درب های اتوماتیک شیشه ای چه مزایایی دارند؟

درب های اتوماتیک شیشه ای چه مزایایی دارند؟

درب های اتوماتیک شیشه ای چه کاربردی دارند؟
درب های اتوماتیک شیشه ای امروزه کاربرد بسیاری در ساختمان ها دارند. این درب ها باعث میشود از ورود گرد و غبار و آلودگی به ساختمان جلوگیری شود.

. در میان انواع درب های اتوماتیک موجود در بازار درب های اتوماتیک شیشه ای مشتریان بیشتری دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای درب های اتوماتیک شیشه ای صحبت کنیم.

درب های اتوماتیک شیشه ای بدون دخالت دست باز می شوند و از آنها برای قسمت ورودی ساختمان ها، مراکز خرید، بانک ها و مراکز اداری استفاده می شود. این درب ها جایگزین خوبی برای درب های قدیمی بوده و در ساختمان های پر تردد نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

درب شیشه ای اتوماتیک چرخان

درب شیشه ای اتوماتیک چرخان

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای از اتلاف انرژی جلوگیری کرده میتواند مصرف انرژی را حدود ۳۵ تا ۵۰ درصد کاهش دهد. در نتیجه هزینه های ساختمان بسیار کاهش می یابد. این درب ها با استفاده از سنسورهای درب هنگام حضور افراد باز و بسته می شوند و بدین شکل از ورود آلودگی و ریزگردها به ساختمان جلوگیری می کنند.

استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای به دلیل دخالت نکردن دست برای رعایت بهداشت و کاهش بیماری های واگیردار که از طریق تماس با سطح آلوده به انسان منتقل می شود بسیار مفید است. از این درب ها در مکان هایی مانند بیمارستان ها و کارخانجات تولید مواد غذایی استفاده می شود. با این روش تا جای ممکن از آلودگی محیط جلوگیری می گردد.

درب های اتوماتیک شیشه ای با استفاده از قفل های الکترومکانیکی امنیت محیط را افزایش می دهند این درب ها می توانند با استفاده از یک کد امنیتی از راه دور نیز کنترل شوند. یکی دیگر از مزایای درب های اتوماتیک شیشه ای کاهش آلودگی صوتی در محیط و جلوگیری از ورود سر و صدا می باشد .

درب های شیشه ای دو لنگه

درب های شیشه ای دو لنگه

خرید درب های شیشه ای اتوماتیک

عوامل متعددی افراد را به خرید درب های اتوماتیک شیشه ای ترغیب می کند. یکی از ویژگی های مهمی که خرید این محصول را توجیه می کند مقاومت درب های شیشه ای می باشد. در این درب ها از شیشه سکوریت استفاده شده و فریم های آن می تواند از جنس آلومینیوم یا استیل ساخته شود. استفاده از شیشه سکوریت در این درب ها باعث شده است که مقاومت آن از دیگر درب های شیشه ای بیشتر باشد.

در صورتی که این شیشه ها به طور ناگهانی بشکند خطری افراد را تهدید نمی کند. زیرا این شیشه ها به پودر تبدیل می شوند که تیز و برنده نیستند. در بیشتر دربهای شیشه ای اتوماتیک از شیشه های ۱۰ میلیمتری استفاده می‌شود. اما گاهی بنابر نیاز مشتری می توانیم از شیشه های دوجداره که ضخامت آنها تا ۲۰ میلیمتر باشد استفاده کنیم. دربهای شیشه ای اتوماتیک در برابر گرمای زیاد نیز مقاومند. این شیشه ها می توانند تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. این در حالی است که شیشه های معمولی نهایتاً می توانند در برابر گرمای ۶۰ درجه از خود مقاومت نشان دهند.  

زیبایی محیط با درب شیشه ای

زیبایی محیط با درب شیشه ای

درب های شیشه ای سیماران

 عملکرد درب شیشه ای اتوماتیک به شکلی است که هنگامی که افراد یا اشیا در مقابل درب قرار می گیرند سنسور درب اتوماتیک آنها را تشخیص داده و درب به طور خودکار باز و بسته می شود. در بعضی درب های شیشه ای نیز سنسور مادون قرمز استفاده می شود که قادر به تشخیص افراد و یا اشیا می باشد. 

