مزایای خرید لامپ led سیماران

مزایای خرید لامپ led سیماران

لامپ led سیماران از جدیدترین و جالب‌ترین ابزار‌های ایجاد روشنایی در بازار ایران می‌باشد. در این مقاله به بررسی کامل نقاط قوت و ضعف این محصول ایرانی می‌پردازیم.

مزایای خرید لامپ led سیماران

انسان‌ها از دیرباز به دنبال یافتن راهی برای ایجاد روشنایی در تاریکی بوده‌اند. نور منشا دیدن است و دیدن سبب افزایش آگاهی می‌شود. لامپ led سیماران از جدیدترین و جالب‌ترین ابزار‌های ایجاد روشنایی در بازار ایران می‌باشد. در این مقاله به بررسی کامل نقاط قوت و ضعف این محصول ناب ایرانی می‌پردازیم.

مزایای خرید چراغ led سیماران

خرید هر محصولی از جمله لامپ led سیماران نیازمند شناخت کامل آن محصول است. بنابراین در این قسمت به مزایا و نقاط قوتی که این محصول را از محصولات مشابهش در بازار متمایز می‌کند می‌پردازیم.

بازدهی بالاتر

لامپ led سیماران بازدهی بیشتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، فلورسنت و کم مصرف دارند. اما این عبارت یعنی چه؟ فرض کنید لامپ شما 100 وات توان کل دارد. مقداری از این 100 وات صرف روشنایی می‌گردد و بخش دیگر به صورت گرما تلف می‌شود. اگر نسبت توانی که صرفی روشنایی می‌شود به توان مصرفی کل به دست بیاورید، میزان بازدهی این لامپ به دست می‌آید. این مقدار، به شما نشان می‌دهد که تلف شدن انرژی در این لامپ‌ها چقدر کم است. بنابراین خیالتان راحت می‌شود که برق مصرفی این لامپ، به مقدار کمی هدر می‌رود. این در حالی است که لامپ‌های دیگر به خصوص لامپ‌های رشته‌‎ای، مقادیر زیادی از انرژی را به صورت گرما به هدر می‌دهند.

طول عمر بیشتر لامپ led سیماران

اگر قصد خرید یک لامپ را داشته باشید، قطعا این معیار از معیار‌های اصلی شما برای انتخاب و خرید نهایی خواهد بود. هرچه طول عمر لامپ led سیماران بیشتر باشد، شما هزینه‌ی کمتری برای تعویض لامپ در مدت طولانی خواهید پرداخت. طول عمر متوسط لامپ‌های led سیماران از حدود 50 هزار ساعت شروع می‌شود و با توجه به مدل لامپ‌ها بیشتر هم می‌شود. برای اینکه بزرگی این عدد را درک کنید، باید به شما بگوییم که این مقدار، حدود 2100 شبانه روز را شامل می‌شود! یعنی حدود 5 سال و 9 ماه. این عدد در صورتی است که لامپ‌های شما 24 ساعته روشن باشند. در حالت طبیعی حدود 8 ساعت لامپ‌های شما روشن خواهد بود که در این صورت عمر لامپ شما 16 سال و نیم خواهد بود.

نوردهی بیشتر

لامپ led سیماران بازده نوری بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های دیگر لامپ‌ها دارد. به طور متوسط بازدهی این محصول حدود 70 تا 120 لومن بر وات می‌باشد. این در حالی است که لامپ‌های رشته‌ای بازدهی در حدود 10 تا 15 لومن بر وات و لامپ‌های کم‌مصرف، بازدهی حدود 45 تا 60 لومن بر وات را دارند. این ویژگی به شما اطمینان می‌هد که این لامپ‌ها در عین حال که کم مصرف‌تر هستند، فضای شما را روشن‌تر می‌کنند.

لامپ ای ای دی سیماران

روشنایی فوری چراغ led سیماران

اگر تجربه‌ی کار با لامپ‌های مهتابی را داشته باشید، می‌دانید که پروسه‌ی روشن شدن این لامپ‌ها حدود 10 ثانیه طول می‌کشد. همچنین لامپ‌های متال-هالید چند دقیقه زمان می‌خواهند تا به حداکثر روشنایی خود برسند. این لامپ‌ها در صورتی که بیش از اندازه گرم شوند و سپس خاموش شوند، پروسه‌ی روشن شدن مجدد آنها بسیار طولانی‌تر خواهد شد. این در حالی است که لامپ led سیماران حدود 0.00002 ثانیه زمان نیاز دارد تا روشن شود. این ویژگی امکان روشنایی فوری اتاق‌ها را به شما می‌دهد.

