پنکه لوستری سقفی

پنکه لوستری سقفی

در قدیم که استفاده از کولرهای گازی یا آبی رواج پیدا نکرده بود افراد برای خنک کردن محیط منزل از نوعی پنکه استفاده می کردند که در سقف کار شده بود و به آن پنکه سقفی می ‌گفتند. این پنکه ها در واقع باعث ایجاد برودت در داخل منزل می شدند.

. البته پنکه سقفی در گذشته هیچ گونه تنوع و طراحی خاصی نداشته و تمامی مدل های این محصول تکراری و بدون تنوع بوده اند. در نتیجه نمی توانستند باعث ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل گردند. پس با ورود کولر های آبی و گازی به جامعه کم کم پنکه های سقفی نیز از کار افتاده شدند و دیگر کارایی قبل را نداشتند. 

اما پس از سال ها  طراحی های شیک و زیبایی از پنکه سقفی ارائه گردید که موجب شد بسیاری از افراد تمایل به استفاده از این پنکه های مدرن و زیبا داشته باشند. بعضی از این پنکه ها دارای نوعی لامپ هستند که به پنکه لوستری معروف می باشند. جالب است بدانید پنکه هایی که اکنون طراحی شده اند دارای تغییراتی نسبت به پنکه های قدیمی هستند که از جمله این تغییرات می توان به پره های کوتاه و کوچک تر اشاره کرد. پس استفاده از آن ها می تواند موجب گردد تا طراحی داخلی به شکل شگفت انگیزی تغییر کند. بنابراین اگر طراحی و دکوراسیون داخلی منزل شما ساده و مینیمالیستی است می توانید با استفاده از پنکه لوستری یک جلوه ویژه‌ به منزل خود بدهید.

در ادامه مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد پنکه لوستری در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

 

پنکه لوستری چیست؟ 

 

در واقع پنکه لوستری از جمله پنکه هایی می باشد که بر روی سقف نصب می گردد و موجب خواهد شد تا از فضای منزل به صورت بهینه استفاده شود. علاوه بر آن چراغ هایی که بر روی این پنکه ها کار گذاشته شده است می توانند روشنایی مورد نیاز محیط را ایجاد کند. البته این پنکه ها به صورت مدرن طراحی شده اند و شما می توانید برای استفاده از آن ها از ریموت کنترل استفاده نمایید.

امروزه پنکه لوستری ممکن است با نام پنکه آویز نیز شناخته شود و این پنکه ها دارای عملکرد بسیار عالی هستند. علاوه بر آن از نظر زیبایی هم می ‌توانند تغییرات زیادی در محیط منزل ایجاد نمایند. به طور کلی پنکه لوستری از نظر ظاهری بسیار شیک می باشد. بنابراین شما می توانید از آن ها برای اتاق ناهارخوری یا نشیمن استفاده کنید.

همچنین لامپ هایی که در پنکه سقفی لوستری استفاده شده است دارای سبک های متنوع و رنگ های مختلفی می باشد. از جمله سبک های آن می توان به مدل ایتالیایی مد روز ، مدل فرهنگی کلاسیک چینی، مدل رومی مجلل و همین طور مدل کلاسیک اروپایی اشاره کرد. بهتر است بدانید این مدل ها به عنوان پرطرفدارترین انواع پنکه سقفی شناخته شده ‌اند. 

البته دقت داشته باشید که در هنگام انتخاب پنکه لوستری باید حتماً به سبک دکوراسیون منزل توجه کنید تا بتوانید با یک انتخاب درست زیبایی بیشتری به محیط ببخشید. یک نکته مهم دیگر آن است که این پنکه ها از نظر مصرف انرژی نیز در سطح پایینی قرار دارند. بنابراین می توانند موجب صرفه جویی در مصرف انرژی گردند. 

پنکه لوستری

پنکه لوستری

 

ویژگی های پنکه لوستری: 

 

امروزه بسیاری از افراد برای خنک سازی محیط منزل در فصل های گرم از سیستم های سرمایشی و برودتی جدیدی مانند کولر استفاده می کنند. پس استفاده از پنکه های سقفی به مرور زمان کاهش پیدا کرده است. اما پیشرفت تکنولوژی بر روی پنکه سقفی نیز گذاشت و پنکه های جدیدی به نام پنکه لوستری طراحی گردیده است. در نتیجه استفاده از پنکه سقفی دوباره رواج زیادی پیدا کرد. البته این پنکه ها دارای ویژگی هایی هستند‌ از جمله این ویژگی ها می توان به عملکرد قوی، صرفه جویی در هزینه ها، ایجاد روشنایی کافی و همچنین افزایش زیبایی محیط اشاره کرد. در ادامه هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. 

 

عملکرد قوی: 

 

به طور کلی می توان گفت پنکه لوستری سقفی عملکرد بسیار قوی و دو منظوره ایی خواهد داشت. یعنی علاوه بر آن که به عنوان یک خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد می تواند روشنایی لازم را نیز ایجاد نماید. در واقع این پنکه ها می ‌توانند هوای بسیار خنکی ایجاد کنند. مثلاً اگر دمای درون منزل حدود ۳۰ درجه سانتیگراد باشد استفاده از یک پنکه سقفی می ‌تواند باعث گردد تا هوای درون اتاق به شکل فوق العاده ای خنک شود. 

عملکرد قوی

عملکرد قوی

 

صرفه جویی در هزینه ها: 

 

ممکن است بعضی از افراد هم به دنبال خرید لوستر و هم به دنبال خرید پنکه سقفی باشند. در این زمان آن ها می توانند به جای خرید دو محصول متفاوت از یک پنکه لوستری سقفی استفاده کنند. در واقع با این کار شما به راحتی یک تیر و دو نشان زده اید. یعنی همه توانسته اید از یک لوستر زیبا برای روشنایی خانه استفاده کنید. هم این که پنکه سقفی مورد نظر برای خنک سازی منزل را خریداری نموده اید. علاوه بر آن مصرف برق پنکه سقفی حدوداً ۲۰ برابر کمتر از مصرف برق کولر گازی یا حتی کمتر از کولر آبی می‌باشد. بنابراین استفاده از این محصول می ‌تواند موجب کاهش هزینه های مصرفی نیز گردد. 

 

ایجاد روشنایی لازم: 

 

در واقع پنکه لوستری باعث می ‌گردد تا فضای درون منزل به طور کلی تغییر کرده و دگرگون شود. علاوه بر آن لامپ هایی که درون این پنکه ها قرار دارند نور لازم را فراهم می کنند. در نتیجه شما می توانید با استفاده از این محصول یک محیط سرشار از نور و روشنایی داشته باشید در کل با استفاده از یک پنکه سقفی لوستری هم به زیبایی منزل کمک کرده اید و هم این که روشنایی مورد نیازتان تامین شده است. این پنکه ها بخصوص در مکان هایی که نور کمی وجود دارد بسیار کاربردی خواهند بود‌. 

 

افزایش زیبایی: 

 

همان طور که در بالا گفته شد پنکه هایی که امروز طراحی شده اند علاوه بر آن که موجب خنک سازی منزل و دفع گرما می گردند به دلیل این که همراه با لوستر هستند موجب زیبایی بیشتر در محیط نیز خواهند شد. علاوه بر آن این پنکه ها در مدل‌ های متفاوتی تولید می ‌شوند. بنابراین شما می توانید با خرید یک پنکه لوستری متناسب با محیط زیبایی داخل منزل را به شکل چشمگیری افزایش دهید.

افزایش زیبایی

افزایش زیبایی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)