سیستم های کنترل تردد اثر انگشتی

سیستم های کنترل تردد اثر انگشتی

مقدمه
آیا می دانید سیستم کنترل تردد اثر انگشتی چیست و چه مزایایی دارد. سیستم کنترل تردد اثر انگشتی با استفاده از تکنولوژی اسکن اثر انگشت ها عبور و مرور افراد را از طریق شناسایی اثر انگشتانشان ثبت می کند.

سیستم های کنترل تردد اثر انگشتی

در سیستم های کنترل اثر  انگشت، قابلیت جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز وجود دارد. سیستم کنترل تردد از انواع مختلفی برخوردار هستند که مدل ناظر اثر انگشت را می توان از محبوب ترین مدل های آن به شمار آورد. از این مدل در اغلب مکان های پر رفت و آمد مانند سازمان‌ ها و برج های بزرگ مسکونی استفاده می شود.

قبل از انتخاب باید نوع و ماهیت محل مورد استفاده سیستم کنترل تردد اثر انگشتی را به دقت بررسی کنید. این کار باعث می شود تا بهترین مدل را برای سازمان خود خریداری کنید. مهم ترین مزیت این نوع سیستم ها برخورداری از دقت و سرعت بسیار بالا آن می باشد. نرخ تقریبی پایین این نوع محصول در مقایسه با سایر سیستم های کنترل تردد بیومتریک از دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودن این سیستم کنترل تردد به شمار می رود.

فروشگاه اینترنتی سیماران -دستگاه کنترل تردد استند الون برند سیماران مدل  FP121K

در سیستم های کنترل اثر  انگشت، قابلیت جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز وجود دارد.

مزایای دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی

سیستم کنترل تردد اثر انگشتی، افراد مراجعه کننده را بر اساس خطوط منحصر به فرد بند انگشتانشان شناسایی می کند. این سیستم ها دارای دقت بسیار بالایی در تشخیص هویت اشخاص می باشند. به طور کلی هر سیستمی‌ که اشخاص را از طریق ویژگی های منحصر به خودشان شناسایی کند، از امنیت و دقت فوق العاده‌ای برخوردار است. سیستم کنترل اثر انگشتی یکی از انواع دستگاه های کنترل تردد بیومتریک محسوب می گردد. این سیستم کنترل کننده رفت و آمد و حضور و غیاب با استفاده از اثر انگشت، شما را قادر می سازد تا تمام ترددهای صورت گرفته در مجموعه تان را شناسایی و شمارش کنید. به زبان ساده تر می توانید اطلاعات دقیق مربوط به ورود یا خروج هر شخص را به محل مورد نظر بررسی کنید.

برای مثال در بعضی از ادارات، بخش ها و اتاق هایی وجود دارند که فقط افراد خاصی وارد آن ها می شوند. به همین منظور با استفاده از سیستم کنترل تردد اثر انگشتی در ابتدا اثر انگشت اشخاصی که اجازه ورود به محل را دارند در سیستم ثبت و ذخیره می گردد. سپس در زمان ورود و گذاشتن اثر انگشت بر روی سنسور، سیستم در کسری از ثانیه خطوط اثر انگشت را با نمونه های از قبل ثبت شده در بانک اطلاعاتی خود مطابقت می دهد. این دستگاه در صورت داشتن مجوز اجازه ورود و یا عدم ورود را صادر می کند.

مشخصات، قیمت و خرید دستگاه کنترل تردد سیماران مدل FK1200 | دیجی‌کالا

سیستم کنترل اثر انگشتی یکی از انواع دستگاه های کنترل تردد بیومتریک محسوب می گردد.