تنظیم شدت نور و زاویه‌ی تابش

 در مدل‌های جدید لامپ led سیماران، شدت نور و زاویه‌ی تابش لامپ‌ها قابل تنظیم است. از این ویژگی در گذشته در اتاق‌های خاص مانند اتاق مطالعه و اتاق‌های عمل استفاده می‌شد. اما امروزه از این لامپ‌ها در تمامی فضاها می‌توان استفاده کرد. در حال حاضر از این لامپ‌ها در اتاق‌های خواب به خصوص اتاق خواب کودکان استفاده می‌شود. پیش بینی می‌شود با فروش گسترده‌ی این لامپ‌ها، چراغ خواب سنتی به طور کلی از رده خارج شود.

فیلتر کردن اشعه فرابنفش

اشعه UV یک موج رادیویی است که خارج از محدوده‌ی دید انسان قرار دارد. این اشعه به طور طبیعی در نور خورشید نیز وجود دارد. اما این اشعه برای انسان بسیار مضر است. تحقیقات ثابت کرده‌اند که این اشعه بر روی DNA انسان تاثیر زیادی می‌گذارد و سبب جهش‌ها در سلول می‌شود. یکی از پیامد‌های جهش در دی ان ای انسان، سرطان است. سلول‌های پوست که در معرض تابش مستقیم و طولانی مدت این اشعه باشند، می‌توانند سرطان پوست ایجاد کنند. به همین علت توصیه می‌شود از لامپ‌های جدید که اشعه UV کمتری تابش می‌کنند استفاده کنید. به همین منظور در بسیاری از کشورهای پیشرفته استفاده از لامپ‌های فلورسنت که تابش بالایی از این اشعه را دارند ممنوع شده است.

لامپ ای ای دی سیماران

معایب خرید لامپ led سیماران

در ادامه به بررسی معایب این لامپ‌ها می‌پردازیم. امیدواریم این نکات شما را در خریدن این محصول راهنمایی فراوان کند.

قیمت بالا

لامپ led سیماران به علت تکنولوژی‌های به کار رفته در تولید آن قیمت بالاتری نسبت به لامپ‌های دیگر دارد. همچنین لامپ‌هایی که آپشن‌های جانبی مانند کنترل زاویه تابش و شدت نور را دارند نیز کمی گران‌تر از محصولات دیگر این شرکت می‌باشد. البته این هزینه‌ها سبب کاهش هزینه‌ی شما در طولانی مدت می‌شوند. برای مثال به خاطر مصرف برق کمتر، شما پول کمتری برای قبض برق پرداخت خواهید کرد. همچنین به علت روشنایی بالای این لامپ‌ها تعداد کمتری لامپ نیاز خواهید داشت. یا اینکه به علت فیلتر کردن نور UV احتمال سلامت خانواده‌ی شما بالاتر می‌رود و نیازی به پرداخت هزیه‌های احتمالی درمان سرطان نخواهید داشت.

لامپ ای ای دی سیماران

آسیب زیست محیطی

استفاده‌ی از چراغ led سیماران آسیبی به محیط زیست نمی‌زند. اما در صورتی که لامپ بشکند، می‌تواند سبب آسیب‌های زیست محیطی شود. انتظار می‌رود در سالیان پیش رو از مواد سازگار با محیط زیست در این لامپ‌ها استفاده شود تا تجزیه‌ی طبیعی این لامپ‌ها با سرعت بیشتری صورت پذیرد. همچنین زباله‌های این لامپ در صورتی که با مواد دیگر واکنش دهند می‌توانند مواد سمی تولید کنند که می‌تواند سلامت تمام موجودات زنده‌ی اطراف خصوصا انسان را به خطر بیندازد. لازم به ذکر است این لامپ‌ها قابل بازیافت می‌باشند و بهتر است پس از تفکیک زباله به ایستگاه‌های بازیافت فرستاده شوند.

برای خرید لامپ led سیماران به همراه گارانتی معتبر می‌توانید به شعب معتبر نمایندگی سیماران در سراسر کشور مراجعه نمایید. همچنین برای جلوگیری از اتلاف وقت می‌توانید این لامپ‌ها را به همراه ضمانت نامه از فروشگاه اینترنتی سیماران سفارش دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)