همه چیز درباره‌ی لامپ LED سیماران

همه چیز درباره‌ی لامپ LED سیماران

لامپ LED سیماران امروزه از بهترین راه حل‌ها برای رفع مشکل عدم شناسایی در تاریکی و عدم وجود سیستم روشنایی مناسب می‌باشد.

لامپ ال ای دی سیماران

همه چیز درباره‌ی لامپ LED سیماران

بشریت از گذشته‌های دور از آنچه که نمی‌شناخته ، می‌ترسیده است. شناختن افراد، اشیا یا حتی حیوانات در تاریکی بسیار سخت تر از روشنایی روز بوده است. به همین علت بشر برای غلبه به تاریکی دست به ابتکارات جالبی زده است. لامپ LED سیماران امروزه از بهترین راه حل‌ها برای رفع این مشکل می‌باشد. اولین ابتکار بشر ایجاد آتش بود. آتش از دوران غارنشینی از ابزارهای لازمه برای بقا شناخته می‌شود. در واقع آتش علاوه بر نقش شناختی بزرگی که ایفا می‌کرد، در گرم کردن افراد و حفظ بقا نیز نقش موثری داشت. پس از مدت‌ها و با آغاز تمدن‌ها استفاده از آتش متداول‌تر و بسیار راحت‌تر از گذشته شد.

 سال‌ه گذشت و پس از قرن‌ها مردم ب نفت آشنا شدند. این طلای سیاه رنگ به کلی طریقه‌ی زندگی انسان را تا ابد تغییر داد.با استفاده از نفت دیگر لازم نبود برای ایجاد آتش به قطع درختان تکیه کنیم. به علاوه میزان سوختن نفت بسیار طولانی تر از چوب بود. پس از نفت، مردم با دیگر فرآورده‌های نفتی مانند گاز نیز به برقراری روشنایی می‌پرداختند. با ایجاد نیروگاه‌های برق و اختراع لامپ حبابی، عصر جدیدی در صنعت روشنایی آغاز شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، لامپ LED سیماران به طور کامل جایگزین لامپ حبابی شده است.

لامپ ال ای دی چیست؟

لامپ LED سیماران جدیدترین جایگزین برای ایجاد سیستم‌های روشنایی در خانه، محل کار و مکان‌های عمومی می‌باشد. LED در لغت به معنای دیوید نور گسیل می‌باشد. این نوع لامپ نوعی دیود نیمه رسانا می‌باشد. این دیود‌ها زمانی که جریان الکتریکی با ولتاژ مناسب از آنها گذر کند، سبب تولید نور رنگی در ناحیه‌ی مرئی طول,موج‌ها می‌شود.

لامپ ال ای دی

کاربرد لامپ LED سیماران

LED ها از پندین دهه‌ی پیش، در صنایعی مانند تجهیزات الکترونیکی به فراوانی استفاده می‌شدند. امروزه ال ای دی ها به گو.نه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند تا طول موج خاصی از نور را در یک جهت متمرکز ارائه بدهند. امروزه استفاده از لامپ LED سیماران در صنایع روشنایی بسیار شایع و فراگیر شده است.

انواع لامپ ال ای دی

لامپ‌های LED را می‌توان بر اساس فناوری ساخت آنها، به دسته‌های زیر تقسیم ‌بندی کرد.

  • لامپ پاور ال ای دی: پاور ال ای دی از ابتدایی‌ترین لامپ LED سیماران در صنعت برق و روشنایی به شمار می آید. این لامپ ها حاوی دیودهای نوری حامل جریان بیشتر از نیم وات می‌باشند. چراغ ال ای دی پاور بدون این که گرما ایجاد کند، بیشترین میزان نور ممکن را با کمترین انرژی مصرفی ایجاد می‌کند. عمر این نوع LED نسبتا طولانی می باشد. مشکل لامپ‌هایی با این تکنولوژی ساخت، نیاز به دفع حرارت به صورت مداوم می‌باشد. نور گسترش یافته توسط پاور ال ای دی، درخشان است و کیفیت بسیار زیادی دارد. از لحاظ فیزیکی، این دسته از لامپ‌های LED به وسیله‌ی قرار گرفتن چند پاور چراغ LED سیماران روی یک PCB تولید می‌شوند..
  • لامپ اس ام دی: فناوری SMD به تجهیزات الکترونیکی تولید شده به وسیله‌ی لحیم کاری روی یک برد کوچک اطلاق می‌گردد. در ساخت این دسته از لامپ LED سیماران ، تعداد زیادی از دیودهای نورافشان کم توان روی یک برد لحیم کاری می‌شوند. گرمای تولید شده‌ی این لامپها بسیار پایین و طول عمر آنها بسیار بالا می‌باشد. از مزیت های این شیوه‌ی ساخت لامپ می‌توان به زاویه 120 درجه آنها اشاره کرد. این ویژگی سبب آن می‌شود تا انتشار روشنایی بسیار بهتر صورت بپذیرد. این لامپ‌ها هزینه‌ی تعویض و تعمیر نسبتا پایینی دارند و به راحتی قابل تعویض هستند. کیفیت نور این لامپ‌ها بسیار زیاد می‌باشد و به همین دلیل در تجهیزات نورپردازی کاربرد فراوانی دارند.
  • لامپ سی او بی: در این دسته لامپ‌ها، تعدادی LED با فاصله‌ی نسبتا کم در کنار یکدیگر روی برد قرار گرفته‌اند. گرمایی گرمای تولید شده توسط این دسته از لامپ LED سیماران بسیار کمتر از تکنولوژی SMD است.

