بررسی ویژگی های پنل آیفون تصویری

بررسی ویژگی های پنل آیفون تصویری

مقدمه
پنل آیفون تصویری یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزا آیفون می باشد. به هنگام خرید این وسیله باید به کیفیت، امکانات، ظاهر و از همه مهمتر تعداد طبقات ساختمان توجه کنید. پنل آیفون تصویری در برند ها و مدل های مختلف در بازار موجود است.

بررسی ویژگی های پنل آیفون تصویری

بدون برخورداری از شناخت کافی و دسترسی به فروشگاه معتبر کار بسیار سختی برای انتخاب پنل آیفون پیش رو خواهید داشت. آیفون های تصویری دارای 4 قسمت اصلی میباشند که یکی از مهمترین و اصلی ترین اجزاء آن پنل آیفون تصویری می باشد. این محصول با مانیتور تصویری داخل منزل شما در ارتباط مستقیم می باشد. انواع متفاوتی از این پنل آیفون تصویری در بازار وجود دارد. وجود تنوع زیاد انتخاب شما را برای خرید یک پنل آیفون تصویری با کیفیت و مناسب سخت می کند.

 

مزایای پنل آیفون تصویری

دربازکن تصویری یا آیفون تصویری نوعی سیستم الکترونیکی برای باز کردن درب ساختمان از داخل منزل می باشد. پنل آیفون تصویری در مجاور درب مجموعه های تجاری یا مسکونی نصب می گردد تا امکاناتی مانند زنگ در، مکالمه صوتی و تصویری و مهم تر از همه باز کردن درب ساختمان را در اختیار ساکنین قرار دهد. مهم ترین مشخصه این وسیله این است که ساکنین می توانند فرد پشت در را ببیند و با او صحبت کنند و اگر مایل باشند در را بر روی او باز کنند. پنل های آیفون تصویری از لحاظ دوربین به دو دسته ی سیاه سفید و رنگی در ابعاد مختلف متناسب با تعداد واحد های ساختمان  به بازار عرضه می گردند.

سیستم های ارتباطی، که ما با نام آیفون تصویری شناخته می شوند، مکمل آیفون های صوتی قدیمی محسوب می گردند. پنل آیفون تصویری علاوه بر اینکه صدا را منتقل می کند، تصویر را نیز برای شناسایی به مانیتور داخل ساختمان انتقال می دهد. این امر باعث ایجاد امنیت بیشتر می شود. پنل آیفون های تصویری جدید و پیشرفته معمولا دارای امکانات فراوانی چون قابلیت ضبط صدا و تصویر و همچنین برقراری ارتباط از راه دور توسط گوشی های همراه نیز هستند. در صورت نیاز ساکنین ساختمان می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

 آیفون تصویری سیماران

پنل آیفون تصویری یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزا آیفون می باشد.

 

قسمت‌های اصلی آیفون تصویری

  • پنل آیفون تصویری.
  • شیشه محافظ لنز پنل آیفون.
  • دوربین پنل آیفون.
  • LED های دریافت ‌کننده نور مادون قرمز برای دید در شب.
  • بلندگو پخش صدا.
  • دکمه های واحد ها برای زنگ زدن.
  • میکروفون برای انتقال صدا.
  • پیچ‌ های تنظیم کننده دوربین.
  • ترمینال ‌های اتصال سیم مانیتور پنل آیفون تصویری.
  • سیم اتصال منبع تغذیه.
  • در پنل آیفون تصویری نوع منبع تغذیه، مانند آیفون های معمولی دارای خروجی ۱۲ ولت می باشد.

 

قابلیت های پنل آیفون تصویری

پنل آیفون های تصویری به طور معمول از تعدادی دکمه برای به صدا در آوردن زنگ استفاده می کنند. این دکمه ها جهت اطلاع به ساکنین خانه، امکان باز کردن در را فراهم می کنند. اما در سیستم های جدیدتر امکان بهره گیری  از تگ ها و کارت خوان ها بر روی پنل آیفون فراهم شده است. با قرار دادن کلید کارت بر روی صفحه پنل آیفون تصویری می توان درب ورودی را باز کرد.

