اون توستر چیست و چه مزایایی دارد؟

اون توستر چیست و چه مزایایی دارد؟

به طور معمول وسایل متفاوتی در آشپزخانه مورد استفاده قرار می ‌گیرند که یکی از پرکاربردترین این وسایل آون توستر است.

اون توستر را می توان یک نسخه کوچک و مینیاتوری شده از اجاق گاز دانست که به راحتی می توانید با استفاده از آن کارهای کوتاه مدت و راحت تر مربوط به فر را انجام دهید. همچنین این وسیله به گونه ای طراحی شده است که به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد.

به طور کلی استفاده از اون توستر برای افرادی که علاقه ‌مند به برگزاری دورهمی ها هستند یا در یک زمان چند غذای متفاوت آماده می‌ کنند بسیار مناسب است. زیرا برای این افراد داشتن تنها یک فر کافی نمی باشد‌. علاوه بر آن شما می توانید انواع پیتزا، نان باگت، شیرینی، وافل، برگر و در آون توستر پخت نمایید. همچنین این دستگاه به گونه ای طراحی و تولید شده است که برای گرم کردن انواع غذا نیز مناسب می باشد.

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه اون توستر در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید‌. 

 

اون توستر چیست؟ 

 

همانطور که در بالا گفته شد اون توستر از جمله وسایل کمکی آشپزخانه است که به افراد در آماده کردن سریعتر غذاها کمک میکند. همچنین استفاده از این دستگاه می ‌تواند باعث صرفه جویی در انرژی گردد. بهتر است بدانید که این دستگاه از قسمت های متفاوتی ساخته شده لست. اگر بخواهیم در مورد ساختار آون توستر توضیح دهیم می ‌توان گفت این دستگاه دارای نوعی محفظه داخلی می باشد که جهت قرار گیری مواد غذایی در آن طراحی شده است. همچنین در این دستگاه ولوم های مربوط به تایمر و دما وجود دارد. البته در نوع پیشرفته آن از صفحه نمایش لمسی یا حتی کلید کنترل استفاده شده است. از دیگر قسمت های اون توستر می توان به دستگیره درب و لوازم جانبی مانند سینی خورده گیر نان، سینی ویژه گریل و همین طور سینی پخت و پز اشاره کرد.

البته امروزه برخی از دستگاه‌ های اون توستر به گونه ای طراحی شده اند که دارای گریل چرخان هستند. این دستگاه ها برای پخت گوشت بسیار مناسب می باشند. به طور کلی می‌ توان گفت که دست آون توستر نوعی دستگاه است که مشابهت بالایی با فر دارد. 

اون توستر

اون توستر

 

آون توستر چه مزایایی دارد؟ 

 

اگر شما نیز به فکر خرید دستگاه آون توستر هستید اما نسبت به این کار دچار تردید می باشید بهتر است قبل از هر  چیز اطلاعاتی در مورد مزایای این وسیله به دست آورید تا بتوانید با خیال راحت دستگاه مورد نظر را خریداری نمایید. از جمله مهم ترین مزایایی که این دستگاه دارد می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

گرم شدن سریع: 

 

استفاده از اون توستر را می توان یک گزینه مناسب برای درست کردن نان یا گرم کردن غذا دانست. در صورتی که انجام چنین کارهایی با فر می تواند بسیار سخت باشد. اما دستگاه آون توستر که نسبت به فر کوچکتر است، در مدت زمان بسیار کوتاهی گرم خواهد شد و سریعا به دمای دلخواه شما می رسد. در نتیجه شما می توانید به راحتی و در زمان کوتاه غذای خود را گرم کرده یا نان را برشته نمایید. جالب است بدانید که عملکرد این دستگاه برای گرم کردن غذا حتی بهتر از مایکروویو نیز می باشد. 

 

گزینه مناسب به جای فر: 

 

با توجه به این که ساختمان های امروزی اکثراً آپارتمانی هستند و نسبت به ساختمان های قبلی کوچک تر می باشد پس ممکن از فضای کافی برای نصب فر و همین طور لوله کشی گاز در آن ها وجود نداشته باشد. بنابراین توصیه می شود تا از دستگاه های کوچک تر همچون اون توستر به جای آن استفاده شود. 

جایگزین مناسب فر

جایگزین مناسب فر

 

ایجاد فضای بیشتر در آشپزخانه: 

 

افرادی که علاقه زیادی به پختن شیرینی ها دارند نمی توانند انواع شیرینی ها را درون یک فرد قرار دهند. زیرا پخت شیرینی های مختلف با یکدیگر متفاوت است. بنابراین بهتر است این افراد از وسایل کمکی مانند اون توستر استفاده کنند. این کار هم به آن ها در تهیه سریع تر شیرینی ها کمک می کند و هم می تواند باعث صرفه جویی در زمان گردد. 

 

دسترسی راحت تر به غذا: 

 

معمولا زمانی که در حال استفاده از فر هستید برای مشاهده غذا و محتویات درون آن باید به صورت مداوم خم شوید یا این که حتی مجبور شوید درب فر را باز کنید. به طور کلی این کار باعث می ‌گردد تا آشپزی کاری خسته کننده شود. اما اون توستر از نظر ابعاد و طراحی به گونه ای می باشد که دسترسی شما به محتویات داخل آن بسیار آسان است‌. در نتیجه به راحتی می ‌توانید به مراحل مختلف پخت را مشاهده کرده و نسبت به آن آگاه باشید. 

دسترسی راحت تر به غذا

دسترسی راحت تر به غذا

 

گرم شدن سریع: 

 

از دیگر مزایای اون توستر می توان به گرم شدن سریع آن اشاره کرد. قطعا همه ما میدانیم که فر به هیچ عنوان دستگاه مناسبی برای گرم کردن غذا نمی باشد‌ زیرا زمان روشن شدن و گرم شدن آن بسیار زیاد است. اما آون توستر به گونه ای طراحی گردیده است که در مدت زمان کوتاهی به دمای مورد نظر شما خواهد رسید. 

 

شستشوی راحت: 

 

همان‌طور که می ‌دانید تمیز کردن فر کار دشواری می ‌باشد و حتی در این کار خطرات زیادی وجود دارد.  اما تمیز کردن اون توستر کار ساده ای می باشد. زیرا این دستگاه هم نسبت به فر دارای ابعاد کوچک تری است،  هم این که جنس داخلی آن و کیفیت بدن به گونه ای می باشد که به راحتی تمیز می شود. 

 

کاهش مصرف انرژی: 

 

یکی از اصلی ‌ترین و مهم ‌ترین مزایایی که می ‌توان برای اون توستر برشمرد کاهش مصرف انرژی است. در واقع کوچک بودن آون توستر می ‌تواند تاثیر مستقیمی در کاهش مصرف انرژی داشته باشند. علاوه بر آن این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که سازگاری بالاتری با محیط زیست دارد و میزان مصرف برق آن است تا حد امکان پایین است. 

 

انواع آون توستر: 

 

حال که با دستگاه اون توستر و مزایای آن آشنا شده اید بهتر است بدانید که شما می توانید با توجه به نیاز خود نوع آون توستر مورد نیازتان را انتخاب کنید. در واقع این دستگاه ها دارای انواع متفاوتی می باشند که از جمله انواع آن می توان به نوع معمولی، فن دار، امواج مادون قرمز و... اشاره نمود.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)