مزایای انواع دربازکن سیماران

مزایای انواع دربازکن سیماران

مقدمه
آیفون یا دربازکن یک دستگاه الکترونیکی جهت برقراری ارتباط و ایجاد امنیت می باشد. این دستگاه علاوه بر انتقال صوت، امکان مشاهده ی فرد یا افراد مراجعه کننده را برای شما فراهم می کند.

مزایای انواع دربازکن سیماران

این فرایند از طریق انتقال تصویر دوربین پنل بیرونی به صفحه نمایش نصب شده در داخل ساختمان انجام می پذیرد. در برخی از مدل های دربازکن سیماران امکان ضبط و ذخیره تصاویر در حافظه ی داخلی دستگاه نیز وجود دارد. این دستگاه در دو مدل سیاه و سفید و رنگی به بازار عرضه می شوند. هر کدام از این دو نوع خود به مدل های مختلف دیگری در انواع و اشکال ظاهری و صفحه نمایش هایی متفاوت در ابعاد تقسیم می شوند.

 

قطعات تشکیل دهنده ی دربازکن سیماران

به طور کلی سیستم دربازکن سیماران از اجزا متفاوتی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه ای بر عهده دارند:

  • پنل دربازکن که در محل درب ورودی ساختمان نصب می گردد. پنل های دربازکن سیماران از قاب فلزی آلومینیومی ساخته می شوند که از نظر شکل ظاهری در انواع طرح های مختلف ساخته می گردند.
  • شیشه ای جهت محافظت از لنز دوربین بر روی آن نصب گردیده است و آن را در برابر ورود گرد و غبار، آب و رطوبت و در دسترس نبودن برای سرقت محافظت می کند.
  • صفحه نمایش لمسی و غیر لمسی دربازکن سیماران در مدل های رنگی و سیاه و سفید در داخل ساختمان برای پاسخگویی و کنترل درب ساختمان نصب می گردد.
  • منبع تغذیه یا همان ترانس دستگاه.
  • قفل در بازکن.
  • گوشی دربازکن سیماران که وظیفه ی دریافت و انتقال صدا را بر عهده دارد.

 در باز کن سیماران

آیفون یا دربازکن یک دستگاه الکترونیکی جهت برقراری ارتباط و ایجاد امنیت می باشد.

 

 

تقسیم بندی صفحه نمایشگر های دربازکن سیماران

باید در نظر داشته باشید که دستگاه دربازکن سیماران به جز برخورداری از دوربین رنگی، برای دریافت تصاویر به صورت رنگی باید از صفحه نمایش رنگی هم برخوردار باشد. تنها در صفحه نمایش های نوع سیاه و سفید از لامپ تصویر و برد مخصوص استفاده می شود و در نوع رنگی از پنل های ال سی دی یا ال ای دی استفاده می گردد. دربازکن های تصویری یا آیفون تصویری نوعی سیستم ارتباطی برای باز کردن درب ساختمان با قابلیت انتقال صدا و تصویر جهت ایجاد ارتباط می باشند. از شاخصه های این وسیله آن است که صاحب خانه قادر است که فرد پشت در را ببیند و تنها در صورت تمایل در را بر روی مراجعه کننده باز کند. دربازکن سیماران تصویری از نظر صفحه نمایش به دو نوع سیاه سفید و رنگی در اندازه های ۴٫۳ اینچ، ۴ اینچ و ۷ اینچ و۱۰ اینچ تولید و به بازار عرضه شده اند.

این سیستم های ارتباطی که به آنها آیفون تصویری نیز گفته می شود، مکمل آیفون های صوتی قدیمی می باشند. آیفون های تصویری می توانند علاوه بر این که صدا را منتقل کنند، تصویر را نیز به مانیتور داخلی انتقال دهند و این امر باعث افزایش امنیت ساختمان می شود. دربازکن سیماران در مدل های پیشرفته خود دارای امکاناتی مانند ضبط صدا و تصویر و همچنین قابلیت ارتباط از راه دور و صفحه نمایش لمسی می باشد.

در باز کن سیماران

امروزه مجهز بودن آیفون تصویری به حافظه از آیتم های مهم محسوب می شود.

