چگونگی وصل گوشی صوتی به پنل تصویری

چگونگی وصل گوشی صوتی به پنل تصویری

یکی از بهترین ایده هایی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از آیفون تصویری می باشد. در واقع آیفون تصویری را می توان یک طراحی فوق العاده دانست که با استفاده از آن به راحتی متوجه خواهید شد که در درب ورودی منزل چه کسی حضور دارد‌.

یعنی قبل از ورود مهمان ها شما می‌ توانید آن ها را مشاهده کرده و از حضور آن ها آگاه شوید. البته در بعضی از مواقع تنها وجود یک گوشی آیفون کافی نیست و نیاز به گوشی دیگر خواهد بود. در این زمان ممکن است بعضی افراد علاقه ای به انجام هزینه مضاعف برای خرید و همین طور نصب گوشی جدید نداشته باشند. بنابراین ترجیح می دهند از روش های دیگری مانند وصل گوشی صوتی به پنل تصویری استفاده نمایند.

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی وصل گوشی صوتی به پنل تصویری در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

 

وصل گوشی صوتی به پنل تصویری چگونه انجام می شود؟ 

 

در واقع می توان وصل گوشی صوتی به پنل تصویری را یکی از جذاب ترین ایده های مربوط به کار با آیفون تصویری دانست. به طور کلی وصل گوشی صوتی به پنل تصویری موجب شده تا کار با آیفون تصویری مدرنیته گردد. البته در شرایط عادی استفاده از چنین سیستمی امکان ‌پذیر نخواهد بود. زیرا موارد بسیاری در گوشی های صوتی و همچنین آیفون های تصویری وجود دارند که با یکدیگر متفاوت هستند. از جمله این موارد می ‌توان به تکنولوژی ساخت آن ها، سیم بندی و... اشاره کرد. در نتیجه نمی توانیم این موارد را به عنوان یک سیستم مشترک در نظر بگیریم. 

اما به هر حال ایده جذاب وصل گوشی صوتی به پنل تصویری بسیار کاربردی می باشد. به گونه ‌ای که باعث گردیده بسیاری از افراد که به طراحی آیفون تصویری می‌ پردازند ترغیب به تولید چنین محصول متفاوتی گردند. این محصول معمولاً با نام گوشی صوتی موازی با پنل تصویری شناخته می شود. 

در یک توضیح ساده می ‌توان گفت گوشی صوتی که برای پنل تصویری می باشد به گونه ای طراحی شده است که مدارات الکترونیکی آن با تکنولوژی مربوط به آیفون تصویری مطابقت کامل داشته باشد. این گوشی‌ ها در کل نوعی مانیتور گوشی صوتی می باشند که بدون صفحه نمایش طراحی و تولید شده است. همچنین بهتر است بدانید که این گوشی ‌ها نسبت به گوشی های تصویری قیمت بسیار مناسب تری دارند و شما می توانید از آن ها به عنوان نوعی گوشی کمکی مربوط به آیفون تصویری استفاده نمایید. البته گوشی صورتی که برای آیفون تصویری طراحی شده است با گوشی تصویری که به عنوان گزینه اصلی سیستم است در هماهنگی کامل خواهند بود. 

وصل گوشی صوتی به پنل تصویری

وصل گوشی صوتی به پنل تصویری

 

وسایل مورد نیاز برای وصل گوشی صوتی به پنل تصویری: 

 

به طور کلی ایده وصل گوشی صوتی به پنل تصویری را می توان نوعی ارتقاء سیستم آیفون تصویری دانست که برای یک فضای مشخص با قیمت پایین تر انجام می شود. برای مثال می ‌توان خانه یا کارگاه بسیار بزرگی را در نظر گرفت که دارای چند فضای مختلف می باشد. پس ممکن است نیاز به نصب دو گوشی آیفون داشته باشد. اما به هر حال لازم نیست که همه گوشی ها به صورت تصویری باشند. زیرا این موضوع می‌ تواند هزینه های اضافی نیز برای شما در پی داشته باشد. با توجه به این موضوع برای وصل گوشی صوتی به پنل تصویری نیاز به وسایل و تجهیزاتی خواهد بود. از جمله این تجهیزات می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 

