نرم افزار تردد و کاربرد آن

نرم افزار تردد و کاربرد آن

همه ما می ‌دانیم که حضور و غیاب کارمندان از جمله مسائلی است که می ‌تواند بر روی چگونگی عملکرد کار یک سیستم و راندمان کاری تاثیر گذار باشد.

در زمان‌های گذشته برای بررسی حضور و غیاب و تردد کارمندان از شیوه های دستی و سنتی مانند کارت حضور و غیاب  استفاده می گردید. پس کسی نسبت با نرم افزار تردد آشنا نبود. البته شیوه های سنتی با معایب بسیاری همراه بود. جمله این معایب می توان به کارت زدن به جای دیگری برای جلوگیری از تاخیر خوردن اشاره نمود. بنابراین ممکن بود در بسیاری از سازمان ها حضور و غیاب به صورت صوری انجام شود. این موضوع باعث گلایه بسیاری از کارمندان دیگر نیز گردیده بود. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نرم افزارهای جدیدی طراحی شده است که به راحتی حضور و غیاب دیگران را با استفاده از اثر انگشت یا حتی تشخیص چهره کنترل می کند. این موضوع باعث ایجاد نظم بیشتر در سازمان ها گردیده است. 

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد نرم افزار تردد در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

 

نرم افزار تردد چیست؟ 

 

امروزه برای کنترل تردد و حضور و غیاب در سازمان ها یا شرکت های مختلف از فناوری های جدید و به روزی به نام نرم افزار تردد استفاده می گردد. این نرم افزار ها بسیار دقیق و هوشمند طراحی شده ‌اند. این نرم افزار ها بدون هیچ گونه خطایی به کنترل تردد می پردازند. به طور کلی می ‌توان گفت نرم افزار حضور و غیاب از جمله اصلی ترین ارکان در اتوماسیون ثبت تردد به شمار می رود و شرکت های متفاوت از نرم افزار های متنوعی استفاده خواهند کرد. نرم افزار حضور و غیاب از جمله سیستم هایی است که می تواند موجب مدیریت بهتر کارمندان گردد. به همین دلیل است که امروزه در تمامی شرکت ها از این نرم افزار استفاده می شود. 

در یک تعریف ساده می‌ توان گفت نرم افزار تردد از جمله برنامه هایی است که تا تمامی اطلاعات مربوط به ورود و خروج کارمندان، ساعت اضافه کاری، تعداد روزهایی که در مرخصی بوده اند و حتی تاخیر و غیبت آن ها را ثبت می نماید. در نهایت این نرم افزار پس از انجام پردازش ‌و اصلاحات لازم گزارشات مربوط به تردد پرسنل را به صورت قابل استفاده به مدیران تحویل می دهد. 

نرم افزار تردد

نرم افزار تردد

 

 

کاربرد های نرم افزار حضور و غیاب: 

 

همان طور که گفته شد نرم افزار تردد از جمله سیستم‌های ثبت اطلاعات می‌باشد که از دستگاه‌های خاصی برای این کار استفاده می‌شود. از جمله اصلی ترین وظایف این نرم افزار مدیریت اطلاعات خواهد بود‌. البته برای این کار باید حتماً مواردی مانند شیفت کاری هماهنگ با نیاز سازمان در نرم‌ افزار تعریف گردد. همچنین نرم‌ افزار به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید مواردی مانند اضافه کاری ها، تعجیل ها، تاخیرها یا کثر کار را نیز برای آن تعریف کنید. در نتیجه می ‌توان کاربرد نرم افزار کنترل تردد را مدیریت داده های مربوط به دستگاه حضور و غیاب دانست که جهت کنترل، ثبت و ضبط تردد کارکنان می باشد. همچنین بهتر است بدانید که این نرم ‌افزارها به گونه ای طراحی شده اند که به صورت ۲۴ ساعته قابل استفاده هستند. پس بدون هیچ گونه تعطیلی ورود و خروج کارمندان را ثبت و ضبط می کنند. 