 

کاربرد دربازکن سیماران

سیستم های ارتباطی دربازکن سیماران که به آن ها آیفون های تصویری سیماران هم گفته می شود، تکمیل کننده سیستم های صوتی نسل گذشته می باشند. شخص مراجعه کنند به درب ساختمان برای ایجاد برقراری و کسب اجازه برای ورود ناچار است که از این وسیله ی ارتباطی استفاده کند. این دستگاه علاوه بر این که صوت را منتقل می کند، تصاویر را نیز با کیفیت بسیار بالا به صفحه نمایش داخل ساختمان منتقل می کند.

دربازکن سیماران دارای امکانات جانبی فراوانی مانند ضبط و ذخیره ی صدا و تصویر، انتقال تماس، سیستم اینترکام و... می باشد که در صورت لزوم کاربر می تواند از این امکانات استفاده کند. به طور معمول در آیفون ها از دکمه هایی جهت به صدا در آوردن زنگ استفاده می شود، که با اطلاع رسانی به اهالی خانه، امکان بازکردن درب ساختمان را فراهم می‌کنند. اما در مدل های جدید دربازکن سیماران امکان استفاده از تگ ها و کارت خوان ها فراهم شده است. با قرار دادن کلید کارت خود بر روی پنل بیرونی می توان درب ورودی را باز کرد.

 

دربازکن سیماران مجهز به حافظه ی داخلی

امروزه مجهز بودن آیفون تصویری به حافظه از آیتم های مهم محسوب می شود. چرا که این قابلیت یکی از مهم ترین امکانات در دربازکن های تصویری و داشتن توانایی ذخیره سازی تصویر و فیلم می باشد. دربازکن سیماران علاوه بر داشتن حافظه داخلی، از حافظه های خارجی مانند کارت های حافظه پشتیبانی می کند. این مزیت با افزایش میزان حافظه، ذخیره سازی فیلم های بیش از ۱۵ ثانیه را فراهم می کند. همچنین انتقال تصاویر و فیلم ها را به کامپیوتر مقدور می سازد.

درباز کن سیماران

از دیگر قابلیت های جذاب دربازکن سیماران ایجاد ارتباط داخلی یا اینترکام می باشد.

 

قابلیت انتقال تماس در دربازکن سیماران

قابلیت انتقال تماس زمانی به چشم می آید و کارایی دارد که شما در منزل حضور نداشته باشید. با استفاده از این مزیت می توانید مانند انتقال تماس تلفن گوشی همراه خود، زنگ واحد خود را به سایر واحد های ساختمان انتقال دهید. برای مثال اگر شخصی زنگ واحد شما را بزند و شما در منزل یا محل کار خود حضور نداشته باشید، زنگ واحد دیگر که شما انتخاب کرده اید به صدا در می آید و همسایه به جای شما پاسخگو می شود. همچنین در مدل های پیشرفته ی دربازکن سیماران امکان اتصال با اینترنت وای فای منزل فراهم شده است که در زمان نیاز اطلاعات مراجعه کننده را به گوشی همراه شما ارسال می کند. علاوه بر مشاهده ی تصویر مراجعه کننده و صحبت با او شما می توانید درب ساختمان را هم باز کنید.

 

جمع بندی

یکی دیگر از قابلیت های جذاب دربازکن سیماران ایجاد ارتباط داخلی یا اینترکام می باشد. شما می توانید با وارد کردن شماره ی منحصر به فرد واحد مورد نظر خود با آن واحد ارتباط صوتی برقرار کنید. این بدان معنا است که برخی از مانیتورهای دربازکن رنگی قابلیت ایجاد ارتباط صوتی را میان سایر واحد ها و از همه مهتر واحد نگهبانی فراهم می کند. البته نوع این ارتباط مانند تلفن یک ارتباط صوتی می باشد. همچنین سیستم دو پنلی در آیفون های تصویری به این معنا است که دربازکن‌ سیماران امکان باز کردن دو درب ورودی متفاوت را دارا می باشد. این سیستم در ساختمان هایی که دارای دو درب در دو سمت ساختمان یا درب ورودی مجزا از درب پارکینگ می باشند کارایی دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)