آنتن مرکزی سیماران

آنتن مرکزی سیماران

مقدمه
در گذشته ساختمان ها عموما به صورت ویلایی و یک طبقه یا دو طبقه ساخته می شدند اما امروزه با افزایش جمعیت و کمبود فضا در شهرهای بزرگ تعداد طبقات و به تبع ارتفاع ساختمان ها افزایش قابل توجهی داشته است.

آنتن مرکزی سیماران

در چنین مواقعی پشت بام پر از آنتن های تلویزیون می شود و گاها هزینه های اضافی بر روی دوش ساکنین قرار می دهند. در چنین شرایطی در ساختمان های آپارتمانی با طبقات زیاد، استفاده از آنتن مرکزی امری منطقی به نظر می رسد.

شرکت سیماران با نیم قرن تجربه در امر تولید محصولات متنوع الکترونیکی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، توانسته رضایت خریداران را جلب کند. آنتن مرکزی سیماران با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تصاویر با کیفیتی را به شما ارائه می دهد. این شرکت برای رفاه حال مشتری در تمامی نقاط ایران دارای نمایندگی رسمی می باشد. این مسئله نشان دهنده ی اطمینان بالای سیماران از محصولات خود است. آنتن مرکزی سیماران با استفاده از خروجی تصویر بسیار با کیفیت این امکان را برای شما فراهم می کند تا به طور همزمان به چند گیرنده دیجیتال و بدون هیچ گونه افت کیفیت تصویری متصل گردد.

   آنتن مرکزی سیماران

در ساختمان های آپارتمانی با طبقات زیاد، استفاده از آنتن مرکزی امری منطقی به نظر می رسد.

آنتن مرکزی چیست

آنتن مرکزی در واقع همان آنتن تلویزیون MATV می باشد که برای اتصال تلویزیون های یک مجتمع به شبکه های زیادی به صورت همزمان کاربرد دارد. در این نوع سیستم چندین دستگاه تلویزیون به واسطه ی یک آنتن مرکزی قادر به دریافت شبکه های تلویزیونی می باشند. آنتن های مرکزی بسته به نوع، جنس بدنه، امکانات و... دریافت انواع امواج رادیویی و تلویزیونی را برای تمام تلویزیون های واحد های ساختمانی میسر می کنند. همچنین در این نوع آنتن ها امواج توسط یک گیرنده دریافت می شود و سیگنال ها به چندین گیرنده دیجیتال که به آنتن مرکزی متصل هستند فرستاده می شوند. این سیستم قادر است به طور همزمان سیگنال های VHF/UHF/FM را دریافت کند. در سیستم مرکزی دریافت امواج رادیویی و تلویزیونی و عمل توزیع سیگنال توسط یک آنتن اصلی انجام می گیرد.

 

انواع سیستم آنتن های مرکزی

  • آنتن MATV: یکی از بهترین مدل های آنتن مرکزی نوع MATV می باشد. این نوع از آنتن های مرکزی سیگنال های ارسال شده را به صورت بسیار قدرتمند دریافت کرده و بدون هیچ گونه افت کیفیتی در اختیار گیرنده قرار می دهد. نتیجه ی نهایی تصاویری با کیفیت و شفافیت قابل توجه می باشد.
  • آنتن SMATV: آنتن های MATV و SMATV شباهت بسیار زیادی در نحوه عملکرد با یکدیگر دارند. اما تفاوت مهم میان آن ها قدرت بیشتر SMATV در دریافت امواج می باشد.
  • آنتن CATV: در این نوع از آنتن های مرکزی پس از دریافت امواج تقویت شده، با استفاده از کابل به گیرنده ارسال می گردد. این نوع آنتن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای استفاده در ساختمان هایی که از فضای کابل کشی زیادی برخوردار اند بسیار مناسب است.

 

مزایای استفاده از آنتن مرکزی

  • تعداد دستگاه های گیرنده ی کمتر.
  • سهولت در تامین و نگهداری.
  • صرفه جویی در فضا.
  • قابلیت توسعه و گسترش.
  • عدم نیاز به نصب چندین آنتن در پشت بام.
  • کاهش میزان سیم کشی و صرفه جویی در هزینه ها.
  • افزایش زیبایی به دلیل تبدیل شدن چندین آنتن مجزا به یک آنتن مرکزی.
  • تامین سیگنال با قدرت متناسب با تعداد واحد‌های ساختمان و جلوگیری از ایجاد نویز.
  • صرفه جویی در هزینه ها.
  • کیفیت یکسان در تمامی شبکه ها.

