معرفی انواع سیستم‌های حفاظتی سیماران

معرفی انواع سیستم‌های حفاظتی سیماران

در دنیای امروزی، برقراری نظم و امنیت در ساختمان‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. شما می‌توانید با کمک سیستم‌های حفاظتی سیماران، امنیت ساختمان خود را تامین نمایید.

معرفی انواع سیستم‌های حفاظتی سیماران

در دنیای امروزی، برقراری نظم و امنیت در منازل و ادارات به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. شما می‌توانید با کمک سیستم‌های حفاظتی سیماران، امنیت ساختمان خود را به راحتی تامین نمایید. شرکت سیماران با ارائه‌ی سیستم‌های حفاظتی برای منازل و ادارات، خیال شما را بابت سارقین و نفوذ کنندگان غیر مجاز ساختمان شما راحت می‌کند و برای شما و خانواده یا همکارانتان امنیت و آرامش خاطر را به ارمغان می‌آورد.

انواع سیستم‌های امنیتی

شرکت‌های تولیدکننده‌ی سیستم‌های امنیتی، از تجهیزاتی در نواحی مختلف ساختمان شما استفاده می‌کنند. سیستم‌های حفاظتی سیماران از به روز ترین تجهیزات و ابزارآلات بهره می‌برند. لازم به ذکر است که پروسه‌ی نصب این تجهیزات و ایجاد هماهنگی آن‌ها باید توسط یک کارشناس صورت بگیرد. این کار صرفا برای ایجاد امنیت بیشتر برای خود شما می‌باشد. انواع سیستم‌های امنیتی و حفاظتی به دو دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند:

  • سیستم‌های امنیتی داخلی
  • سیستم‌های امنیتی خارجی

در ادامه به بررسی  هر  دو نوع سیستم حفاظتی می‌پردازیم.

سیستم‌های حفاظتی داخلی

همانطور که از نامشان پیداست، این سیستم‌ها در داخل ساختمان‌ها نصب می‌شوند. این دسته از سیستم‌های حفاظتی سیماران امنیت داخلی ساختمان شما را ضمانت می‌کنند. همچنین با استفاده از این تجهیزات می‌توانید به کنترل و نظارت بر سایر افراد بپردازید. هدف کلی از نصب این تجهیزات، هشدار دادن حرکات غیر مجاز در فضای داخلی و هشدار دادن در صورت ورود غیر قانونی از طریق درب یا پنجره ها می‌باشد. در ادامه با هر یک از این تجهیزات به شکل کلی آشنا خواهیم شد.

  • دوربین‌های مدار بسته: این دسته از تجهیزات سیستم‌های حفاظتی سیماران به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. آنالوگ و تحت شبکه. دوربین‌های آنالوگ پرفروش‌ترین و رایج‌ترین دوربین‌های مدار بسته در بازار جهانی می‌باشند. از مزایای این نوع دوربین‌ها می‌توان به قیمت پایین‌تر آنها نسبت به دوربین‌های دیجیتالی اشاره کرد. البته به علت این که این دوربین‌ها قدمت بیشتری نسبت به نوع دیجیتالی دارند، کیفیت تصویر برداری آنها نیز بسیار پایین‌تر می‌باشد و عملا تصاویر واضحی در شرایط غیر بهینه به دست شما نخواهد رسید. البته کیفیت این دوربین‌ها در شرایط استاندارد بسیار مناسب است.
    نوع دیگر این دوربین‌ها که در بازار جهانی با نام دوربین‌های آی پی نیز شناخته می‌شود، در واقع نسخه‌ی تکامل یافته‌ی دوربین‌های آنالوگ می‌باشد. این دستگاه قطعات بیشتری نسبت به نوع آنالوگ دارد. کیفیت تصویربرداری این نوع دوربین‌ها نیز بیشتر از نوع آنالوگ می‌باشد. از مزایای این دوربین‌ها می‌توان به دسترسی لحظه ای به تصاویر این دوربین در هر نقطه‌ی کره‌ی زمین و با اتصال به اینترنت اشاره کرد.

