خردکن برقی و کاربرد های آن

خردکن برقی و کاربرد های آن

در گذشته برای انجام کارهای آشپزخانه مانند خرد کردن غذا از وسایلی همچون چاقو استفاده می گردید. اما در زندگی مدرن امروزی استفاده از چاقو می تواند کاری زمان بر و خسته کننده باشد.

به همین دلیل است وسایل جدیدی برای تهیه غذا طراحی و تولید شده است که با استفاده از آن ها آشپزی کاری راحت تر و لذت بخش تری می گردد. یکی از بهترین دستگاه هایی که برای تهیه غذا طراحی شده است خردکن برقی می باشد. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که شما می ‌توانید به سادگی و در مدت زمان کوتاهی انواع مواد غذایی همچون سبزیجات، مغزیجات، گوشت، میوه و... را تکه تکه و خرد نمایید.

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد خردکن برقی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

 

خردکن برقی چیست؟ 

 

خردکن برقی را می توان از جمله وسایلی دانست که از سال‌ های گذشته تاکنون برای تکه تکه کردن انواع خشکبار، سبزیجات و... مورد استفاد قرار گرفته است. البته امروزه خردکن های برقی پیشرفت بسیاری داشته اند و می توان از آن ها برای آسیاب کردن، خرد و ریز کردن و حتی و برش دادن میوه ها و سبزیجات در اندازه های متفاوت استفاده نمود. همچنین این دستگاه امروزه دارای وزنی بسیار کمتر از گذشته می باشد و در اندازه های متفاوتی تولید شده است و سایز آن با توجه به کاربردی که دارد مشخص می شود.

مثلا خردکن برقی یک کاره و کوچک بیشتر برای پودر کردن مورد استفاده قرار می ‌گیرد. اما سایزهای بزرگ تر و چند کاره آن علاوه بر پودر کردن جهت تهیه انواع سالاد ها، پختن کیک و... نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

خردکن برقی

خردکن برقی

 

کاربردهای خردکن برقی:

 

در واقع خردکن برقی وسیله ای نسبتاً کوچک می باشد که قدرت بسیار بالایی دارد و دارای تیغه هایی بسیار تیز می باشد. به گونه ای که باعث می گردد مواد شما طی چند ثانیه به یک خمیر مرطوب و نرم تبدیل شود. اما به طور کلی اصلی ترین کاربرد خردکن برقی را می ‌توان ریز کردن میوه جات، گوشت و سبزیجات دانست. اما مدل های جدید و پیشرفته این دستگاه قادر به تهیه انواع نوشیدنی و سس ها نیز می باشند.

همچنین شما می توانید از خردکن برقی برای تهیه انواع کیک، شیرینی و سالاد نیز استفاده نمایید. به طور کلی می توان گفت با استفاده از خردکن برقی انواع مواد غذایی متفاوت در زمان کوتاه آماده می گردند. بنابراین این دستگاه برای زمانی که حجم مواد بالا می باشد یا زمان کافی برای استفاده از چاقو ندارید بسیار مناسب است‌. 

 

روش استفاده از خردکن برقی: 

 

اگر شما نیز تاکنون با خردکن برقی کار نکرده اید و اولین بار است که می خواهید از این دستگاه فوق ‌العاده استفاده نمایید، بهتر از از دستورالعمل ارائه شده در ذیل استفاده نمایید. 

 

  • اولین کاری که باید برای استفاده از خردکن برقی انجام دهید آن است که دستگاه را از کارتون خارج نمایید و آن را در جایی ایمن قرار دهید.
  • سپس پیشنهاد می شود تا تمامی قطعات خردکن را با استفاده از مایع ظرفشویی و همین طور آب گرم بشویید و پس از پایان کار آن ها را خشک نمایید.
  • در مرحله بعد برای استفاده از این وسیله باید ابتدا قطعات آن مانند بدنه اصلی و موتور را به یکدیگر متصل نمایید و همین طور تیغه مورد نظر را بر روی آن در نصب نمایید.
  • پس از آن که قطعات به یکدیگر متصل گردید دستگاه آماده استفاده می باشد. بنابراین کافیست دستگاه را به برق زده با فشار دادن دکمه مربوطه کار خود را آغاز نمایید.

روش استفاده از خردکن

روش استفاده از خردکن

 

مزایای استفاده از دستگاه خردکن: 

 

همان طور که گفته شد خردکن برقی از جمله وسایلی است که می تواند مواد غذایی با حجم بالا را در مدت زمان کوتاهی آماده نماید. البته این دستگاه مزایای مختلفی دارد که از جمله مزایای آن می ‌توان به موارد ذیل اشاره نمود: 

 

  • یکی از بهترین مزیت های خردکن برقی تیغه های فولادی و ضد زنگ آن می باشد که می تواند تمامی مواد غذایی را به صورت یکنواخت در اندازه های دلخواه خرد نماید.
  • از دیگر مزایای چنین دستگاه هایی می‌ توان به چند کاره بودن آن ها اشاره کرد. یعنی این که هم می توانید از این خردکن ها برای تهیه پوره سیب زمینی استفاده کنید و هم می توانید انواع میلک شیک را برای مهمانی ها و دورهمی ها آماده نمایید.
  • همچنین صرفه جویی زمان نیز از مزایای مهم این دستگاه به شمار می رود. بنابراین شما می توانید به راحتی انواع مواد مانند گوشت، پیاز، مواد سالاد و سس ها و ... را تهیه نمایید.
  • علاوه بر این موارد طراحی کاربر پسند نیز از دیگر مزایای آن محسوب می ‌شود. زیرا خردکن های برقی به گونه ای طراحی شده اند که تمیز کردن تیغه ها و کاسه آن به راحتی انجام می شود.

مزایای خردکن

مزایای خردکن

 

نکات مهم برای خریدن دستگاه خرد کن: 

 

دقت داشته باشیم که در هنگام خرید خردکن برقی باید به چند نکته مهم دقت نمایید تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید. چند نکته مهم که باید در هنگام خرید خردکن های برقی در نظر داشته باشید شامل موارد ذیل است. 

 

  • اولین نکته که در زمان خرید خردکن برقی باید در نظر بگیرید قدرت موتور آن می باشد. زیرا دستگاه هایی با قدرت موتور بالاتر می توانند مواد غذایی را بهتر خرد نمایند.
  • همچنین قابلیت تنظیم سرعت نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن دقت کنید. زیرا در بعضی از خردکن ها این قابلیت لحاظ نشده است. اما خردکن هایی که دارای قابلیت تنظیم سرعت هستند می ‌توانند به شما کمک کنند تا مواد غذایی را به اندازه دلخواه خرد نمایید.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید این دستگاه به آن دقت کنید مربوط به تیغه خردکن می باشد. توجه داشته باشید که تیغه خردکن باید حتماً از فولاد مرغوب و ضد زنگ باشد تا در اثر استفاده مداوم و شستشوی مکرر زنگ نزند.
  • همچنین باید توجه داشته باشید که دستگاه حتما به قفل امنیتی مجهز باشد. زیرا این دستگاه ها در صورتی که درب آن ها به صورت مناسب بسته نشود شروع به کار نمی کنند. در نتیجه به هیچ عنوان نمی توانند باعث آسیب به فرد گردند.
  • علاوه بر این موارد بهتر است خردکن برقی را انتخاب کنید که محفظه اصلی آن ها شیشه ای باشد تا بتوانید چگونگی قرارگیری مواد در آن را ببینید و میزان خرد شدن آن ها را کنترل کنید.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)