چراغ سنسور دار سیماران چه ویژگی‌هایی دارد؟

چراغ سنسور دار سیماران چه ویژگی‌هایی دارد؟

چراغ سنسور دار سیماران موضوعی جذاب است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت و اطلاعات کلی در خصوص آن به مخاطبان عزیز ارائه می‌دهیم.

چراغ سنسور دار سیماران چه ویژگی‌هایی دارد؟

چراغ سنسور دار سیماران موضوعی جذاب است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت و اطلاعات کلی در خصوص آن به مخاطبان عزیز ارائه می‌دهیم. واژه "سنسور" در هر محصولی علاقه‌مندان و متقاضیان بسیار زیادی به خود جذب می‌کند. افراد به دنبال محصول و کالایی هستند که عملکرد راحتی داشته باشد بدون اینکه انرژی آن‌ها از بین رود. این محصول نیز همان‌طور که از نامش پیداست هیچ کلید روشن یا خاموشی ندارد و فقط از طریق سنسور حرکت، اقدام به روشن و خاموش کردن چراغ می‌کند. از این چراغ‌ها در راه پله و یا راهرو استفاده می‌کنند تا سنسور به محض رویت افراد مکان مورد نظر را روشن کند.

چراغ سنسور دار سیماران

مشخصات چراغ سنسور دار سیماران

جنس چراغ سنسور دار سیماران ABS  و از نوع فلز است. پلاستیک پلیمری  ABS  به دلیل مقاومت بالا، قیمت پایین، ضربه‌پذیری زیاد و عایق بودن نسبت به برق، بیشترین کارایی را در این چراغ‌ها دارد. وجود یک لایه شیشه و یا طلق در چراغ‌های سنسور دار، باعث می‌شود تا نور ساطع شده از آن‌ها بتوانند کل محیط را به خوبی روشن نمایند. علاوه بر متریال‌های مناسب و مقاوم چراغ سنسور دار، زیبایی و جذابیت آن‌ها در دکوراسیون داخلی نیز، اهمیت ویژه‌ای دارد. نورپردازی هوشمند در این چراغ‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر زیبایی در مصرف بیهوده برق نیز، صرفه‌جویی زیادی انجام شود. افراد در برخی مواقع چراغ‌های معمولی را روشن کرده و فراموش می‌کنند که در زمانی که در آن مکان نیستند آن را خاموش کنند.

در این صورت حتی ممکن است چراغِ یک مکان در طول شبانه روز و یا بیشتر از آن روشن بماند. چراغ سنسور دار سیماران این مشکل را رفع کرده و در صورت خارج شدن افراد از محدوده دید خاموش می‌شود. این چراغ‌ها به صورت روکار نصب می‌شوند و سرپیچ آن نیز، از نوع E27 است. E   در انواع سرپیچ‌ها اشاره به حرف اول نام ادیسون و 27 نیز به قطر سرپیچ اشاره دارد. که 27 به اندازه قطر انگشت شست است. ولتاژ لامپ‌های این نوع چراغ در حدود 220 و 240 ولت بوده و فرکانس آن نیز، 50\60 Hz می باشد.  

چراغ سنسور دار سیماران شکل دایره‌ای و یا مربعی دارد و جنس حباب‌ها و بدنه آن از پلاستیک مقاوم است. همان‌طور که از نامش پیداست این چراغ‌ها قابلیت نصب راحت و آسان در سقف را دارند. تشخیص حرکت این چراغ‌ها با زاویه 360 درجه است. سرعتی که این چراغ‌ها تشخیص می‌دهند در حدود 0.6 الی 1.5 متر بر ثانیه می‌باشد و محدوده تشخیص آن 6 الی  12  متر است.

چراغ سنسور دار سیماران

مزایای استفاده از چراغ سنسور دار

گاهی اوقات، برخی راه‌پله‌های باریک به قدری تاریک می‌شوند که جستجوی کلید برق برای افراد، مشکل ساز می‌شود. مخصوصا زمانی که افرادی به عنوان مهمان وارد ساختمان می‌شوند در پیدا کردن کلیدهای برق سردرگم می‌مانند. در صورت نصب چراغ‌های سنسور دار تمام افراد می‌توانند بدون اینکه خود را درگیر یافتن کلید کنند به راه خود ادامه دهند. طبق برنامه‌ تنظیم شده چراغ، زمانی که شما در مکان حضور دارید روشن خواهند شد و پس از خروج شما خاموش می‌شوند.