در کل نرم افزار تردد در محیط های سازمانی و اداری مانند مجموعه ‌های صنعتی، ادارات خصوصی و دولتی، آزمایشگاه های پزشکی و... با هر تعداد پرسنلی مورد استفاده قرار می گیرد. 

کاربرد نرم افزار تردد

کاربرد نرم افزار تردد

 

 

ویژگی های نرم افزار تردد: 

 

به طور کلی می‌ توان گفت که هر یک از انواع نرم افزار تردد دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. پس هر سازمان، شرکت یا ارگانی با توجه به ویژگی ‌های مورد نظر خود نرم افزار حضور و غیاب را انتخاب می ‌کند. البته بهترین این نرم افزارها را می توان نرم افزاری دانست که دارای ویژگی های ذیل باشد. 

 

  • نرم افزار تردد باید به گونه ‌ای طراحی گردد که کاملاً کاربر پسند باشد.
  • همچنین این نرم افزار بهتر است دارای رابط کاربری ساده ای باشد.
  • از دیگر ویژگی های آن می توان به وجود کمترین میزان خطا اشاره نمود.
  • همچنین نرم ‌افزار حضور و غیاب باید بتواند گزارش ‌های مختلفی را در اختیار مدیریت قرار دهد.
  • یک نکته مهم دیگر آن است که این نرم ‌افزار باید با توجه به نیازهای هر منطقه بومی سازی گردد.
  • دقت داشته باشید که امنیت و سرعت بالا نیز در این نرم ‌افزار بسیار مهم است.
  • همچنین بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که امکان گسترش و همین طور توسعه آن وجود داشته باشد.
  • علاوه بر تمامی این موارد وجود پشتیبانی در دسترس و مناسب نیز می‌ تواند به عنوان ویژگی مهم دیگر آن مطرح شود.

ویژگی های نرم افزار حضور وغیاب

ویژگی های نرم افزار حضور وغیاب

 

 

نرم افزار های تردد چه مزایایی دارند؟ 

 

شاید این سوال برای شما نیز ایجاد شده باشد که استفاده از نرم افزار تردد چه مزایایی به همراه خواهد داشت. در واقع می ‌توان گفت که شما می توانید با استفاده از این نرم افزارها به صورت دقیق تر بر روی حضور و غیاب و تردد پرسنل خود نظارت داشته باشید. همچنین استفاده از این نرم افزار ها باعث ایجاد نوعی نظم پایدار در سازمان یا مجموعه کاری می گردد. در نهایت این موارد می ‌تواند موجب افزایش سودآوری و بهره‌ وری گردد. علاوه بر آن استفاده از نرم افزار حضور و غیاب می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. از جمله این مزایا می توان به موارد ذیل اشاره نمود. 

 

  • نگهداری راحت تر از آرشیو مربوط به ورود و خروج پرسنل
  • راحتی محاسبه دستمزد حقوق کارکنان
  • جلوگیری از هرگونه خطای انسانی
  • عدم نیاز به فرایند کارتی و دستی
  • تهیه گزارشات مربوط به مدیریت در کوتاه‌ ترین زمان ممکن
  • صرفه جویی اقتصادی
  • و...

 

سخن آخر: 

 

امروزه در سازمان ها و شرکت های مختلفی از انواع نرم افزار های سازمانی مانند نرم ‌افزار تردد یا حضور و غیاب استفاده می کنند. نرم افزار تردد از جمله نرم ‌افزارهایی می باشد که به کنترل و بررسی رفت و آمد ها می پردازد‌. البته این نرم ‌افزار وظایف دیگری نیز دارد. از جمله این وظایف می توان به ثبت اضافه کاری ها، مرخصی ها، شیفت های کاری، غیبت ها، محاسبه میزان ساعات کاری و .... اشاره نمود. در واقع استفاده از این نرم افزارها باعث آسان تر شدن مدیریت پرسنل می گردد.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)