تکنولوژی Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران

تکنولوژی Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران

تکنولوژی Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران
تکنولوژی Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران، نسل جدیدی از سیستم ‌های نظارتی در بازار تولید و عرضه را شکل داده ‎اند.

تمام شما در مکانهای مختلف عمومی، اداری، تجاری و خصوصی دوربینهای نظارتی را مشاهده کردهاید. شرکتهای مختلف دوربین هایی با مدل های مختلف را تولید و روانه بازار می‌کنند، مانند:

·       Dome Camera (دوربین دام)

·       Box Camera (دوربین باکس)

·       Bullet Camera (دوربین مدار بسته بولت)

·       Minia Camera (دوربین کوچک یا مخفی)

·       Speed dome (دوربین های PTX با قابلیت کنترل زاویه و زوم از راه دور)

 

فناوری دریافت تصاویر و انتقال آنها نیز به دو گروه دسته بندی میشوند:

·       دوربینهای مداربسته آنالوگ

·       دوربینهای مداربسته Ip

 در نسل جدید دوربین های Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران بسیار حائز اهمیت است. این دوربین ها جایگزین دوربینهای آنالوگ شدهاند.

 

فناوری نوین Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران

فناوری های نوین Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران همگام با برندهای مطرح دنیا طراحی و ساخته شده اند. دوربین های Ip یا تحت شبکه به دوربین هایی گفته می شوند که داده ها و تصاویر دریافتی را در بستر شبکه (اینترنت) توزیع می‌کند. یعنی تصاویر را از طریق اینترنت انتقال می دهد. بنابراین تصاویر دریافتی مستقیم به صورت دیجیتال ذخیره خواهند شد. ارتباط دوربینها با شبکه اینترنت می‏تواند به وسیله کابل شبکه انجام شود یا به صورت بیسیم ارتباط برقرار کرد.

بنابراین زمانی که دوربین نظارتی شما به اینترنت (ADSL و...) متصل است از هر نقطه دنیا میتوانید نظارت داشته باشید. به عبارتی کنترل و نظارت شما در بستر اینترنت، در هر لحظه و از دورترین نقاط امکان‌پذیر می‌شود. با این توضیح اهمیت Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران تا حدودی برای شما واضح می شود. شرکت آکسیس (AXIS) در سال 1996 اولین دوربین مداربسته Ip را تولید کرد.

 

دوربین آی پی

Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران

 

تفاوت دوربین های آنالوگ و Ip (Internet protocol camera)

بررسی تفاوت دوربین آنالوگ و Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران به شما در زمان انتخاب و خرید کمک خواهند کرد. دوربین های آنالوگ انواع مختلفی دارند، مانند TVL، AHD، TVI، SDI، و HD. دریافت تصاویر به صورت آنالوگ نکته مشترک تمام آنها است. سپس توسط سنسور این تصاویر برای ضبط با فرمت دیجیتال ذخیره می شوند. در زمان ارسال نیز دوباره به حالت آنالوگ برمیگردند. در نوع آنالوگ کابل کشی زیاد، محدودیت در اتصال، نویز، رزولوشن و مساحت تحت پوشش کم، از محدودیت‌های آن است.

حالا به اهمیت Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران می پردازیم. سیستم دوربین مداربسته Ip سیماران از یک یا چند دوربین تشکیل شده است که به شبکه متصل می باشند. برای سیستم ضبط آن می توان از VMS یا NVR استفاده کرد. دوربین آنالوگ با کابل کواکسیکال تصاویر را منتقل میکند. در دوربین Ip تصاویر توسط Encoder به شبکه ارسال می‌شوند. به صورت دیجیتال ذخیره شده و به شبکه کامپیوتر انتقال داده می شوند.