 

 

 

بهترین دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی

بهترین نوع سیستم کنترل تردد اثر انگشتی دستگاهی است که بتواند قابلیت شناسایی بیشترین میزان اثر انگشت را دارا باشد. همچنین کلیه ی استانداردهای مورد نیاز را کسب کرده باشد. با توجه به این موضوع بهترین نمونه دستگاه کنترل رفت و آمد باید ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت باشد. این محصولات باید برای هر نوع آب و هوایی قابل استفاده باشند. همچنین با کیفیت ترین سیستم کنترل تردد اثر انگشتی از سنسور های با کیفیت بهره می برد. این سنسور ها نباید به سادگی دچار خراشیدگی گردند. سنسورهای تشخیص اثر انگشت توانایی شناسایی خطوط اثر انگشت تقلبی را دارند. این قابلیت از هک و فریب سیستم کنترل تردد اثر انگشتی جلوگیری می کند. تنظیمات سیستم های کنترل رفت و آمد به آسانی قابل انجام است. این تنظیمات به شما این امکان را می دهند که سیستم کنترل تردد اثر انگشتی را جهت مکان های مختلف به یکدیگر شبکه کنید. البته این امکان با استفاده از نرم افزار مختص ان دستگاه فراهم می‌گردد.

 

نرم افزار سیستم کنترل تردد اثر انگشتی

سیستم های کنترل‌ تردد اثر انگشتی اصولا از نرم افزار های اختصاصی پشتیبانی می کنند. این نرم افزارها با اتصال به دستگاه از طریق بلوتوث، شبکه و وای فای اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی را پردازش می کنند و اقدام به فرآیند گزارش دهی می کنند. سامانه سیستم کنترل تردد اثر انگشتی در دو مدل دستگاه کنترل تردد تحت وب و تحت ویندوز خدمات خود را به نحو احسنت ارائه می کنند.

از اصلی ترین وظایف یک نرم افزار مخصوص دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی امور گزارش دهی می باشد. این دستگاه ها دیتا به دست آمده از اثر انگشت های ثبت شده را بعد از پردازش به صورت روزانه، ماهانه و سالانه به شما ارائه می دهند.  در بعضی از نمونه های گران قیمت نرم افزار دستگاه کنترل تردد با متصل شدن به قفل های برقی، امکان باز کردن درب ها را فراهم می کند. شما می توانید بدون نیاز به بلند شدن از سر جای خود و از طریق کلیک بر روی دکمه ای اقدام به باز کردن در کنید.

قیمت دستگاه کنترل تردد سیماران خرید دستگاه تردد سیماران

سیستم های کنترل‌ تردد اثر انگشتی اصولا از نرم افزار های اختصاصی پشتیبانی می کنند.

 

نصب و راه اندازی سیستم کنترل تردد اثر انگشتی

سیستم های کنترل تردد با استفاده از اثر انگشت و به دلیل برخورداری از ظاهری کوچکتر از یک دستگاه حضور و غیاب نیاز به فضای بزرگی برای نصب ندارند. البته امری لازم و حیاتی است که رفت و آمدهای اشخاص را به صورت دقیق ضبط کنید و باید در محلی تعریف شده قرار گیرند. تمام افراد به راحتی خود را با اثر انگشت به سیستم معرفی می کنند. در برخی از نمونه های دستگاه های کنترل تردد اثر انگشتی امکان اتصال به درب های اپتیکال وجود دارد. بهتر است جهت نصب صحیح سیستم و بهره مندی از تمام خدمات آن از یک نصاب با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید.

 

جمع بندی

موارد مختلفی در تعیین قیمت یک دستگاه کنترل رفت و آمد اثر انگشتی اثر می گذارد. یکی از مهم ترین موارد تاثیرگذار که باعث کاهش یا افزایش نرخ دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی می شود، کیفیت باطری به کار رفته در دستگاه است. برخی از سیستم های کنترل رفت و آمد فاقد منبع تغذیه می باشند که از کمترین قیمت در این نوع برخوردار هستند. این که هر چه قابلیت های سیستم بیشتر باشد قیمت نهایی آن نیز بالاتر خواهد بود امری کاملا طبیعی می باشد. برای مثال دستگاه کنترل تردد هایی که دارای ورودی و خروجی wiegand، درگاه usb و یا قابلیت اتصال به wifi باشند از قیمت به مراتب بیشتری نسبت به سایر نمونه ها برخوردار هستند.

 
 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)