تشخیص حرکت یا Motion Detection  در دوربین های سیماران

تشخیص حرکت یا Motion Detection در دوربین های سیماران

قابلیت تشخیص حرکت در دوربین های مداربسته
یکی از قابلیت های جدیدی که شرکت سیماران برای دوربین های خود قرار داده است فناوری تشخیص حرکت می باشد. به طور کلی محصولات جدید سیماران دارای امکانات و قابلیت های زیادی است.

قابلیت Motion Detection نیز در همه ی دوربین های جدید این مجموعه وجود دارد. تشخیص حرکت در سنسورهای مختلف دارای الگوریتم های متفاوتی می باشد که هر کدام برای کاربرد خاصی مورد استفاده است.

دوربین سیماران

دوربین سیماران

برخی از سنسورهای تشخیص حرکت می توانند در محیط های مختلف با شرایط متفاوت مورد استفاده قرار گیرند. در دوربین های سیماران از نوعی سنسور تشخیص با نام Lockdown استفاده می شود که حتی اگر سارق بر روی زمین بخزد قادر به شناسایی آن می باشد. استفاده از این سنسور برای محیط هایی که حیوانات خانگی در آن رفت و آمد می کنند توصیه نمی شود. برخی سنسورهای تشخیص حرکت می توانند حیوانات خانگی را تشخیص دهند.

آنتی ماسک چیست؟

یکی دیگر از انواع تشخیص حرکت که در دوربین های سیماران مورد استفاده قرار می گیرد قابلیت آنتی ماسک می باشد. این سنسور به گونه ای عمل می کند که تصویری از اتاق را در حافظه نگه می دارد و تغییرات را با تصویر اولیه مقایسه می کند. در این صورت اگر فردی به اتاق وارد شود او را شناسایی می کند. همه ی حسگر های تشخیص حرکت دارای منطقه پوشش دهی مشخصی می باشند. به همین دلیل اگر از سنسور ها در محیط هایی که فضای وسیع تری از برد دوربین دارند استفاده کنیم  نمی توانند به خوبی حرکات را تشخیص دهند.

استفاده از مادون قرمز برای تشخیص حرکت

برخی از سنسور های تشخیص حرکت از تکنولوژی مادون قرمز استفاده می کنند. با این روش می توان تغییرات را به شکل حرارتی تشخیص داد. گرمای بدن افراد می تواند این سنسورها را فعال نماید. این سنسورها به گرما حساس بوده و دمای سطح بدن انسان باعث فعال شدن آن ها می شود. بعضی دیگر از سیستم های تشخیص از تکنولوژی هایی مانند اشعه های لیزر استفاده می کنند. این اشعه ها از یک سمت اتاق به سمت دیگر آن تابانده می شوند. هنگامی که جسمی مابین این اشعه قرار گیرد و آن را قطع کند سنسور فعال می گردد. در فناوری تشخیص حرکت به وسیله مادون قرمز اگر فردی در پشت شیشه باشد قابل تشخیص برای دوربین ها نخواهد بود و این یکی از عیوب این سنسور ها است.

ثبت تغییرات در دوربین تشخیص چهره

ثبت تغییرات در دوربین تشخیص چهره

شناسایی تغییرات و تشخیص حرکت

همه ی دوربین های امنیتی دارای قابلیت تشخیص حرکت هستند اما باید بسته به نیاز خود و کاربردی که از یک دوربین انتظار دارید نوعی از آن را که بهتر باشد انتخاب نمایید. برای انتخاب نوع دوربین بهتر است با کارشناسان در این زمینه مشورت نموده و نوع مناسب را برگزینید. به طور کلی تشخیص دادن حرکت به شکل استاندارد می تواند تفاوت پیکسل ها را تشخیص داده و تغییرات را شناسایی نماید. برخی دوربین های تشخیص پیشرفته می توانند برای هر حرکت کوچکی از وسایل نقلیه و یا اشخاص اعلان ارسال نمایند. در سیستم های تشخیص حرکت هوشمند برای وسایل نقلیه و اشخاص هشدارهای جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

