظاهر و شکل این نوع کلید، شبیه کلید لمسی ساده است. هوشمندسازی آن به قطعه‌‎ای به نام وایرلس برمی‌گردد که امواج wifi را دریافت می‎کند. شما می‎توانید از راه دور کلید لمسی را کنترل کنید. به ‌عبارت ‌دیگر می توانید نرم ‌افزار مربوطه را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و بر سیستم روشنایی منزل نظارت و کنترل داشته باشید. حتی در آن یک سنسور نیز تعبیه شده است. می‎‌تواند حضور اشخاص را تشخیص دهد. در صورت عدم حضور، به صورت خودکار چراغ‎ها خاموش می‎شوند.

کلید لمسی سیماران 

کلید لمسی سیماران

 

تکنولوژی ساخت انواع کلیدهای لمسی سیماران

در تولید انواع کلید های لمسی سیماران از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. انواع کلید های لمسی عبارتند از:

  • کلید لمسی خازنی: در این مدل یک الکترود در پشت یک ماده غیرهادی مانند چوب، پلاستیک یا شیشه نصب می‎شود. سپس با لمس دست، شارژ الکترونیکی خازن افزایش پیدا می‎کند و لمس کاربر شناسایی می‎شود. از آن‎ها به عنوان سنسورهای مجاورتی کوتاه‌برد استفاده می‎کنند.
  • کلید لمسی مقاومتی: کلید لمسی از نوع خازنی کمتر استفاده می شود. در آن دو الکترود تعبیه شده است که با یکدیگر ارتباط دارند. با لمس کلید، مقاومت دو الکترود کم و چراغ (یا هر وسیله روشنایی یا برقی دیگر) تغییر وضعیت می‎دهد.
  • کلید لمسی پیزو الکترونیک: یک نوع کلید با سیستم خود تحریک است. یعنی با لمس کلید توسط کاربر سیگنال الکتریکی تولید می‎شود و چراغ تغییر وضعیت می‎دهد.
  • کلید لمسی با گیرنده رادیویی: در این نوع کلید رله و گیرنده رادیویی وجود دارند. با دریافت سیگنال از ریموت کنترل، چراغ روشن و خاموش می‎شود. حتی می‎توان با نرم افزار گوشی آن را کنترل کرد.
  • کلید هوشمند با امواج wifi: در قسمت قبل توضیح داده شد که کلید لمسی سیماران از نوع هوشمند، جزو برترین و اولین تولیدات کشور در زمینه محصولات الکترونیک هوشمند است.

 

معیارهای انتخاب کلید لمسی سیماران

انواع کلید لمسی سیماران از نوع غیرهوشمند و هوشمند به لحاظ ظاهر کاملا شبیه بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند. بدنه آن‎ها بسیار نازک است و از جنس چوب، شیشه، پلکسی، کامپوزیت و... ساخته می‎شوند. در ابعاد و اندازه های مختلف به شکل یک کانال (پل)، چهار کانال و حتی بیشتر طراحی می شوند. فرم و کادر طراحی بدنه نیز کاملاً متنوع است. کلید ها با نورهای پس زمینه مختلف مانند قرمز، آبی و... طراحی می‎شود.

کلید لمسی غیرهوشمند فقط با لمس دست فعال می‎شود. کلید لمسی سیماران از نوع هوشمند علاوه بر قابلیت کنترل با ریموت، با نرم افزاری که بر روی گوشی نصب می‎شود نیز قابل کنترل است. انتخاب هر یک از مدل ها به لحاظ طراحی، جنس و تکنولوژی به سلیقه و معیارهای شما بستگی دارد.

مسلما قیمت کلید لمسی سیماران از نوع هوشمند بیشتر است. قیمت آن ها نیز به تعداد کانال‎های هر کلید بستگی دارد. به طور مثال با کلید لمسی هوشمند 8 کانال (8 پل) می‎توانید سرخط روشنایی 8 چراغ را یکجا در یک کلید، کنترل کنید. در نتیجه قیمت بالاتری دارد.

کلید لمسی سیماران 

کلید لمسی سیماران

 

مزیت های استفاده از کلید لمسی سیماران

مطمئنا اولین و مهمترین مزیت استفاده از کلید لمسی سیماران هوشمندسازی خانه‎ها است. با انتخاب آن‎ها پا به یک دنیای زیبا و مدرن هوشمند می‎گذارید. مزیت های استفاده از آن‎ها عبارتند از:

  • می‎توانید دستورات مختلف را به صورت هوشمند تعریف و برنامه ریزی کنید.
  • دارای چراغ نمایشگر برای نشان دادن وضعیت کلید (روشن و خاموش) است.
  • منبع تغذیه در این کلیدها ایزوله می باشد و خطر برق گرفتگی بسیار کم شده است.
  • عملکرد روشن شدن چند چراغ به صورت همزمان، به کلید هیچگونه آسیبی وارد نمی کند.
  • علاوه بر استفاده در ساختمان های مسکونی می‎توان در مراکز تجاری، اداری و... نیز استفاده کرد.
  • کلید لمسی سیماران در انواع مختلف آن، دارای خدمات پس از فروش و گارانتی نصب می باشند.
  • نصب آن آسان است و برای برای انواع لامپ های هالوژنی، led، مهتابی، ریسه‎ای و حتی فلورسنت مناسب می باشند.
  • کلید لمسی سیماران در ولتاژهای مصرفی مختلف تولید شده است که برای صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مناسب هستند.
  • کلید لمسی سیماران را می‌توان برای هر نوع سیستم برق و الکترونیک در خانه استفاده کرد. به طور مثال کلید برق، انواع چراغ لوستر و... .
  • هر کلید لمسی هوشمند می‌تواند از 1 تا 8 کانال یا پل را پشتیبانی کند. نکته مهم این است که برای هر کانال، قابلیت کنترل جداگانه از طریق اپلیکیشن وجود دارد.

کلید لمسی سیماران 

کلید لمسی سیماران

 

 

معرفی برند سیماران

شرکت صنایع الکترونیک سیماران اولین شرکت در زمینه ساخت انواع کلید لمسی سیماران در کشور است که در سال 1350 تاسیس شد. پس از آن موفق به دریافت پروانه تولید از وزارت صنایع در بخش الکترونیک شد و فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با دریافت نمایندگی از کشورهای اروپایی محصولات آن‎ها را به همراه خدمات پس از فروش عرضه کرد.

این شرکت سرمایه گذاری‎های گسترده‎ای را در بخش تولید انجام داده است. تولید انواع دزدگیر اماکن، آنتن مرکزی، دربازکن های صوتی و تصویری، سیستم اعلام حریق و... را می‎توان نام برد. این شرکت به بخش تولید لامپ و تجهیزات روشنایی هوشمند نیز ورود کرده است. هدف آن ساخت سیستم های هوشمند برای انواع ساختمان‎ها است. تمام تولیدات این شرکت در بخش کنترل کیفیت، توسط مهندسان و متخصصین مجرب کنترل می‎شوند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)