 

  • گوشی صوتی که به صورت ویژه برای نصب در آیفون تصویری طراحی شده است.
  • مانیتور مربوط به آیفون تصویری
  • پنل ۲ واحدی متناسب با آیفون تصویری
  • رله دربازکن
  • ترانس

 

البته یک نکته بسیار مهم که در این جا باید بدانید آن است که ایده وصل گوشی صوتی به پنل تصویری در واقع ایده ای می باشد که موجب ارتقاء آیفون در یک محیط مشترک خواهد شد. اما در هر حال این گوشی جدید به عنوان یک واحد ارتباط جداگانه به شمار می رود. پس نمی توان هر دو گوشی صوتی و همین طور تصویری آیفون را به عنوان یک واحد مشترک تلقی کرد. بنابراین استفاده از پنل دو واحدی لازم و ضروری خواهد بود. زیرا در واقع وصل گوشی صوتی به پنل تصویری برای دو واحد جداگانه و مستقل انجام می گردد. 

ملزومات نصب گوشی صوتی به پنل تصویری

ملزومات نصب گوشی صوتی به پنل تصویری

 

چگونگی سیم بندی گوشی صوتی به پنل تصویری: 

 

به طور کلی می‌ توان گفت برای وصل گوشی صوتی به پنل تصویری نیاز به سیم کشی خاصی وجود ندارد و این سیم کشی همچون سیم بندی آیفون تصویری خواهد بود. در واقع سیم بندی به گونه انجام می‌ شود که دو گوشی به طور همزمان به یک مانیتور متصل می‌ شوند و تنها تفاوت آن ها این است که گوشی صوتی دارای صفحه نمایش نمی باشد.

در واقع در قسمت اتصالات الکتریکی که مربوط به پنل دو واحدی می شود دو رشته ترمینال وجود دارد. البته به جز ترمینال اصلی ۴ ترمینال دیگر نیز در این پنل تعریف گردیده است. بهتر است بدانید که در آیفون تصویری ترمینال هایی که تعریف شده ‌اند به صورت ثابت خواهند بود.‌ اما ممکن است با توجه نوع برند آیفون با تغییراتی همراه باشند.

در کل برای وصل گوشی صوتی به پنل تصویری اولین کار مربوط به سیم بندی خواهد بود. برای این کار هر یک از ترمینال ها به ترمینال های مشابهی که درون گوشی تعریف شده است متصل می گردند. پس از این که ترمینال های مورد نظر به یکدیگر متصل شدند شما می توانید به صورت خودکار به پنل اصلی متصل گردید. البته در این زمان گوشی تصویری می ‌تواند تمامی اطلاعات را اعم از صوتی و تصویری دریافت نماید. در صورتی که گوشی صوتی تنها می تواند اطلاعات مربوط به صوت را از پنل آیفون دریافت کند. 

چگونگی نصب گوشی صوتی به آیفون تصویری

چگونگی نصب گوشی صوتی به آیفون تصویری

 

سخن آخر: 

 

به طور کلی می توان گفت که وصل گوشی صوتی به پنل تصویری باعث می ‌گردد تا بتوانید به صورت مضاعف از آیفون استفاده کنید. در یک توضیح کلی یعنی این که شما می توانید به موازات آن که از اطلاعات تصویری بر روی آیفون استفاده می کنید از یک ارتباط صوتی ساده دیگر نیز در قسمت دیگر از منزل، کارگاه یا هر مکان دیگری استفاده نمایند. البته این گوشی ها به گونه ایی هستند که برای هر یک از آن ها عملکرد اختصاصی برنامه ریزی شده است. یعنی در پنل دو واحدی آیفون تصویری، گوشی صوتی با استفاده از یک زنگ تعریف شده فراخوانی خواهد شد.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)