لامپ هالوژن پایه سوزنی

لامپ هالوژن پایه سوزنی

هالوژن پایه سوزنی را می توان از جمله لامپ هایی دانست که دارای نوعی سرپیچ سوزنی می باشند. این لامپ ها معمولاً با انواع مختلف سرپیچ طراحی و تولید می شوند. همچنین می توان گفت که امروزه در صنعت روشنایی به عنوان پرکاربردترین نوع لامپ ها شناخته خواهند شد.

به گونه ای که در ساختمان ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. البته بهتر است بدانید که این نوع لامپ در انواع متفاوتی طراحی و تولید می گردند و دارای تنوع بسیار بالایی در کیفیت و مدل می باشند.

در واقع تنوع این نوع لامپ را می توان شامل شکل، اندازه و ... دانست که می تواند بر روی قیمت آن نیز تاثیر مستقیم داشته باشد. در کل این ویژگی ها باعث می گردد تا انتخاب برای شما سخت تر شود. در نتیجه بهتر است در زمان انتخاب و خرید این لامپ به عواملی همچون قیمت و همین طور کیفیت به صورت همزمان توجه گردد.

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد لامپ هالوژن پایه سوزنی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

هالوژن پایه سوزنی چیست؟

در واقع لامپ هالوژن پایه سوزنی به شکل اس ام دی طراحی می شود که از یک سر پیچ به همراه یک لامپ متمرکز و پر نور ساخته شده است. همچنین باید بدانید که در چیپ روشنایی مربوط به این نوع لامپ از یک لنز ذره بینی بسیار قوی استفاده شده است که موجب می گردد نور تا چند برابر افزایش پیدا نماید.

یک نکته مهم که در مورد لامپ هالوژنی پایه سوزنی باید بدانید آن است که این لامپ ها نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت مناسب تری هستند. همچنین این محصول از جمله لامپ های بسیار کم مصرف به شمار می ‌رود که باعث صرفه جویی انرژی می گردد. تمامی این نکات باعث شده تا لامپ هالوژن پایه سوزنی در تمامی نقاط ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین مورد توجه بسیاری از ساختمان سازان و انبوه سازان قرار گرفته است. معمولاً از جمله قسمت هایی که ساختمان سازان از لامپ هالوژن پایه سوزنی استفاده می کنند می توان به درون کابین های آسانسور، پاگرد ها، راه پله ها، در قسمت حاشیه اتاق های پذیرایی، پارکینگ ها، در کنار اتاق خواب ها، لابی ها و ... اشاره نمود. به طور کلی این لامپ ها به گونه ای طراحی شده اند که در قسمت های مختلف یا حتی تمامی نقاط ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

هالوژن پایه سوزنی

هالوژن پایه سوزنی

ویژگی های لامپ هالوژنی پایه سوزنی:

همان طور که گفته شد لامپ هالوژن پایه سوزنی دارای طراحی بسیار خاص و منحصر به فردی می باشد. به همین دلیل مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و از این محصول در قسمت های مختلف یک ساختمان استفاده می شود. اما دلیل اصلی که باعث شده این لامپ ها مورد توجه قرار بگیرند ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن می باشد. از جمله ویژگی های این محصول فوق العاده می ‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

ویژگی ها:

  • لامپ هالوژن پایه سوزنی به صورت ‏اس ام دی طراحی و تولید می گردد که در واقع همان قطعات نصب شده بر روی سطح می باشد. به زبان ساده تر یعنی این که طراحی این محصول به شکلی انجام می گردد که قطعات دارای ضخامت بسیار پایینی هستند و به صورت کاملاً کوچک و مسطح بر روی سطحی دیگر قرار خواهند گرفت.
  • همچنین این لامپ ها نور بسیار زیادی تولید می کنند و در مقابل میزان مصرف انرژی و حرارت بسیار پایینی دارند. در نتیجه به عنوان یکی از محصولات دوستدار محیط زیست شناخته شده اند.
  • از دیگر ویژگی های لامپ هالوژنی پایه سوزنی که می توان به آن اشاره نمود قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. این موضوع نیز موجب محبوبیت بیشتر آن در بین مشتریان شده است.
  • البته بدنه سرامیکی که موجب می گردد استقامت لامپ افزایش پیدا کند و همچنین دفع حرارت از دیگر ویژگی های مهم آن به شمار می روند.
  • یکی دیگر از ویژگی ‌های بسیار مهم هالوژن پایه سوزنی آن است که هالوژن باعث می گردد تا قسمت کوچکی از محیط با استفاده از نور موضعی بسیار پرنور گردد. این موضوع نیز مشوق افراد برای استفاده از این نوع لامپ می باشد.
  • علاوه بر این موارد یک ویژگی مهم دیگر برای لامپ هالوژن پایه سوزنی آن است که این لامپ ها نیاز به هیچ گونه ترانسی نخواهند داشت. پس شما می توانید از برق شهری برای روشن کردن آن استفاده کنید.

ویژگی های لامپ پایه سوزنی

ویژگی های لامپ پایه سوزنی

فواید استفاده از لامپ پایه سوزنی:

در این مطلب در مورد هالوژن پایه سوزنی و ویژگی های آن توضیح داده شد. اما بهتر است بدانید که این لامپ ها دارای مزایا و فواید زیادی نیز هستند. از جمله مزایای آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • اولین مزیت لامپ هالوژن پایه سوزنی را می توان عدم ایجاد گرما و نور بالا و همین طور مصرف کم انرژی بیان نمود. در صورتی که لامپ های مدل رشته ای می توانند باعث ایجاد گرمای بسیار زیادی گردند. به گونه ایی که در بعضی از مواقع باعث بروز آتش سوزی خواهند شد. اما این مورد در لامپ هالوژنی پایه سوزنی دیده نمی شود.
  • همچنین این لامپ دارای نورپردازی و روشنایی بسیار یکنواخت و بدون هیچ گونه تیرگی می باشد. یکی دیگر از مزایای این نوع لامپ آن است که نسبت به دیگر لامپ ها دارای طول عمر بسیار بیشتری است.
  • البته عدم وجود تشعشعات مضر، مادون قرمز و همین طور اشعه ایکس نیز می تواند به عنوان یک مزیت بسیار مهم آن بیان شود.
  • جالب است بدانید که زاویه تابش نور در لامپ هالوژن پایه سوزنی ۹۰ درجه است. پس این لامپ ها می توانند نور بسیار ملایمی داشته باشند. به گونه ای که بدون ایجاد هیچ گونه سایه‌ ای تمامی فضا را روشن کنند.
  • علاوه بر تمام این موارد این نوع از لامپ ها دارای نوعی شاخص تشخیص رنگ نیز هستند.

مزایای هالوژن پایه سوزنی

مزایای هالوژن پایه سوزنی

سخن آخر:

در نهایت می توان لامپ هالوژن پایه سوزنی را از جمله لامپ های بسیار پر کاربرد در صنعت روشنایی دانست که دارای طراحی بسیار ویژه ای است‌. در واقع این لامپ به دلیل ویژگی‌های خاص و همینطور مزایای فوق العاده ایی که دارد مورد توجه بسیاری از ساختمان سازان قرار گرفته است. علاوه بر آن این لامپ ها که دارای نوردهی بسیار عالی هستند در قسمت ‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)