لامپ سیلندری چیست و چه ویژگی های دارد؟

لامپ سیلندری چیست و چه ویژگی های دارد؟

امروزه محصولات روشنایی بسیار متفاوتی تولید شده اند که هر کدام دارای نام و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. یکی از پرکاربردترین این محصولات را می توان لامپ یا چراغ سیلندری دانست. حال شاید این سوال برای شما ایجاد شود که لامپ سیلندری چیست؟

در واقع لامپ سیلندری از جمله محصولات روشنایی است که به عنوان بهترین راه حل برای ایجاد روشنایی در محیط شناخته می‌ شود. معمولاً این لامپ ها در محیط های متفاوت همچون سالن ‌های نمایش، بیمارستان ها، موزه ها، رستوران ها، هتل ها، مراکز خرید، ساختمان های مسکونی یا تجاری و حتی هواپیما ها مورد استفاده قرار می گیرند‌. علاوه بر آن با توجه به کاربرد فوق العاده چراغ سیلندری شرکت های بسیاری که در زمینه تولید محصولات روشنایی فعالیت می کنند دست به تولید این لامپ ها زده اند. بهتر است بدانید لامپ سیلندری در ظاهر با دیگر لامپ ها تفاوت خواهد داشت. علاوه بر آن ویژگی های متفاوت دیگری نیز نسبت به دیگر محصولات در زمینه روشنایی دارد.

در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد این که لامپ سیلندری چیست؟ در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

 

چراغ یا لامپ سیلندری چیست؟ 

 

در یک تعریف ساده اگر بخواهیم بگوییم که لامپ سیلندری چیست؟ می توان گفت لامپ سیلندری در واقع نوعی از چراغ ها می باشد که به صورت توکار و درون سقف ها نصب می گردد. این چراغ در اشکال گوناگون گرد یا مربع طراحی و تولید شده است. همچنین تکنولوژی که در طراحی و تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرد شامل LED, SMD و COB خواهد بود. 

علاوه بر آن در تعریف لامپ سیلندری چیست؟ می توان به ویژگی های آن نیز اشاره کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به مصرف انرژی پایین، طول عمر طولانی و همچنین بهره نوری بالا اشاره نمود. همچنین شاخص نمود رنگی نیز در لامپ سیلندری حدود ۸۰ CRL خواهد بود. بهتر است بدانید که هر چقدر عدد CRL به ۱۰۰ نزدیک تر گردد باعث خواهد شد تا نور لامپ نیز طبیعی تر شود. در واقع اجسام و وسایل در زیر لامپ هایی که دارای نور طبیعی هستند به رنگ واقعی خود مشاهده می گردند. همچنین معمولا لامپ سیلندری در دو رنگ سفید و زرد تولید می شود و با استفاده از یک درایو بسیار کوچک که بر روی آن وجود دارد روشن خواهد شد. 

لامپ سیلندری چیست؟

لامپ سیلندری چیست؟

 

مشخصات لامپ سیلندری چیست؟ 

 

در جواب این سوال که مشخصات لامپ سیلندری چیست؟ می توان گفت بدنه این لامپ معمولاً از جنس فلز آلومینیوم خواهد بود که دلیل استفاده از این فلز را استحکام بالای آن بیان می ‌شود. همچنین برای صفحه خارجی آن از شیشه شفاف استفاده می گردد که معمولاً درجه حفاظت این شیشه حدود ۴۰Ip تعیین شده است. علاوه بر آن طول عمر چراغ سیلندری حدود ۳۰ هزار ساعت در نظر گرفته شده است و در دو رنگ آفتابی و مهتابی تولید می گردد. 