 آنتن مرکزی سیماران

 آنتن مرکزی برای اتصال تلویزیون های یک مجتمع به شبکه های زیادی به صورت همزمان کاربرد دارد.

  

در آنتن های مرکزی جدید شرکت سیماران به جای استفاده از مقادیر زیاد آلومینیوم جهت دریافت سیگنال، از چند تقویت کننده ی امواج استفاده شده است. این مزیت علاوه بر حل مشکل سیگنال های ضعیف در بعضی از مکان ها، باعث کمتر شدن نویز و پارازیت نیز می گردد. محصولات سیماران در مواجه با شرایط نامساعد جوی مانند باد، باران و برف دچار اختلال نمی شود. با توجه به همین موضوع می توان با خیال راحت آنتن مرکزی سیماران را بر روی پشت بام یا تراس نصب کرد.

 

اجزا آنتن مرکزی سیماران

  • گیرنده: آنتن یا دیش بخش گیرنده سیستم می باشد که وظیفه ی دریافت سیگنال های شبکه های مختلف را به عهده دارند. این بخش سیگنال ها را دریافت و جهت ارسال آن به بخش توزیع تقویت می کند. همچنین تجهیزاتی جهت تقویت، تقسیم و یا حتی فیلتر کردن سیگنال ها در این بخش وجود دارند. تقویت کننده هایی مانند: بالن، میکسر، مدولاتور و... از جمله تجهیزاتی هستند که در این قسمت مورد استفاده قرار می گیرند.
  • توزیع: بخش توزیع وظیفه توزیع سیگنال، میان گیرنده های دیجیتال و تلویزیون های ساختمان را بر عهده دارد. به طور معمول این قسمت شامل تجهیزاتی مانند: تقویت کننده‌، تقسیم کننده‌ عبوری، تقسیم کننده‌ انشعابی، پریز‌های چند منظوره و شبکه ای از کابل ها می باشد. غالبا اتصال دستگاه های گیرنده به آنتن در مدل های شبکه توزیع به سه دسته ی ستاره ای، درختی و آبشاری تقسیم می گردد. از رایج ترین نوع توزیع، روش درختی می باشد.

 

ویژگی های آنتن سیماران

آنتن مرکزی سیماران قابل نصب بر روی انواع گیرنده های دیجیتال و تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی می باشد. همچنین از تمام باند های FM، UHF و VHF پشتیبانی می کند. بدنه آنتن مرکزی سیماران از پلاستیک بسیار مقاوم ساخته شده است. این متریال در برابر نور خورشید، حرارت، باران و برف مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهد. باند VHF از محدوده فرکانسی 230 – 170 مگاهرتز بهره می برد. همچنین در باند UHF با میزان فرکانس 470 – 890 مگاهرتز و در محدوده 40 – 108 مگاهرتز، حالت FM را پشتیبانی می کند. آنتن مرکزی سیماران از کلید روشن و خاموش و امپدانس 75 اهم بهره می برد.

  آنتن مرکزی سیماران

 آنتن یا دیش بخش گیرنده سیستم می باشد که وظیفه ی دریافت سیگنال های شبکه های مختلف را به عهده دارند.

 

جمع بندی

پیرامون ما را امواج رادیویی و تلفن همراه و... به صورت متراکم فرا گرفته اند. این امواج قادرند بر یکدیگر تاثیر بگذارند و اختلالاتی در دیگر سیگنال ها ایجاد کنند. همچنین سایر لوازم خانگی برقی موجود در منزل بر روی سیگنال ها ایجاد نویز و پارازیت می کنند. شرکت سیماران علاوه بر تولید آنتن های مرکزی با کیفیت، اتصالاتی مانند فیش، سوکت و اتصال سوییچ را با بهترین کیفیت تولید می کند. با استفاده از این محصولات با کیفیت تاثیر نویز و اختلالات را به حداقل می رسانید. این امر باعث افزایش کیفیت تصویر و صدا دریافتی می شود. کلیه محصولات سیماران از ضمانت و خدمات پس از فروش این شرکت برخوردار می باشند. شرکت سیماران در کلیه ی شهر های کشور دارای نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)