اطلاعاتی درباره تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران)

اطلاعاتی درباره تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران)

اطلاعاتی درباره تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران)
در این مقاله قرار است درباره تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران) صحبت کنیم. قبل از آن اما بهتر است اطلاعاتی درباره یو پی اس در اختیار شما قرار دهیم.

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه، دستگاهی الکتریکی است که وظیفه‌ی آن تامین برق در زمان قطعی برق می‌باشد. هر دو منبع یو پی اس آنلاین و آفلاین به عنوان منبع تغذیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

مهمترین تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران) تفاوت در نوع برق تامینی این دو دستگاه است. دستگاه یو پی اس آنلاین برق را از طریق شبکه برق AC و به وسیله ترکیب یکسوساز و اینورتر تامین می کند. اما دستگاه یو پی اس آفلاین برق را مستقیما از شبکه برق AC به بار انتقال می‌دهد. علاوه بر این، UPS آنلاین جریان برق را به صورت مداوم از باطری دریافت می‌کند. این در حالی است که UPS آفلاین فقط در زمان قطع برق یا قطع منبع اولیه از باطری استفاده می‌کند. همچنین UPS آنلاین کل جریان بار را تحمل می‌نماید، در نتیجه به یک مدار شارژر بزرگ باطری نیاز دارد. اما UPS آفلاین فقط باتری را شارژ کرده و صرفا به یک مدار شارژر کوچک نیازمند است.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران) از نظر خروجی و عملکرد آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. UPS آنلاین دارای خروجی با عملکرد بالا بوده و از ولتاژ آنی و اعوجاج و آسیب آن جلوگیری می‌کند. اما در UPS آفلاین، عملکرد یو پی اس با توجه به میزان اعوجاج ولتاژ ورودی کاهش پیدا می‌کند زیرا یو پی اس مستقیما به بار متصل است. لازم به ذکر است که یو پی اس آنلاین همیشه روشن است و این در حالی است که یو پی اس آفلاین فقط در مواقع ضروری روشن می‌شود.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران) از نظر زمان سوئیچینگ هم یکی دیگر از تفاوت‌های این دو منبع تغذیه است. در UPS آنلاین بین منبع تغذیه سوئیچینگ وجود ندارد، در نتیجه در زمان اتصال یو پی اس هیچ تاخیری وجود نخواهد داشت. این در حالی است که در UPS آفلاین سوئیچینگی در حدود 5 میلی ثانیه بین منبع تغذیه وجود دارد. لازم به ذکر است، از آنجایی که UPS آنلاین به صورت مدام و همیشگی روشن است، ناکارآمدتر از یو پی اس آفلاین می‌باشد و به نوعی می‌توان گفت که UPS آفلاین بهینه‌تر است. همچنین UPS آنلاین به دلیل اینکه همیشه روشن است، به خنک کننده‌های بزرگ نیاز دارد، اما UPS آفلاین نیازی به خنک کننده یا هیت سینک ندارد.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران) از نظر قیمت هم یک تفاوت مهم برای این UPS‌ها به شمار می‌آید. UPS آنلاین قیمت بالاتری نسبت به یو پی اس آفلاین دارد. لازم به ذکر است که از UPS آنلاین برای دستگاه‌های حساس استفاده خواهد شد و این در حالی است که UPS آفلاین برای تجهیزاتی مانند کامپیوتر که می‌توانند تاخیر 5 میلی ثانیه را تحمل کنند، استفاده می‌شود.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران).

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین (یو پی اس سیماران).

 

توضیحاتی درباره یو پی اس آنلاین

یو پی اس یا منبع تغذیه آنلاین نوعی منبع تغذیه است که برق را به وسیله اینورتر یا Inverter و یکسوساز یا Rectifier تامین می‌کند. اصولا منبع تغذیه برای زمان قطعی برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که منبع تغذیه آنلاین همیشه روشن است و در نتیجه نیازی به سوئیچ کردن ندارد. در نتیجه در زمان تعویض منبع از برق شهری به یو پی اس، هیچ تاخیری به وجود نخواهد آمد.

لازم به ذکر است که یو پی اس آنلاین جریان برق را به صورت مداوم از باطری می‌گیرد. در نتیجه باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود. با این وجود خروجی منبع تغذیه آنلاین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

اطلاعاتی درباره یو پی اس آفلاین

یو پی اس آفلاین نوعی منبع تغذیه است که در فرایند عملکرد عادی، برق را به صورت مستقیم از خط اصلی AC به بار AC منتقل نموده و با استفاده از اینورتر از باطری دی سی، تغذیه بار AC را فراهم می‌سازد. با توجه به اینکه در هنگام کار جریان عادی برق از خطوط AC این منبع تغذیه خاموش می‌ماند، به آن یو پی اس آفلاین گفته می‌شود. لازم به ذکر است از آنجایی که یو پی اس آفلاین برای تامین برق از دو منبع استفاده می‌کند، سرعت سوئیچینگ آن در حدود 5 میلی ثانیه است.

 

آشنایی با مهمترین کاربردهای UPS آنلاین و آفلاین

به صورت کلی، بسته به پارامترهای مختلف مانند هزینه‌ای که قرار است برای منبع تغذیه پرداخت کنید، میزان مصرف برق و دستگاه‌هایی که دارید، می‌توانید از منبع تغذیه آنلاین یا آفلاین استفاده کنید.

اصولا از یو پی اس آنلاین برای مواقع کار با تجهیزات و دستگاه‌های حساس و تجهیزاتی که به منبع تغذیه پیوسته و بدون سوئیچینگ نیاز دارند، استفاده می‌شود. همچنین در مواردی که با قطعی برق روبرو هستید و منبع تغذیه اصلی به صورت مکرر قطع و وصل می‌شود نیز می‌توانید از این سیستم‌ها استفاده کنید. به علاوه در زمانی که به مدت طولانی‌تری به عملکرد چند دستگاه به صورت همزمان نیاز دارید هم می‌توانید از یو پی اس آنلاین استفاده کنید.

اما یو پی اس آفلاین اصولا برای مواردی که سوئیچینگ برق موضوع مهمی نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در مواردی که شما به دنبال پرداخت هزینه کمتر برای یو پی اس هستید، می‌توانید از منبع تغذیه آفلاین استفاده کنید. از جمله مهمترین کاربردهای یو پی اس آفلاین می‌توان به کاربرد در کامپیوترهای شخصی، دوربین‌های مدار بسته، دزدگیرها، دستگاه خودپرداز، دستگاه‌های حضور و غیاب و ... اشاره کرد.

کاربردهای UPS آنلاین و آفلاین.

کاربردهای UPS آنلاین و آفلاین.

 

خرید انواع یو پی اس آنلاین و آفلاین سیماران

در بین روش‌های مختلفی که برای خرید یو پی اس آنلاین و آفلاین سیماران وجود دارد، خرید اینترنتی از مزایای قابل توجهی برخوردار است. سادگی فرایند خرید، تضمین کیفیت و سلامت یو پی اس و قیمت مناسب‌تر منبع تغذیه از جمله مهمترین مزایای خرید اینترنتی یو پی اس آنلاین و آفلاین سیماران به شمار میرود.

این سایت یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه عرضه انواع مختلف منبع تغذیه از جمله یو پی اس آنلاین و آفلاین سیماران است. لذا از طریق همین سایت می‌توانید برای خرید این دسته از منابع تغذیه اقدام نمایید.

خرید اینترنتی منبع تغذیه آنلاین و آفلاین سیماران.

خرید اینترنتی منبع تغذیه آنلاین و آفلاین سیماران.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)