در دوربینهای Ip نیاز به کابل کشی جداگانه برق، داده‌ها، میکروفون و... وجود ندارد. امکانات نرمافزاری مختلفی مانند ارسال ایمیل، هشدار زنگ و... نیز دارند. در دوربین Ip به ویژه از نوع بیسیم، ارسال اطلاعات به وسیله Wifi، فیبر نوری یا کابل شبکه به آسانی انجام میشود. در دوربین های Ip محدودیت پهنای باند (ارسال اطلاعات بر ثانیه) وجود ندارد. در دوربین های آنالوگ در صورت قطع سرور تصاویر (مدت زمان مشخص) ضبط نمی‌شوند. در دوربین های Ip حافظه جانبی طراحی شده است. امنیت اطلاعات دریافتی در دوربین های Ip غیرقابل نفوذ هستند اما در آنالوگ به آسانی قابل دسترس قرار میگیرند.

 

اجزای دوربین های Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران

Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران نیازمند امکانات سخت افزاری و نرم افزارهای پیشرفته است. اجزای این سیستم شامل موارد زیر می باشد:

·       دستگاه NVR: این دستگاه متشکل از یک رایانه و نرم افزاری است که دریافت، ضبط، انتقال و مشاهده زنده تصاویر را فراهم میکند. البته می‌توان از نرم افزار مدیریت VMS که قابل نصب بر روی ویندوز است نیز استفاده کرد.

·       Hard disk: هارد دیسک در داخل دستگاه قرار دارد و تمام فیلم های ارسالی را ذخیره میکند. در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید میشود.

·       دوربین: دوربینهای Ip نسل جدیدی از دوربین های مداربسته هستند که می توان آن را از راه دور و تحت شبکه کنترل کرد. به دلیل اینکه به اینترنت متصل هستند.

·       سوئیچ شبکه: تغذیه تمام دوربین ها در شبکه، توسط سوئیچ شبکه انجام میشود.

·       آداپتور سوئیچ‌های POE: برای تبدیل برق شهری به ولتاژ مورد نیاز است.

·       کابل شبکه: کار انتقال تصاویر از دوربین سوئیچ و NVR را انجام میدهد.

·       کابل برق

 

 

دوربین آی پی

Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران

 

POE، onVIF و پهنای باند در دوربین های Ip چیست؟

چندین اصطلاح در رابطه با Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران وجود دارد که نیاز به توضیح دارند، این اصطلاحات عبارتند از:

·       POE: وجود این قطعه استفاده از کابلها و سیم کشی های برق را تا حد زیادی کاهش می دهد. یک انژکتور برق در بین سوئیچ و دوربین قرار می‌گیرد و فقط از کابل برق به شبکه متصل میشود.

·       پروتکل onVIF: برندهای مختلفی در دنیا دوربین های مداربسته Ip تولید میکنند. دوربین Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران نیز یکی از برندهای مطرح ایرانی است. هر شرکتی نرم افزار و سیستم عامل ویژه خود را دارد. یک توافق جهانی برای دستگاه ذخیره تحت شبکه وجود دارد که به اسم توافق جهانی onVIF شناخته میشود. هدف آن ارتباط دوربینهای Ip بدون توجه به نام برند است.

·       پهنای باند: پهنای باند در دوربین های Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران به عوامل مختلفی وابسته است. محاسبه آن بسیار پیچیده است. تعداد دوربینها، رزولوشن، میزان فریم دوربین، روشنایی محیط، فشرده سازی و میزان حرکتی که توسط دوربین تشخیص داده میشود در تعیین پهنای باند موثر هستند.

 

دوربینهای مداربسته سیماران (Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران)

فناوری دوربین‌های مداربسته Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران در شرکت سیماران همگام با تکنولوژی‌های نوین و برندهای روز دنیا تولید میشوند. صنایع الکترونیک سیماران به عنوان اولین تولیدکننده در زمینه طراحی و تولید انواع دوربین های مداربسته Ip و آنالوگ، در ایران شناخته می‌شود.

این شرکت در سال 1350 تاسیس شد و با کسب پروانه تولید از وزارت صنایع، فعالیت خود را در زمینههای مختلف آغاز کرد. این شرکت با مهندسان و دانش آموختگان متخصص و برتر کشور همکاری کرده و بهترین ها را در هر زمینه ای تولید می کنند.

 

دوربین آی پی

Ip و نقش آن در دوربین های مداربسته سیماران

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)