انواع خطاهای جک سیماران

انواع خطاهای جک سیماران

یکی از اصلی ترین شرکت های ایرانی که به تولید جک پارکینگی می پردازد را می توان شرکت سیماران دانست. این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با کمک از مهندسین با تجربه محصولاتی با کیفیت بسیار بالایی را طراحی و تولید کرده است.

به گونه ای که می توان گفت بازار ایران را در دست گرفته و تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل است که از جک های سیماران در بسیاری از پارکینگ های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می گردد. البته با گذشت زمان این جک ها نیز دچار مشکلات و خطاهایی خواهند شد. یعنی این که ممکن است به سرویس نیاز داشته باشند.

البته شاید این سوال ایجاد شود که اگر با خطاهای جک سیماران مواجه شدیم چگونه باید به عیب یابی آن بپردازیم. ابتدا بهتر است بدانید که این جک ها دارای قطعات مختلفی می باشند. بنابراین مشخص کردن این که خطاهای جک سیماران مربوط به کدام یک از قطعات است اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن بهتر است بدانید که رفع خطاهای جک سیماران باید حتماً توسط افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند انجام گردد.

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد خطاهای جک سیماران در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

انواع خطاهای جک سیماران:

در دو دهه گذشته استفاده از درب های اتوماتیک افزایش چشمگیری داشته است. به گونه ‌ای که امروزه اکثر ساختمان ها دارای درب برقی خواهند بود. شرکت سیماران از جمله شرکت های ایرانی می باشد که به تولید انواع جک برقی می ‌‌پردازد. البته تولیدات این شرکت بسیار با کیفیت هستند و همین طور طول عمر بالایی نیز دارند. اما به هر حال این محصولات نیز مانند هر محصول دیگری ممکن است با مشکلاتی روبرو گردد و نیاز به عیب یابی و سرویس داشته باشد.

همان طور که در بالا گفته شد خطاهای جک سیماران ممکن است مربوط به قطعات مختلف باشد که از جمله این خطاها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

خطاهای جک سیماران

خطاهای جک سیماران

خطاهای موتور:

  • یکی از رایج ترین خطاهای جک سیماران مربوط به خرابی و اختلال در موتور آن خواهد بود. مثلاً ممکن است موتور در هنگام فعالیت داغ گردد که در این زمان می توان گفت مشکل احتمالا مربوط به استاتور موتور خواهد بود.
  • همچنین زمانی که موتور به طور کامل از کار بیفتد باید سیم کشی ها مورد بررسی قرار بگیرند و عیب یابی به صورت کامل انجام شود.
  • اما اگر در زمان فعالیت موتور متوجه شوید که صدای غیر طبیعی و بلندی وجود دارد. باید حتماً پیچ های بدنه، استاتور، بلبرینگ ها و همین طور روتور مورد بررسی قرار گیرند.
  • همچنین اگر که موتور به صورت درجا فعالیت کند خطا مربوط به سیستم انتقال قدرت خواهد بود. در این زمان اختلال ایجاد شده باعث می ‌گردد تا قدرت گیربکس به پیستون انتقال پیدا نکند.

خطاهای موتور

خطاهای موتور

خطای محور کلید:

  • یکی دیگر از خطاهای جک سیماران را می توان گیر کردن کلید داخل قفل در حین کار دانست. در این زمان مشخص می‌ شود محوری که وظیفه آن خلاصی کلید است خم شده در نتیجه کلید در قفل گیر کرده است.

خطای مربوط به درب:

  • ممکن است در برخی مواقع در زمان باز و بسته شدن درب لنگه های آن با یکدیگر برخورد کنند. البته در کل لنگه های درب های برقی ممکن است با کمی تاخیر باز و بسته شوند که وجود این تاخیر زمانی باعث می گردد تا از برخورد لنگه ها با یکدیگر جلوگیری گردد و مشکلی ایجاد نشود.
  • از جمله دیگر خطاهای جک سیماران می ‌توان به خطای تاخیر زمانی اشاره کرد. در واقع گذشت زمان و کار کردن جک ها در شرایط متفاوت جوی باعث می گردد تا تاخیر زمانی از بین برود. اگر این مشکل برای درب برقی شما نیز ایجاد شده است دقت داشته باشید که در ابتدا باید حتماً لولا ها به طور کامل روغن کاری گردند. پس از آن بهتر است مشکلات مربوط به آهنگری، تنظیم مجدد زمان، تنظیم جک های پارکینگ و ... مورد بررسی قرار گیرند.
  • یکی از دیگر از خطاهای جک سیماران مربوط به درب آن است که درب در زمان بسته شدن دچار ایست خواهد شد. یعنی این که به صورت کامل بسته نمی شود. در این زمان باید به بررسی سنسور چشمی بپردازید. زیرا ممکن است سنسور چشمی به دلایل مختلف مانند استهلاک سیم های داخلی و یا حتی نفوذ آب قطع شود و دچار مشکل گردد.

خطای سنسور چشمی

خطای سنسور چشمی

عیب یابی خطاهای جک سیماران:

وجود اختلال در درب برقی پارکینگ و عیب یابی آن از جمله مسائل بسیار مهم می باشد که در زمان عدم باز و بسته شدن درب به آن توجه می گردد. در واقع برای آن که بتوانید عیب یابی درب پارکینگ را شخصاً انجام دهید باید حتماً با خطاهای جک سیماران آشنا باشید. زیرا ممکن است در بعضی از مواقع مثلاً صبح زود که با عجله قصد خروج از منزل را دارید درب باز نشود. در این زمان عیب یابی خطاهای جک سیماران می‌ تواند کمک بزرگی باشد. برای این عیب یابی شما می ‌توانید از چند کار ساده کمک بگیرید که این کارها شامل موارد ذیل می باشند.

  • ‏یک نکته مهم که برای عیب یابی خطاهای جک سیماران باید در نظر داشته باشید آن است که مطمئن گردید مشکل از رله یا ریموت نمی باشد. برای این که از این موضوع آگاه شوید ابتدا با فشار دادن دکمه ریموت چراغ آن را کنترل کنید. در صورتی که چراغ روشن نشود یا کمرنگ تر از قبل باشد مشکل از جک درب نخواهد بود و ریموت نیاز به تعمیر دارد.
  • اما در صورتی که مشکل از ریموت نباشد باید حتماً در مرحله بعدی دستگاه مرکزی چک شود. در این زمان شما می توانید برای بررسی خطاهای جک سیماران دوباره از ریموت کمک گرفته و دکمه آن را فشار دهید. در صورتی که صدای مربوط به رله طبیعی باشد پس رله سالم است و قطعاً مشکل در قسمت دیگری خواهد بود.
  • در آخرین مرحله باید جک ها مورد بررسی قرار گیرند. در صورتی که باز شدن درب ها به راحتی انجام می گردد و خطا مربوط به بسته شدن آن است می توان گفت چشمی دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد. اما اگر هیچ کدام از این موارد مشکلی نداشته باشند مشکل اصلی مربوط به جک سیماران است.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)