دوربین آنالوگ سیماران

  • سیستم اعلام حریق: ممکن است این دسته از سیستم‌های حفاظتی سیماران را در هتل‌ها یا ادارات دیده باشید. این سیستم انواع زیادی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. ابتدایی‌ترین نوع این سیستم‌ها شامل یک سنسور تشخیص‌دهنده‌ی دود و یک آژیر می‌باشد. در این سیستم پس از تشخیص دود، صدای آژیر در ساختمان می‌پیچد و به افراد هشدار حریق می‌دهد. این سیستم ارزان‌ترین نوع خود نیز می‌باشد. نوع دیگر این سیستم علاوه بر سنسور و آژیر متصل به سیستمی است که محدوده‌ی حریق در ساختمان را مشخص می‌کند. معمولا این سیستم به مانیتور نگهبانی متصل است و بلافاصله پس از فعال شدن سنسور به نگهبانی محل وقوع آتش سوزی را اطلاع می‌دهد.
    در نوع دیگر، این سیستم متصل به تعدادی لوله‌ی آب کار گذاشته در سقف است و بلافاصله پس از حریق، با باز کردن شیر این لوله‌ها به سرعت اطفای اولیه‌ی آتش را انجام می‌دهند. در نوع امروزی این سیستم‌ها، پس از چند دقیقه به طور خودکار نزدیک‌ترین ایستگاه آتش نشانی از حریق مطلع می‌شود. به این صورت در کوتاه ترین زمان ممکن ماموران آتش نشانی با حضور در محل آتش سوزی می‌توانند حریق را مهار کنند.

دتکتور مدل PL3300 O

  • تجهیزات دزدگیر: این دسته از سیستم‌های حفاظتی سیماران در ساده ترین حالت شامل یک مرکز کنترل، آلارم و چشمی می‌باشند. چشمی معمولا در نزدیکی درها، پنجره‌ها و راهروها نصب می‌شود و نقاط عبوری احتمالی را پوشش میدهد. اگر جسمی از مقابل چشمی‌ها عبور کند باعث اطلاع به مرکز کنترل و سپس ایجاد صدای آژیر خواهد شد. در انواع پیشرفته تر این سیستم که در مراکز حساس‌تر نصب می‌شود، سنسورهای حرکتی نیز نصب می‌شوند. این سنسورها در مکان‌های حساسی که در دسترس همه نیستند نصب می‌شوند. در صورت تحریک این سنسورها آژیر به صدا درمی‌آید. معمولا این سنسورها در ساعات خاصی از شبانه روز فعال می‌شوند.

دزد گیر سیماران

  • دستگاه حضور و غیاب: این دسته از سیستم‌های حفاظتی سیماران از تجهیزات کنترلی می‌باشد. با کمک این وسیله شما می‌توانید دسترسی افراد به بخش‌های خاصی را محدود کنید. همچنین با استفاده از این سیستم می‌توانید به راحتی بفهمید در هر زمانی چه کسانی در چه بخش‌هایی حضور داشته‌اند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا در صورت وقوع اتفاقی در بخشی از ساختمان، مظنونین احتمالی را شناسایی نمایید.

سیستم‌های حفاظتی خارجی

همانطور که از نامشان پیداست، این سیستم‌ها در خارج از ساختمان‌ شما نصب می‌شوند. این دسته از سیستم‌های حفاظتی سیماران امنیت محدوده‌ی خارجی ساختمان شما را تامین می‌کنند. در ادامه با هر یک از این تجهیزات به شکل کلی آشنا خواهیم شد.

  • دوربینهای مداربسته: در بخش قبلی درباره‌ی این دوربین‌ها صحبت شد. این دوربین‌ها می‌توانند فضای خارجی ساختمان را نیز پوشش بدهند.البته نوع دوربین مورد استفاده در بخش‌های خارجی با داخلی متفاوت است. برای اطلاع از بهترین نوع دوربین برای هر مکان از متخصصین امنیتی سیماران مشاوره بگیرید.
  • راهبندها: این دسته از سیستم‌های حفاظتی سیماران امنیت ورودی‌های ساختمان‌ها خصوص پارکینگ‌ها را تامین می‌کنند. با استفاده از این وسیله شما می‌توانید به راحتی از دسترسی افراد ناشناس به ساختمان‌تان جلوگیری نمایید. انواع راهبندهای سیماران عبارتند از راهبندهای عمودی رو و افقی رو. همانطور که از نامشان پیداست، راهبندهای عمودی رو به شکل ستون‌هایی که در دو جهت بالا و پایین حرکت می‌کنند راه را سد می‌کنند. اما راهبندهای افقی رو به شکل یک میله‌ی طویل افقی جلوی عبور افراد را می‌گیرند.

راهبند سیماران

تهیه ی تجهیزات حفاظتی سیماران

 برای تهیه‌ی سیستم‌های حفاظتی سیماران می‌توانید به شعب نمایندگی سیماران در سراسر کشور مراجعه کنید. همچنین می‌توانید محصولات سیماران را از فروشگاه اینترنتی سیماران به نشانی https://simaransell.com/ به راحتی تهیه نمایید. لازم به ذکر است نصب سیستم‌های حفاظتی سیماران توسط کارشناسان متخصص این شرکت برای شما در اسرع وقت صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)