سیستم‌های مورد استفاده در چراغ سنسور دار سیماران سنسور حرکتی از خانواده RIP است که گرما و حرارت بدن فرد را تشخیص داده و از این طریق چراغ را روشن و خاموش می‌کند. علاوه بر این، از سیستم فتوسل در این چراغ‌ها استفاده می‌شود که به عنوان یک قابلیت شناخته شده برای دید  در شب است که برای دوربین‌های مداربسته و آیفون‌های تصویری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر تمام این مزیت‌ها افراد می‌توانند برنامه‌ایی برای این چراغ‌ها تنظیم کنند که اگر نور کافی در روز وجود دارد چراغ روشن نشده و فقط زمانی که تاریکی مطلق حاکم است روشن شوند.

درست است که تنظیم چراغ سنسور دار سیماران در کارخانه انجام می‌شود ولی کلیدهایی بر روی این چراغ‌ها تعبیه شده است تا افراد نیز بتوانند آن را به نوع دلخواه خود تنظیم کنند. یک قابلیت دیگر در خصوص چراغ سنسور دار سیماران وجود دارد و آن هم این است که وجود کلمه تایم در روی چراغ است. این مورد باعث می‌شود که امکانات تنظیم زمان برای 30 الی 120 ثانیه یا دو دقیقه قابل دسترس باشد. روشن شدن لامپ‌های این چراغ با توجه به میزان نور محیط نیز قابل تنظیم است. به بیان ساده‌تر سنسورها تشخیص می‌دهند که چه زمانی تاریکی مطلق وجود دارد سپس در آن زمان اقدام به روشن کردن چراغ می‌کنند.

چراغ سنسور دار سیماران

دلیل استفاده از چراغ سنسور دار سیماران

امکانات موجود در چراغ سنسور دار سیماران بسیار زیاد است اما ما در اینجا به دلایل استفاده از این چراغ به طور کلی اشاره می‌کنیم.

  • کم شدن هزینه‌های برق
  • حذف انواع سیم‌کشی‌های زیاد و پردردسر
  • بالا رفتن ضریب امنیتی
  • کاهش انتقال آلودگی به دلیل لمس کلیدهای برق توسط افراد مختلف
  • فراهم کردن روشنایی مطلوب و هوشمند در مراکز عمومی و آپارتمان‌های چند واحدی
  • ظاهری شیک و لوکس

انواع چراغ سقفی سنسور دار سیماران

چراغ‌ سنسور دار سیماران در انواع سنسور توکار و خارجی به بازار عرضه می‌شوند. چراغ‌های با سنسور توکار اغلب زاویه پوششی 360 درجه دارند که در بالا به آن پرداخته شد. این چراغ‌ها برای مکان‌هایی مانند پارکینگ، راه پله و مکان‌های وسیع که نیاز به دید گسترده است کاربرد زیادی دارند. در چراغ‌های سقفی با سنسور خارجی نیز، با توجه به موقعیتی که قرار است از این چراغ‌ها استفاده کنید باید یک سنسور خارجی تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

چراغ سنسور دار سیماران

نصب چراغ سنسور دار سیماران

نه تنها در نصب چراغ سنسور دار سیماران بلکه برای نصب هر نوع وسیله الکتریکی کنترل جریان برق از ضروریات است. با این حساب، قطع جریان برق در ابتدا باعث می‌شود تا هیچ خطر دیگری افراد را تهدید نکند.  توجه به سقف و بررسی آن نیز باید مورد اهمیت قرار گیرد. به‌عنوان مثال، در سقف‌های رابیتس نمی‌توان از رول پلاک استفاده کرد چرا که؛ پشت سقف خالی است. انتخاب نوع لامپ موضوع مهم بعدی است که باید به آن توجه شود. برخی چراغ‌های سقفی لامپ سر خود و برخی دیگر LED و یا SMD  هستند. در حقیقت؛ بهترین نوع لامپ برای چراغ سقفی سنسور دار،  LED  است که علاوه بر مصرف پایین حرارت و گرمای کمی هم تولید می‌کند.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)