یکی از سنسورهای تشخیص حرکت در دوربین های سیماران با نام Fibaro شناخته می شود که می تواند شدت نور را تشخیص دهد. این سنسور همچنین حرکت دما را ارزیابی می نماید.  این حسگر را چند گانه می نامند. حسگر Fibaro با استفاده از باتری تغذیه می کند. در سیستم های امنیتی و نظارتی می توان از این سنسور در دوربین ها استفاده نمود.

تشخیص حرکت در دوربین ها

تشخیص حرکت در دوربین ها

تشخیص حرکت با کمک اشعه های مادون قرمز یا ماکروویو

یکی دیگر از سنسورهای استفاده شده در دوربین های سیماران برای بخش های امنیتی بسیار کارآمد می باشد. این سنسور برای تشخیص حرکت انسان مورد استفاده قرار می گیرد. در مکان هایی که ورود افراد به آن ممنوع باشد می توان از این سنسور استفاده کرد. مکانیزم اثر این سنسور ها بدین صورت است که با پرتاب اشعه های ماکروویو  و یا مادون قرمز می توان از عبور انسان و حتی حیوان جلوگیری نمود. این سنسور را می توان به دزدگیر ها نیز متصل نمود.

سنسور تشخیص حرکت به کار رفته در دوربین های سیماران با نام SM-SD450PR دارای یک باتری 9 تا 12 ولتی می باشد. برد این سنسور ها حدود 14 متر است. این سنسور می تواند تا زاویه 140 درجه را پوشش دهد. مقدار حساسیت این سنسور قابل تنظیم می باشد. این سنسور ها را می توان بر روی دوربین های مختلف و در حالت های متفاوت نصب نمود. LED این سنسور می تواند به صورت خاموش یا روشن تنظیم گردد.

یکی از انواع دوربین سیماران با قابلیت تشخیص حرکت

یکی از دوربین های مداربسته تولید شرکت سیماران با نام SM-D331IRVR دارای فناوری تشخیص حرکت بوده و می تواند تصاویر با کیفیتی به ما ارائه دهد. این دوربین دارای دید در شب می باشد و برد مادون قرمز آن 30 متر است. همه ی دوربین های شرکت سیماران دارای گارانتی هستند. برای استفاده از خدمات پس از فروش این شرکت لازم است محصولات را از فروشگاه ها و یا نمایندگی های معتبر تهیه نمایید.

به طور کلی استفاده از تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین ها باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و برای نظارت بر دوربین ها احتیاج به استخدام یک شخص وجود ندارد. با استفاده از این دوربین ها می توان در زمان مناسب دوربین را در حالت آماده به کار قرار داد. در زمانی که سنسور تشخیص حرکت هر شی یا انسان در حال حرکتی را شناسایی کند شروع به ضبط نمودن تصویر می نماید.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

مزایای دوربین دارای تشخیص چهره

اگر بخواهیم دوربین های معمولی را با دوربین های تشخیص حرکت از نظر عملکرد مقایسه نماییم باید بگوییم که دوربین های دارای فناوری تشخیص حرکت امنیت بالاتری را برای ما فراهم می نمایند. آلارم این دوربین ها در صورت ضرورت فعال می گردد. با استفاده از دوربین هایی با قابلیت Motion Detection ظرفیت کنترلی از هارد اشغال می شود زیرا فقط در صورت نیاز دوربین اقدام به تصویر برداری می کند.

میزان حساسیت یا Sensitivity در این دوربین ها قابل تنظیم می باشد. هر چه این درصد پایین تر باشد حساسیت کمتر بوده و نسبت به تغییرات بزرگتر واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال اگر می خواهید بر روی یک درب نظارت نمایید بهتر است حساسیت روی 50 درصد تنظیم گردد.

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)