عملکرد و نقش سوئیچر در دربازکن سیماران

عملکرد و نقش سوئیچر در دربازکن سیماران

عملکرد و نقش سوئیچر در دربازکن سیماران بسیار حائز اهمیت است. این قطعه در انواع دربازکن های صوتی و تصویری باعث عملکرد درست و بدون خطا در آن ها می‎شود.

عملکرد و نقش سوئیچر در دربازکن سیماران

نسل اول دربازکن های صوتی دارای یک پنل با تک کلید بودند که برای یک واحد طراحی می شدند. با مرور زمان و با تغییر در ساخت و ساز ها، افزایش تعداد واحد های مسکونی، ساختن طبقات بیشتری را مشاهده کردیم. در نتیجه برای هر واحد و درب ورودی استفاده از یک پنل تک دکمه ای امکان پذیر نبود.

در نتیجه پنل هایی طراحی شدند که دکمه زنگ چندین واحد را در یک قاب جا کوچک می داد. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که «چطور میتوان از تداخل صوت و تصاویر واحد ها جلوگیری کرد؟» یا اینکه «آیا برای انتقال صدا و تصویر به گوشی و مانیتور، در طبقات بالا مشکلی پیش نمی ‌آید؟».

اینجاست که نقش سوئیچر در دربازکن سیماران مشخص می شود. در ادامه عملکرد و نقش آن را برای شما توضیح می دهیم.

 

سوئیچر چیست؟

در قسمت قبل بیان کردیم که نقش سوئیچر در دربازکن سیماران تفکیک شستی زنگ واحد ها می باشد. به این صورت که سیم شستی زنگ هر یک از واحد ها را از واحد شماره یک جدا می کند. بنابراین زمانی که شستی زنگ هر واحد فشرده شود مدار غیر فعال می شود. سپس ارتباط شستی زنگ فشرده شده را با مانیتور یا گوشی داخل همان واحد برقرار می‌ کند. به عبارتی هماهنگ کننده صوت و تصویر با پنل بیرونی است. بنابراین زمانی که قطعه دچار مشکل شود به راحتی می توان آن را عیب یابی و تعمیر کرد. پس می توان گفت که نصب سویچر برای دو واحد مسکونی و بیشتر الزامی است. نکته مهم دیگر این است که با کمک سوئیچر می‎توان نویز صدا و تصویر را در ساختمان هایی که واحد های بیشتری دارند برطرف کرد.

سوئیچر در انواع در بازکن های زیر استفاده می شود:

  • دربازکن صوتی: به این نوع دربازکن اف اف نیز گفته می شود. قدیمی ترین نوع دربازکن است که ارتباط شنیداری با آن ممکن است. از طریق شستی روی بدنه گوشی پنل داخلی، می‎توان در را باز کرد.
  • دربازکن تصویری: این مدل نیز دارای سوئیچر است. علاوه بر صدا می توانید تصویر فرد و محیط بیرون را در مانیتور مشاهده کنید. این مدل دربازکن امکانات مختلفی دارند که به صورت هوشمند هستند. به طور مثال با این نوع دربازکن می توان تصاویر را ذخیره کرد.

 سوئیچر سیماران

نقش سوئیچر در دربازکن سیماران

 

انواع سوئیچر و نقش سوئیچر در دربازکن سیماران

انواع، کاربرد و نقش سوئیچ در دربازکن سیماران به نوع سیم کشی ساختمان بستگی دارد. انواع سوئیچر و نقش سوئیچر در دربازکن سیماران عبارتند از:

  • سوئیچر تکی یا تک کانالی: ابعاد این سوئیچر بسیار کوچک است و پشت مانیتور نصب می شود. بر روی آن یک ترمینال 4 تایی قرار دارد که چهار رشته سیم از مانیتور به این 4 ترمینال متصل می شوند. در قسمت پایین آن نیز یک ترمینال 5 تایی قرار دارد که 5 سیم از پنل به آن متصل می شود. سیم پنجم آن، سیم زنگ است. در زمان نصب باید به رنگ بندی زوجی سیم ها توجه کنید.
  • سویچر مرکزی و نقش سوئیچر در دربازکن سیماران: سوئیچر مرکزی در مسیر سیم کشی که بین پنل و مانیتور است قرار می ‌گیرد. مکان قرار گرفتن آن در یک تابلو یا جعبه تقسیم است که در طبقه همکف قرار می گیرد. از این سوئیچر برای واحد های زوج (دو تا ده واحدی) استفاده می شود. این مدل سوئیچر از پخش شدن سیگنال تصویری جلوگیری می کند. بر روی تصویر و صدا نویز ایجاد نمی کند. امکان فشردن چند شستی زنگ به صورت همزمان، بدون تداخل در یکدیگر وجود دارد.
  • سوئیچر داخلی مانیتور: این سوئیچر در پشت پنل قرار دارد. این نوع سوئیچر برای ساختمان های زیر 20 واحد مناسب می باشد.

