آشنایی با ویژگی صفحه نمایش TFT در مانیتورهای سیماران

آشنایی با ویژگی صفحه نمایش TFT در مانیتورهای سیماران

کاربردهای صفحه نمایش TFT چیست
در این بخش قصد داریم در مورد صفحه نمایش TFT اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و این ویژگی را در مانیتور های سیماران مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت هایی بین صفحه نمایش هایی از نوع ال سی دی و ال ای دی با صفحه نمایش هایی که از ویژگی تی اف تی پشتیبانی می کنند، وجود دارد. تی اف تی ها معمولاً ترانزیستور های فیلم نازک هستند. این صفحه نمایش ها مجموعه ای از ترانزیستور های نازک را دارند که روی یک شیشه ساخته شده و یک ال سی دی را برای ما تولید می کنند. هر یک از ترانزیستورها یک پیکسل را بر روی ال سی دی به وجود می آورند. پیکسل هایی که با این روش مرتب می شوند برای ایجاد یک تصویر گرافیکی به کار میروند.

صفحه نمایش TFT  در آیفون سیماران

صفحه نمایش TFT  در آیفون سیماران

تصاویر صفحه نمایش TFT چگونه است

 ‏ صفحه نمایش TFT معمولاً تصاویر زیبا و پیچیده به ما ارائه می دهد. این نمایشگر ها به صورت تمام رنگی بوده و می توانند تصاویر با کیفیتی را به کاربر ارائه کنند. صفحه نمایش های TFT بسیار نازک و سبک هستند و برای دستگاه های کوچک بسیار مناسبند. در تجهیزات آزمایشگاهی نیز از نمایشگرهای تی اف تی استفاده میشود. صفحه نمایش تی اف تی از یک منبع تغذیه با ولتاژ داخلی استفاده می نماید. در این صورت یک منبع تغذیه برای پنل و ولتاژ مورد نیاز است. TFT ها معمولاً از ال ای دی هایی به رنگ سفید برای نور پس زمینه کمک میگیرند. در این صورت نمایشگر هایی که با این روش تولید می شوند بسیار روشن بوده و حتی در زیر نور خورشید قابل دیدن هستند . 

صفحات لمسی تی اف تی می تواند مجموعه ای شامل یک صفحه نمایش ال سی دی به صورت تی اف تی و یک لایه به حالت تاچ بر روی آن باشد. این دستگاه ها می‌توانند برای نمایش محتوای مختلف و به عنوان یک رابط برای کاربر مورد استفاده قرار گیرند. صفحه نمایش TFT امروزه کاربرد بسیار زیادی در وسایل مختلف دارد.

وضوح بالا در آیفون های سیماران

وضوح بالا در آیفون های سیماران

تصاویری با وضوح بالا با صفحات TFT

از صفحه نمایش TFT در وسایلی همچون مانیتورهای کامپیوتر ها، لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند و آیفون های تصویری سیماران می توان استفاده نمود. آیفون های تصویری سیماران از مانیتور هایی با صفحه نمایش تی اف تی TFT)) که تصاویری با وضوح بالا دارند استفاده می کنند. این مانیتور ها تصویر واضحی به کاربر ارائه می دهد و همچنین امکان انجام هر گونه عملیات لمسی را فراهم می کنند. به طور کلی قابلیت لمسی یک صفحه نمایش به صورت یک روکش بر روی صفحه نمایش تی اف تی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی این قابلیت باید به صفحه نمایش اضافه شود.

صفحه نمایش های سیماران

صفحه نمایش های سیماران

صفحه نمایش TFT در آیفون سیماران

قابلیت صفحه نمایش TFT در مانیتورهای سیماران باعث می شود که مصرف انرژی کمتر شود و همچنین خطر های زیست محیطی کاهش یابد. این ویژگی تصویری با کیفیت و وضوح بالا به کاربر ارائه می دهد. امروزه با توجه به استفاده گسترده از صفحه نمایش TFT در تولید نمایشگر های مختلف از این صفحه نمایش ها استفاده می شود. در آیفون های تصویری سیماران نیز از صفحات TFT استفاده می شود. با این روش همگام سازی و به روز رسانی کیفیت نمایشگر ها با تکنولوژی روز دنیا سریع تر انجام می گیرد. عملکرد صفحه نمایش تی اف تی بدین صورت است که ترانزیستورها به صورت لایه ای نازک در پشت صفحه قرار می گیرند. درخشندگی تصویر و عدم لرزش آن از کاربردهای مهم صفحه نمایش تی اف تی می باشد. این ویژگی باعث می شود عمر دستگاه های مختلف بیشتر شود  .

صفحه نمایش TFT سیماران

صفحه نمایش TFT سیماران

نمونه هایی از آیفون سیماران که از صفحه نمایش TFT استفاده می کند

یکی از مدل های آیفون تصویری سیماران که از صفحه نمایش TFT استفاده می کنند مدل HS-35FL  می باشد. این آیفون تصویری صفحه نمایش 5/3 اینچی دارد که به صورت رنگی طراحی شده است و به دلیل کاربری ساده نظر مشتریان را به خود جلب کرده است. البته مدل پیشرفته تر این آیفون تصویری که HS-40FL نام دارد امکانات بیشتری داشته و در بازار وجود دارد. قیمت مناسب این آیفون تصویری باعث شده است که جایگاه مناسبی بین رقیبان خود داشته باشد. روشنایی تصویر و میزان رنگ در این صفحه نمایش قابل تنظیم است. استفاده از تکنولوژی TFT  ال سی دی در نمایشگر های محصولات سیماران باعث به وجود آمدن تصاویری با کیفیت بالا و رزولوشن قوی شده است. در این صفحه نمایش ها کلید های مکانیکی نیز در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است که دسترسی کاربران به عملکرد ها و منو های محصول آسان می نماید .

انتخاب بهترین آیفون تصویری

از آنجایی که آیفون های تصویری یکی از المان های مهم در هر خانه محسوب می شوند انتخاب آنها باید با دقت بیشتری انجام شود. اولین چیزی که در یک آیفون تصویری مورد توجه قرار می گیرد صفحه نمایش بزرگ و وضوح تصویر و کیفیت آن می باشد. با توجه به نیاز خود می توانید ابعاد مانیتور صفحه نمایش را انتخاب نموده و با توجه به نوع صفحه نمایش بهترین گزینه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب ابعاد به نیاز شما و کاربردی که از یک آیفون تصویری انتظار دارید بستگی دارد.

آیفون تصویری سیماران

آیفون تصویری سیماران

انتخاب اندازه صفحه نمایش در آیفون تصویری

درگذشت آیفون های تصویری سیاه و سفید بودند اما در حال حاضر مانیتورهای رنگی با کارکرد بسیار عالی در آن وجود دارد. صفحه نمایش ها می توانند از دو و نیم اینچ تا ۱۰ اینچ متغیر باشند. کلید های لمسی یکی از ویژگی های مهم در مانیتور ها می باشد. این ویژگی باعث می شود کار با مانیتور ها راحت شود. بسیاری از مانیتور های شرکت سیماران قابلیت ضبط فیلم و عکس را دارد. این برند از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار مناسب است. مانیتور های سیماران به گونه‌ای طراحی شده است که همه سلیقه ها را پوشش می دهد. رنگ بندی متفاوت و وجود امکانات زیاد در این مانیتورها باعث شده است که هر فرد با هر سلیقه ای بتواند از آن استفاده نماید. 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)