محافظ برق چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

محافظ برق چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

محافظ برق یکی از وسیله هایی است که از نوسانات و تغییرات برق جلوگیری می کند. نوسانات برق موجب خراب شدن دستگاه های برقی می شوند. بر همین اساس شما باید از بهترین محافظ برای دستگاه های برقی استفاده نمایید.

خرید محافظ های برق و استفاده از آنها در شرایط بحرانی اهمیت زیادی دارد. امروزه بسیاری از افراد برای راه اندازی یخچال، تلویزیون، فریزر و ... از انواع محافظ های برق استفاده می نمایند. اگر شما برای خرید محافظ جهت مراقبت از وسیله های برقی خود اقدام نکنید امکان دارد بعد از مدتی هزینه زیادی برای تعمیر وسیله های برقی پرداخت نمایید.

محافظ های کاربردی برق

محافظ های کاربردی برق

کارکرد محافظ های متنوع برق چگونه می باشد ؟

 اگر قصد خرید محافظ برق را دارید باید در کارکرد محافظ های برق را بشناسید. محافظ ها نوعی وسیله برقی هستند که می توانند شرایط افت ولتاژ را مورد بررسی قرار دهند. محافظ‌ های برق تلاش می کنند تا از آسیب رسیدن به وسیله های برقی جلوگیری نمایند. در مواقعی که محافظ های برق در شرایط خاموشی هستند مدت زمان کمی طول می کشد تا به تجهیزات برقی متصل شوند. مدت زمانی که صرف می گردد تا ولتاژ دستگاه به اندازه ثابت و تعریف شده برسد متفاوت خواهد بود.

ورودی دستگاه محافظ های برق بر اساس نوع برق شهری می باشد. در شرایطی که بر اساس هر دلایلی نوسان بیش از اندازه داشته باشد محافظ می تواند جریان برق را تامین کند. بعد از مدت زمان مشخص شده این جریان برق به حالت نرمال می رسد و جریان یک بار دیگر برقرار می‌ شود. زمانی که ولتاژ برق شهر بیش از اندازه پایین و بالا برود محافظ‌ ها سنسور ساده خود را به کار می اندازند. این امر در ولتاژ هایی که ۶۰ ولت اختلاف دارند اهمیت زیادی خواهد داشت.

بیشترین کاربرد مربوط به محافظ برق

 کاربرد محافظ برق را باید به خوبی بدانید تا بتوانید از آن استفاده بهینه نمایید در حال حاضر مدل‌ های گوناگونی از محافظ های الکتریکی تولید می گردند. شما می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به خرید یکی از محافظ های برق نمایید. محافظ های برق با توان های گوناگونی طراحی می شوند. شما برای انواع ماشین های لباسشویی، لوازم صوتی و تصویری، تلویزیون، یخچال و ... می توانید محافظ های برق را خریداری کنید. محافظ هایی که مربوط به ولتاژ برق هستند نمی‌ توانند کاربرد وسیع تری در زمینه صنایع گوناگون داشته باشند. از انواع محافظ های برق با توان مناسب به راحتی می توانید جهت امنیت سیستم های گوناگون استفاده نمایید.

محافظ مناسب برق

محافظ مناسب برق

چه زمانی به محافظ ها جهت کنترل جریان برق نیاز داریم ؟

اینکه بدانیم چه زمانی نیاز است از محافظ های برق استفاده کنیم بسیار مهم می باشد. در حالت معمول تجهیزات برقی به گونه ای تولید می گردند که قادر باشند نوسانات برقی را به طور کامل تحمل نمایند. هر یک از نوسانات معادل ۸ درصد ولتاژ تا ۱۰ درصد ولتاژ، افزایش و کاهش پیدا خواهند کرد. در بسیاری از موارد میزان نوسانات و تغییرات ولتاژ از محدوده مشخص شده خارج می شود. تولیدکنندگانی که لوازم برقی را تولید می کنند سوختن و آسیب دیدن هر یک از لوازم برقی را به دلیل نوسانات برقی در گارانتی نمی پذیرند. به همین دلیل در چنین مواقعی مهمترین راه استفاده از محافظ های برق می باشد.

چطور از سالم بودن محافظ برق مطمئن شویم ؟

زمان خرید محافظ باید سالم بودن آن را مورد بررسی قرار دهید. هر یک از انواع محافظ های برق به دلایل متفاوتی خراب می شوند. خراب شدن محافظ ها مربوط به کیفیت پایین آنها و نوسانات زیاد آنها می باشد. تست سلامت محافظ ها در چند زمینه انجام می گردد. برای آزمایش های مربوط به تست محافظ نیاز است که از کرنومتر و زمان سنج  استفاده نمایید. یکی از مهمترین نکاتی که جهت بررسی کیفیت محافظ های برق اهمیت دارد این است که در مورد برند تولیدی محافظ آگاهی بیشتری کسب کنید. برخی از برندهایی که تولید کننده محافظ های برق هستند کیفیت مناسبی را برای تولید این وسیله مورد استفاده قرار نمی دهند. بر همین اساس برند تولیدی محافظ ها را بررسی کنید تا در مورد کیفیت آنها مطمئن شوید.

چه مواردی موجب افت و کاهش ولتاژ محافظ می شوند ؟

 عوامل زیادی روی افزایش و افت ولتاژ محافظ برق تاثیر دارند. یکی از مهمترین عوامل جریان خطوط می باشد که باید بررسی شود. به طور کلی باید بدانید که یکی از فاکتورهای مهم در قدرت برق، توان انتقال دادن خطوط می باشد. ولتاژ یکی از اصلی‌ ترین فاکتورهایی است که در شبکه قدرت مورد بررسی قرار می‌ گیرد. تغییرات دما و تغییرات جریان در این میزان تاثیر زیادی می گذارند. افت ولتاژ می تواند به عواملی مانند سیم کشی و ... بستگی داشته باشد. این وضعیت زمانی شکل می گیرد که ولتاژ در مدار مشخص شده ای به اندازه زیاد برسد. این وضعیت خطرناک است و باید از آن جلوگیری کنید.

محافظ برای برق

محافظ برای برق

انواع محافظ برق

 محافظ برق مدل های متفاوتی دارد که هر یک از آنها را بر اساس نوع وسیله برقی خود باید تهیه نمایید. با توجه به این مسئله که در هر یک از خانه ها و سازمان های گوناگون وسایل برقی گران قیمت استفاده می شوند، خریداری محافظ های برق اهمیت زیادی دارد. این محصولات در حال حاضر در انواع متفاوتی تولید می شوند که هر یک از آنها کاربرد های متفاوتی خواهند داشت. محافظ های برق امکان دارد برای انواع وسیله های مانند لوازم صوتی، یخچال، کولر، تلویزیون و ... طراحی شوند. انواع محافظ ها را بر اساس تعداد ورودی باید مورد بررسی قرار دهید و سپس آنها را برای وسیله های برقی خریداری کنید. بزرگترین تفاوتی که می توانیم در مورد محافظ ها در نظر بگیریم این است که قیمت آنها را بررسی کنیم.

 یکی از مهمترین نکاتی که جهت خرید محافظ اصلی برق اهمیت دارد بررسی قیمت محافظ می باشد. نمی توانیم قیمت ثابتی را برای انواع محافظ های برق ارائه دهیم. هر یک از برندهایی که تولید کننده محافظ هستند با قیمت متفاوتی به مشتریان ارائه می شوند. تجهیزات و امکانات متفاوت محافظ ها را بررسی کنید و سپس قیمت آنها را در مورد محاسبه قرار دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)