 

نقش سوئیچر در دربازکن سیماران، از نوع سوئیچر هوشمند

نقش سوئیچر در دربازکن سیماران، در نسل جدید آن یعنی سوئیچر های هوشمند، بسیار دقیق هستند. سوئیچر هوشمند، سوئیچر دو کاناله نیز نام دارد. این نوع سوئیچر ها در ساختمان هایی کاربرد دارند که دارای دو درب مجزا هستند. البته نمی خواهید هر دو درب را با یک مانیتور کنترل کنید.

اینجاست که نقش سوئیچر در دربازکن سیماران از نوع هوشمند بسیار لازم و کارآمد به نظر می رسد. حتی برای افرادی که آیفون دوم را در پارکینگ نصب می کنند نیز قابل استفاده است. برای ورودی دربازکن و نصب آن از هر واحد، 4 سیم مجزا به رله متصل می شوند. برای قسمت خروجی نیز 2 ترمینال و 5 سیم وجود دارد. یک سیم از هر کدام، سیم زنگ است. رله دارای led می باشد که نشانه روشن یا خاموش بودن رله است. 

سوئیچر سیماران 

نقش سوئیچر در دربازکن سیماران

 

نکات مهم درباره نصب و نقش سوئیچر در دربازکن سیماران

نقش سوئیچر در دربازکن سیماران بسیار مهم است، اشتباه در اتصال یک سیم، کل عملکرد دستگاه را مختل می کند. نصب آن را باید به یک تکنسین متخصص بسپارید. از باز و بسته کردن، دستکاری دربازکن و به ویژه سیم های سوئیچر، خودداری کنید. باید از تماس، رطوبت، باران و گرد و خاک به داخل پنل و سایر قطعات جلوگیری ‌شود. سیم ها با دقت باید عایق بندی شوند. حتماً تعمیر یا سرویس دوره‌ای را به توسط تکنسین های بخش فنی و تعمیرات نمایندگی های شرکت صنایع الکترونیک سیماران بسپارید. تست سوئیچ و اطمینان از عملکرد صحیح آن فقط توسط مانیتور امکان پذیر است.

 

دربازکن های صوتی و تصویری سیماران

شرکت صنایع الکترونیک سیماران با دانش کامل درباره نقش سوئیچر در دربازکن سیماران انواع مختلف آن را تولید کرده است. این سوئیچر ها برای ساختمان ها با واحد های متعدد و سیم کشی های مختلف قابل استفاده هستند. آیفون های تصویری و اف اف سیماران دارای ظاهری بسیار زیبا و قیمت مناسب هستند.

تکنولوژی و دانش فنی ساخت دربازکن های سیماران جزو برترین های روز دنیا در این حوزه هستند. تمام تولیدات آیفون های تصویری هوشمند و اف اف سیماران، دارای گارانتی هستند. خدمات پس از فروش این محصولات نیز توسط نمایندگی های سیماران در شهر های مختلف به مشتریان ارائه می شوند. تمام قطعات دربازکن ها مانند سوئیچر، در زمان خرابی و نیاز به تعویض، در نمایندگی ها ارائه می شوند. مشتریان گرامی می توانند با توجه به نوع نیاز و میزان هزینه دربازکن دلخواه خود را از نمایندگی های مجاز سراسر کشور خریداری کنند.

این برند با کسب اعتماد از شما، به یکی از بهترین برند های داخلی در کشور تبدیل شده است. ما نیز این اعتماد شما را ارج نهاده ایم و بهترین ها را در هر حوزه ای برای شما طراحی و تولید کرده ایم.  

سوئیچر سیماران 

نقش سوئیچر در دربازکن سیماران

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)