بهتر است بدانید که چراغ سیلندری دارای روشنایی بسیار عالی و همچنین پخش نور بسیار زیادی است. بنابراین یک گزینه عالی برای مراکز تجاری به شمار می ‌رود.  البته هدف از طراحی و تولید لامپ سیلندری را می توان رسیدن به پرتو نوری بسیار قدرتمند دانست. بنابراین تولید کنندگان برای این که به این مهم دست پیدا کنند از امکانات متنوعی در آن استفاده کرده‌ اند. همچنین لامپ سیلندری دارای زاویه های مختلفی می باشد که از جمله  پرکاربردترین این زوایا می توان به ۶۰ درجه اشاره کرد. 

مشخصات لامپ سیلندری

مشخصات لامپ سیلندری

 

ویژگی های چراغ سیلندری: 

 

حال که در مورد مسئله لامپ سیلندر چیست؟ توضیحات لازم داده شد بهتر است به ویژگی های آن بپردازیم. در واقع این لامپ ها دارای ویژگی هایی همچون طول عمر بالا، صرفه جویی انرژی، بهره نوری زیاد، نصب آسان و .... می باشند.‌ هر کدام از این موارد را در ذیل به صورت جداگانه توضیح داده ایم. 

ویژگی های لامپ سیلندری

ویژگی های لامپ سیلندری

 

طول عمر بالا: 

 

یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام توضیح لامپ سیلندری چیست؟ مطرح می شود طول عمر بالای آن می باشد. همان طور که می دانید بسیاری از تجهیزات روشنایی که امروزه تولید می گردند دارای طول عمر کمی هستند. پس نمی توان در زمان های طولانی از آن ها استفاده کرد. اما چراغ سیلندری به گونه ای طراحی شده است که طول عمر بالایی دارد‌ همچنین با توجه به این موضوع که در این چراغ ها از لامپ های ال ای دی استفاده شده است و همچنین این لامپ ‌ها را یک محافظ مقاوم پوشش می دهد در نتیجه طول عمر آن ها نیز افزایش بسیاری خواهد داشت. 

 

صرفه جویی انرژی: 

 

حال که قصد داریم در مورد این که لامپ سیلندری چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ صحبت کنیم بهتر است بدانید که یکی دیگر از ویژگی ‌های چراغ سیلندری را می توان صرفه جویی در مصرف انرژی دانست. یکی از مشکلاتی که اکثر تجهیزات روشنایی دارند مصرف انرژی بالای آن ها خواهد بود. البته این موضوع برای محیط هایی با فضای آزاد و روباز به دلیل استفاده از چراغ های خورشیدی رفع شده است. اما با این حال برای محیط های سرپوشیده نمی ‌توان از چراغ های خورشیدی استفاده کرد. بنابراین مصرف انرژی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌ کند. اما لامپ سیلندری به گونه تولید شده است که مصرف انرژی بسیار کمی دارد. 

 

بهره نوری بالا: 

 

از جمله دیگر ویژگی هایی که در مطلب لامپ سیلندری چیست؟ به آن می ‌پردازیم بهره نوری بالا است. معمولاً اغلب لامپ ها یا چراغ ها پس از گذشت چند ماه استفاده دچار افت نوری می شوند. به گونه ای که قطعاً شما متوجه این موضوع خواهید شد. در نتیجه مجبور به تعویض لامپ می گردید. اما چراغ سیلندری دارای بهره‌ نوری بالا است. یعنی پس حتی با گذشت دوسال هنوز نور اولیه را خواهد داشت و به هیچ عنوان دچار افت نوری نمی گردد. 

 

نصب آسان: 

 

اگر بپرسید که بزرگ ترین مزیت لامپ سیلندری چیست؟ می ‌توان گفت که نصب آسان به عنوان بزرگ‌ ترین مزیت آن بیان می شود. زیرا این چراغ ها نیازی به هیچ گونه پایه ای نخواهند داشت و شما می توانید به راحتی آن ها را به دیوار یا سقف متصل کنید. بهتر است بدانید که چراغ سیلندری به گونه ای طراحی شده است که امکان نصب روکار آن نیز وجود خواهد داشت.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)