تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران
امروزه با حاکمیت نظام سرمایه داری بر جوامع، سرمایه داران علاوه بر به خدمت گرفتن نیروی کار، نیاز ویژه ای به مدیریت کردن این نیروها دارند.

کنترل رفت و آمد کارکنان و حضور آنان در اماکن مختلف کاری، از جمله مواردی است که برای تعیین عملکرد کارکنان مورد بررسی قرار می گیرند. البته این کار، می تواند بسیار سخت باشد؛ بخصوص اگر قرار به استفاده از نیروی انسانی باشد.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران، راه حلی است که شرکت سیماران، برای حل این مشکل مشتریان خود، ارائه داده است. برای آشنایی با این تکنولوژی و دوربین های دارای آن، در ادامه با ما همراه باشید.

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین مداربسته چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

به بیان ساده، کاری که تکنولوژی شمارش افراد در دوربین مداربسته انجام می دهد، این است که هر کسی که در مقابل دوربین آن ظاهر می شود را می شمارد. فرض کنید شما یک شرکت خدماتی گسترده دارید که به واسطه ی خدمت رسانی متنوع، افراد زیادی، از جمله کارمند و مشتری، در آنجا فعالیت دارند. با استفاده از این تکنولوژی دوربین ها و شمارش افراد، اطلاعات زیادی برای شما قابل دسترسی است. این اطلاعات هم می توانند به ایجاد امنیت بیشتر مشتریان کمک کنند، هم سبب ایجاد نظم بهتر برای کارمندان می شوند.

به همین دلیل استفاده از تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران، در اماکن متعددی مثل مرکزها و ادارات دولتی و دیگر مناطق پر تردد بسیار مهم است. بهره گیری از این خاصیت دوربین های سیماران، سبب می شود ورود و خروج کسانی که به اماکن پربازدید می روند، قابل بررسی باشد و در صورت بروز مشکلی، بتوان با تسلط بر تصاویر از پیش ضبط شده آن را حل کرد.

خط فرضی در دوربین مداربسته

خط فرضی در دوربین مداربسته

قابلیت شمارش افراد در دوربین های تحت شبکه کاربرد دارند. از این رو، شما می توانید از نرم افزار موجود در دستگاه ضبط مرکزی استفاده کنید. به این ترتیب، کسانی که در زاویه ی دید دوربین بوده اند، شمرده خواهند شد.

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین مداربسته چگونه عمل می کند؟

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران، از جمله فناوری هایی است که بخش VCA ( تحلیل محتوای بصری) شرکت سازنده ارائه داده است. از جمله امکاناتی که این تکنولوژی ایجاد کرده است، تشخیص عبور خط است.

به این ترتیب که با تعیین کردن یک خط فرضی در محدوده ی دید دوربین تحت شبکه، هر کسی که از این خط رد شود، سبب فعال شدن دوربین می شود. در نتیجه، تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران، آن فرد را می شمارد. به همین شیوه، سایر کسانی که از این خط رد شوند، شمرده خواهند شد. عملکرد این قابلیت دوربین های مداربسته ی سیماران، آن ها را به نوعی نگهبان بی جیره و مواجب تبدیل می کند!

مرحله ی بعد برای بهره گیری از تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران، استفاده از نرم افزار مربوطه می باشد. با معین کردن خط فرضی و با یاری گرفتن از فناوری مشخص کردن حرکات و سپس استفاده از ساختارهای نرم افزاری، می توان قسمت های مختلفی را بررسی کرد؛ مثل پا و دیگر بخش های بدن. به همین دلیل افراد بر حسب تعدادشان، قابل شناسایی هستند. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که اطلاعات مربوط به افراد، به سیستم های مرکزی دوربین مداربسته انتقال یابند. همچنین برای اینکه بتوان تعداد افراد خارج شده از افرادی را که وارد شدند، تمایز داد، بایستی با تعریف جهت حرکت ( فرضا از چپ به راست) این امکان را فعال کرد.

چطور می توان قابلیت شمارش افراد را بهبود بخشید؟

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران، در موارد زیر ممکن است با مشکل روبرو شود:

  • کمبود نور در ورودی ها و سایه های شدید
  • تراکم بسیار زیاد جمعیت

برای حل این مشکلات می توان دقت دستگاه را بیشتر کرد.

استفاده از تکنولوژی شمارش افراد در دوربین مداربسته چه مزایایی دارد؟

  • شمردن افراد وارد شده به انواع اماکن: تفاوتی ندارد که شرکت شما چه کاری انجام می دهد، خدماتی باشد یا تجاری و یا اصلا یک فروشگاه بزرگ. شمردن افرادی که به این محل ها وارد می شوند، می تواند در حفظ نظم و امنیت به شما کند. فرض کنید شما فروشگاهی دارید که به طور 24 ساعته کار می کند. اگر بدانید در چه زمان هایی، افراد بیشتری برای خرید به فروشگاه شما مراجعه می کنند، چون از قبل آمادگی دارید، می توانید حجم بالای آن ها را در ساعات شلوغی بهتر کنترل کنید.
  • بهره برداری بهتر از نیروی انسانی: وقتی شما بدانید در هر ساعتی از شبانه روز، چند نفر از خدمات شرکت شما استفاده می کنند، می توانید در زمان های اوج خدمات رسانی، نیروهای بیشتری را به کار بگیرید تا خدمات به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه شود.
  • استفاده ی بهتر از استراتژی های کاری: هر شرکتی برای پیشرفت خود، استراتژی هایی را به کار می گیرد. دانستن تعداد افراد حاضر در هر ساعت از شبانه روز، کمک می کند تا بهتر بتوانید برنامه های مربوط به گسترش شرکت، از قبیل تخفیف های ویژه و سایر اقدامات بازاریابی را انجام دهید.

دوربین های مداربسته جهت شمردن افراد

دوربین های مداربسته جهت شمردن افراد

تکنولوژی شمارش افراد در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران در جاهای زیادی قابل استفاده است. از جمله:

  • مرکزهای تجاری و تفریحی
  • انواع فروشگاه های بزرگ
  • اماکن عمومی
  • نمایشگاه ها و جشنواره ها
  • فرودگاه ها
  • هتل ها و موزه ها
  • بیمارستان ها و مراکز دولتی

انواع دوربین های شمارشگر سیماران

  • دوربین SM-IP4414H-WFR
  • دوربین SM-IP4512H-WFR
  • دوربین SM-IP2512H-WSFR
  • دوربین SM-IP2414H-WSFR

جمع بندی

استفاده از تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران، سبب ایجاد نظم، امنیت و مدیریت بهتری در انواع شرکت ها و سازمان های خدماتی و یا فروشگاهی می شود. با امکان دانستن عدد افراد حاضر در یک منطقه ی خاص، شما به شیوه ی بهتری می توانید شلوغی را مدیریت کنید، استفاده ی بهتری از نیروهای خود داشته باشید و برنامه های تبلیغاتی خود را به نحو بهتری سازمان دی کنید.

برای استفاده از تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های سیماران، بایستی برای هر دوربین مجهز به این قابلیت یک خط فرضی تعیین نمایید. سپس می توانید با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، تعداد افراد وارد شده و یا خارج شده را تعیین کنید.

امیدواریم از مطالعه ی این مقاله بهره ی کافی برده باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)