همه چیز در مورد لامپ هالوژنی سیماران

همه چیز در مورد لامپ هالوژنی سیماران

امروزه روشنایی و استفاده از لامپ ها به عنوان یکی از اساسی ‌ترین نیازهای بشر مطرح شده است. اما سال ‌های زیادی است که دانشمندان و پژوهشگران به دنبال استفاده از لامپ های کم مصرف می باشند.

از جمله بهترین انواع لامپ های کم مصرف که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند لامپ های هالوژنی سیماران هستند. این لامپ ها علاوه بر آن که کم مصرف می باشند نور بیشتری دارند. همین طور در این لامپ ها میزان تولید گرما و تولید گازهای مضر نیز به شدت کاهش یافته است. بنابراین می ‌توان آن ها را یک محصول بسیار عالی برای محیط زیست دانست. همچنین لامپ هالوژنی سیماران دارای طول عمر بسیار بالایی است. بنابراین می ‌توان آن را یک انتخاب فوق العاده برای روشن سازی فضا های متفاوت مسکونی، تجاری و... دانست.

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد لامپ هالوژنی سیماران در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

 

لامپ هالوژنی سیماران چیست؟ 

 

لامپ هالوژنی سیماران شامل یک رشته تنگستن می باشد که درون محفظه ای قرار گرفته است. البته این محفظه با کمی هالوژن که معمولاً ید یا برم است و همچنین گاز بی اثر پر می گردد. بنابراین زمانی که انرژی الکتریکی به درون لامپ هالوژنی وارد شود گاز هالوژن بر روی سیم تنگستن تاثیر گذاشته و باعث داغ شدن آن خواهد شد. سپس سیم داغ شده و سفید رنگی را از خود ساطع می نماید.

یک نکته مهم دیگر در مورد لامپ هالوژنی سیماران آن است که این برند سعی کرده است تمامی نکات مربوط به لامپ های هالوژنی را رعایت کند. از جمله این نکات توجه به میزان هالوژن درون لامپ است.‌ در واقع میزان هالوژن استفاده شده درون لامپ ها باید به اندازه کافی باشد. در غیر این صورت می ‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در لامپ گردد. مثلا اگر هالوژن مورد استفاده کمتر از حد لازم باشد باعث سیاه شدن لامپ می گردد.‌ همچنین اگر میزان هالوژن بیش از اندازه باشد موجب شکسته شدن لامپ به صورت غیرطبیعی خواهد شد.

همچنین بهتر است بدانید که لامپ هالوژنی سیماران دارای دو محافظ است. زیرا این لامپ ها نسبت به لامپ ‌های التهابی حرارت بیشتری خواهند داشت. بنابراین طراحان سعی کرده اند از دو محافظ استفاده کنند تا میزان حرارت ایجاد شده را کاهش دهند. 

لامپ هالوژنی سیماران

لامپ هالوژنی سیماران

 

انواع لامپ هالوژنی سیماران: 

 

برند سیماران را می ‌توان یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده لامپ هالوژنی دانست که سعی کرده است با کمک از دانش روز و همچنین نیاز مصرف کنندگان محصولی مناسب برای روشنایی مطلوب تولید کند. همچنین برند سیماران انواع لامپ های هالوژنی را در ولت های متفاوت طراحی و تولید کرده است. در نتیجه مصرف کنندگان می توانند لامپ هالوژنی سیماران را با توجه به نیاز خود خریداری نمایند. از جمله انواع لامپ هالوژنی سیماران می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

انواع لامپ هالوژنی

انواع لامپ هالوژنی

 

مدل حبابی پایه E27: 

 

مدل حبابی پایه E27 از جمله لامپ های ال ای دی ۵۰ وات می باشد که دارای مزایای زیادی است. از جمله مزایای این مدل لامپ هالوژنی سیماران می ‌توان به ایجاد روشنایی بخشی در محیط های کوچک و بزرگ و همچنین پوشش دهی ۲۰۰ درجه نور اشاره نمود. 

به طور کلی می ‌توان گفت این مدل از لامپ هالوژن سیماران دارای طراحی استوانه ای می باشد که این طراحی می تواند تاثیر مستقیمی در پخش بهتر نور برای محیط های بزرگ تر داشته باشد. 

یکی دیگر ویژگی‌ های مدل حبابی پایه E27 را می توان قدرت روشنایی بالای آن دانست. در واقع این محصول از برند سیماران قدرت روشنایی برابر با ۴۷۵۰ درآمد خواهد داشت.

البته طول عمر بالای آن نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این مدل از لامپ هالوژنی سیماران بیان می‌ شود که حدود ۱۰ هزار ساعت خواهد بود. 

 

مدل پایه سوزنی MR16: 

 

یکی دیگر از انواع لامپ هالوژنی سیماران را می توان مدل پایه سوزنی MR16 دانست. این لامپ معمولا به شکل لامپ های ۶ وات هالوژنی تولید می گردد. همچنین استفاده از این مدل لامپ ها برای افرادی که می خواهند یک محیط آرام بخش با نور ملایم داشته باشند بسیار مناسب است.

بهتر است بدانید که لامپ هالوژنی سیماران مدل MR16 از محصولات دوستدار محیط زیست است و در ساخت آن از هیچ گونه مواد مضر همچون جیوه استفاده نشده است. همچنین این لامپ به هیچ عنوان باعث تولید گازهای گلخانه ای و آلودگی های محیط زیست نخواهد شد.

علاوه بر تمام این موارد نور لامپ هالوژنی سیماران مدل MR16 کاملا بهداشتی می باشد و اشعه فرابنفش آن حذف شده است. در نتیجه می توان این مدل از لامپ های هالوژنی را یک محصول بسیار ایمن و بی خطر برای انسان دانست. 

 

مدل اشکی SL_SCF: 

 

لامپ مدل اشکی SL_SCF نیز از جمله لامپ های ال ای دی ۷ وات می باشد که دارای پایه E14 است. این مدل از لامپ هالوژنی سیماران از جمله محصولات فوق العاده عالی برای دیزاین فضا و همچنین ایجاد یک روشنایی مناسب می باشد‌.

به طور کلی می ‌توان گفت لامپ هالوژنی سیماران مدل اشکی که با نام لامپ شمعی نیز شناخته می‌ شود از جمله پرطرفدارترین و بهترین لامپ ها جهت طراحی دکوراسیون خانه به شمار می رود. همچنین این محصول باعث می ‌گردد تا جلوه ای کلاسیک در محیط ایجاد گردد.

یک نکته دیگر آن است که میزان روشنایی لامپ هالوژنی مدل اشکی سیماران حدود ۵۶۷ می باشد. در نتیجه می توان گفت که طول عمر این لامپ حدود ۱۵ هزار ساعت خواهد بود. 

مدل اشکی

مدل اشکی

 

ویژگی لامپ های هالوژنی: 

 

در واقع لامپ هالوژنی سیماران به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

  • خلوص رنگ مناسب
  • محصولی ایمن برای سلامتی چشم ها
  • دارای قیمت مناسب
  • پخش استاندارد نور
  • نصب راحت و سریع
  • و...

 

قیمت لامپ های هالوژنی: 

 

به طور کلی می توان گفت قیمت لامپ هالوژنی سیماران به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به چیپ های مورد استفاده، قاب و ... اشاره نمود. البته لامپ های هالوژنی ال ای دی و همچنین لامپ هایی که با استفاده از سیستم انرژی خورشید کار می کنند کمی گران تر خواهند بود.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)