 درب های شیشه ای سیماران این قابلیت را دارند که بتوان سرعت باز و بسته شدن آنها را تنظیم نمود. این درب ها در هنگام قطع شدن برق با استفاده از باتری عملیات باز و بسته کردن درب را انجام می دهند.

 درب های شیشه ای از یک اپراتور تشکیل شده است که وظیفه باز و بسته کردن درب شیشه ای را به عهده دارد. عملکرد درست این اپراتور بر روی درب های اتوماتیک شیشه ای تاثیر می گذارد.  جعبه ای که درون آن موتور و سایر متعلقات آن قرار دارد اپراتور درب شیشه ای نامیده می شود که دارای موتور الکتریکی هوشمند می باشد و می تواند فرمان ها را به صورت چشمی یا دستی دریافت نماید.

شرکت سیماران در حوزه درب های اتوماتیک شیشه ای به فعالیت میپردازد و درب های پارکینگی، اپراتور های درب شیشه ای و راهبردها را تولید میکند. این شرکت برای رضایت مشتریان خدمات پس از فروش و ۲۴ ماه گارانتی را به مشتریان ارائه می دهد.  

انواع درب های شیشه ای

سنسورهای درب اتوماتیک که با استفاده از آن‌ها عملیات باز و بسته شدن درب انجام می‌شود شامل حسگرهای فشار، حسگرهای تشخیص حرکت و یا سیستم کنترل دستی می باشند. درب های اتوماتیک شیشه ای در  انواع تک لنگه و دو لنگه طراحی و اجرا میشوند. برای فروشگاههای بزرگ معمولاً از دربهای دولنگه استفاده می کنند. این درب ها مقداری از دربهای تک لنگه بزرگتر است اما زیبایی بیشتری دارد. درب های دو لنگه از قسمت وسط باز میشوند و در دو جهت به حالت کشویی قرار میگیرند.

استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای باعث ایجاد حس خوشایندی در افراد می‌شود. هوشمند بودن این درب ها آسایش و راحتی را برای استفاده کنندگان به ارمغان می آورد. از درب های شیشه ای اتوماتیک می توان در محیط های گوناگون استفاده نمود. فریم های آلومینیوم یا استیل می تواند زیبایی بیشتری به درب ها بدهد. استفاده از درزگیر های لاستیکی و یا مویی  در بین فریم ها می تواند از ورود هرگونه آلودگی به محیط جلوگیری نماید.

درب اتوماتیک شیشه ای فریم دار

درب اتوماتیک شیشه ای فریم دار

یکی دیگر از مزایای درب های شیشه ای اتوماتیک  اشغال فضای کم توسط این درب ها می باشد. این موضوع باعث شده است که طراحان استقبال چشمگیری از این درب ها داشته باشند. درب های شیشه‌ای می‌تواند در نوع فریم دار و بدون فریم طراحی شود اما اگر برای مکان پر رفت و آمدی احتیاج به درب دارید بهتر است از نوع فریم دار آن استفاده کنید زیرا لبه های شیشه سکوریت حساس اند و ممکن است با عبور افراد آسیب ببیند.

ویژگی های خاص در درب های اتوماتیک شیشه ای

 درب های اتوماتیک شیشه ای را می توان در هر اندازه و هر ارتفاع سفارش داد. در مکان های ویژه می توان گزینه های خاص را به طراحی این درب ها اضافه نمود. مواد اولیه ای که در درب های شیشه استفاده می شود بسیار مرغوب است و باعث زیبا سازی ظاهر ساختمان می گردد .استفاده از درب های شیشه ای برای افراد سالمند و مسن بسیار مناسب بوده و امکان تردد آسان را برای آنها فراهم می کند.

سیستم درب های شیشه ای اتوماتیک را میتوان بر روی حالت های مختلف تنظیم نمود. به شکلی که همیشه بسته یا همیشه باز باشد و یا در هنگام قرار گرفتن فردی مقابل درب باز و بسته شود. حتی می‌توان درب های شیشه ای را به گونه ای تنظیم نمود که فقط ورود و یا فقط خروج باشد. کنترل دستی این درب ها نیز امکان پذیر است.

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)