 

آیفون تصویری حافظه دار

حافظه در گوشی های آیفون تصویری یکی از آیتم های مهم محسوب می شود چرا که یکی از امکانات بسیار مهم در دربازکن های تصویری برخورداری از قابلیت ذخیره سازی تصویر و فیلم می باشد. برخی از آیفون های تصویری که از حافظه برخوردار می باشند توانایی ذخیره سازی تصویر را دارند. در نوعی دیگر از دربازکن های تصویری علاوه بر داشتن حافظه داخلی، قابلیت افزودن حافظه خارجی برای افزایش میزان حافظه را دارد. این توانایی، ذخیره سازی فیلم های ۱۵ ثانیه ای را فراهم می‌کند.

آیفون تصویری سیماران

 دربازکن تصویری یا آیفون تصویری نوعی سیستم الکترونیکی برای باز کردن درب ساختمان از داخل منزل می باشد.

 

قابلیت انتقال تماس آیفون های تصویری

کارایی قابلیت انتقال تماس آیفون تصویری  زمانی به چشم می آید که شما در منزل یا محل سکونت خود حضور نداشته باشید. به وسیله ی این قابلیت می توانید زنگ واحد خود را به واحد دیگر انتقال دهید. برای مثال اگر کسی زنگ واحد شما را بزند و شما در واحد خود حضور نداشته باشید، زنگ واحد دیگری را که انتخاب کردید به صدا در می آید و می توانند به جای شما پاسخگو باشند.

یکی دیگر از قابلیت های آیفون تصویری ایجاد ارتباط داخلی یا اینترکام می باشد. ارتباط داخلی به توانایی در آیفون های تصویری گفته می شود که دارای قابلیت ایجاد ارتباط میان واحد های  مجتمع را داشته باشند. این بدان معناست که بعضی از مانیتورهای دربازکن رنگی توانایی ایجاد ارتباط صوتی را با واحد نگهبانی یا سایر واحدهای دیگر را دارا می باشند. این نوع تماس مانند تماس های تلفنی به صورت یک تماس صوتی می باشد.

 

پشتیبانی از سیستم دو پنل آیفون تصویری

سیستم دو پنلی در آیفون های تصویری به این معناست که دربازکن های تصویری قابلیت باز کردن دو درب ورودی را با یک گوشی دربازکن تصویری داشته باشند. پنل آیفون تصویری همان زنگ درب ورودی می باشد که با استفاده از این قابلیت قادر هستید که اگر منزل یا محیط اداری شما دارای دو در باشد، به عنوان مثال یک درب ورودی و یک درب پارکینگ و یا یک درب ورودی اصلی و یک درب ورودی فرعی در پشت ساختمان را بتوانید مدیریت کنید.

 

قابلیت اتصال آیفون تصویری به تلفن همراه

در برخی از سیستم های آیفون تصویری، امکان ایجاد ارتباط مانیتور با اینترنت از طریق وای فای منزل جهت ارسال زنگ و تصاویر مراجعه کننده به تلفن همراه فراهم گردیده است. با استفاده از این قابلیت گاهی امکان باز کردن در برای مراجعه کننده از راه دور نیز فراهم می شود. با توجه به خطرات و افزایش ایمنی و موارد امنیتی بالقوه، برخورداری از این گزینه امری ضروری می باشد.

آیفون تصویری سیماران

 یکی دیگر از قابلیت های آیفون تصویری ایجاد ارتباط داخلی یا اینترکام می باشد.

 

جمع بندی

مسلما هر چه اندازه ی صفحه نمایش بزرگ تر باشد کیفیت و وضوح تصویر افزایش می یابد. این امر باعث تشخیص بهتر افراد حاضر در پشت درب می شود. همچنین کیفیت دوربین پنل آیفون تصویری امری بسیار مهم در کیفیت تصویر ارسالی به مانیتور می باشد. پس اولین نکته در خرید آیفون تصویری کیفیت لنز دوربین و اندازه مانیتور است. صفحه نمایش ها معمولا در سایز های ۳ اینچ الی ۱۰ اینچ در برندهای مختلف موجود می باشند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)