انواع لامپ LED سیماران بر اساس شکل

لامپ LED سیماران در انواع اشکال مختلف ساخته و اجرا می‌شود. هر شکل از این لامپ‌ها کاربرد متفاوتی با دیگری دارد. در ادامه انواع این لامپ‌ها را با ذکر کاربرد آنها معرفی خواهیم کرد.

  • حبابی: این دسته از ال ای دی ها از پرفروش ترین انواع ال ای دی ها نیز می‌باشند. شکل ظاهری این لامپ‌ها به آنها کمک می‌کنند تا نور مستقیم را به راحتی در محیط تاریک پخش کنند. از این لامپ‌ها در مناطقی که نور زیادی لازم است مانند آپارتمان‌های مسکونی و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. زاویه تابش در این چراغ‌ها 135 درجه می‌باشد.
  • طرح گل: این دسته از LEDها شکل ظاهری ظریف‌تر و زیباتری دارند. از همین رو استفاده از آنها به سرعت در حال افزایش می‌باشد. میزان نور خارج شده از این لامپ‌ها حدودا 3300 لومن می‌باشد که به تنهایی، به اندازه‌ی سه لامپ رشته‌ای می‌باشد.
  • فیلامنتی: این دسته ار لامپ‌ها دارای شکلی شبیه لامپ رشته‌ای می‌باشند. به همین علت این نوع از لامپ LED سیماران بسیار کم مصرف و در عین حال کلاسیک می‌باشد.
  • هالوژنی: این لامپ‌ها طرفداران زیادی دارد. استفاده از این لامپ‌ها به خصوص در طراحی نمای داخلی بسیار متداول می‌باشد. البته توجه داشته باشید که این لامپها از هالوژن استفاده نمی‌کنند و صرفا ظاهری شبیه به لامپ‌های هالوژنی قدیمی دارند.
  • شمعی: این دسته از لامپ‌های ال ای دی، نسبتا ظاهری قدیمی دارند. زاویه تابش در آن‌ها 250 درجه می‌باشد و عموما در لوسترهای شلوغ و خلوت نقش دارند.

لامپ ال ای دی سیماران

  • وال واشر: ممکن است هنگام عبور از خیابان‌ها لامپ‌هایی متصل به دیوار دیده‌ باشید. معمولا این لامپ‌هاروی آثار هنری نور می‌اندازند. کاربرد های این لامپ صرفا روشنایی بخشیدن نیست و گاهی برای کاربرد دکوراتیو استفاده می‌شوند.
  • ریسه‌ای: این نوع از لامپ LED سیماران به شکل یک ریسه یا شلنگ نازک از دیودهای نوری می‌باشد که معمولا جنبه‌ی تزیینی دارد. از این نوع لامپ در نورپردازی داخلی اتاق‌ها استفاده می‌شود.

لامپ ال ای دی سیماران

  • پنل: این نوع از لامپ LED سیماران به شکل مربع‌هایی با ابعاد مختلف در نمایندگی سیماران قابل تهیه می‌باشد. این مربع‌ها در سقف نصب می‌شوند و کاربرد روشنایی بخشی دارند.

مزایای لامپ ال ای دی

  • مصرف کم انرژی
  • طول عمر و دوام زیاد
  • ایمنی
  • امکان تنظیم میزان نور
  • تنوع در اشکال
  • عدم آسیب رسانی به انسان از طریق اشعه
  • عدم کاهش کیفیت نور در مدت زمان طولانی

شما می‌توانید برای تهیه‌ی چراغ led سیماران به فروشگاه‌های سراسر کشور مراجعه نمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)