راهنمای نصب راهبند سیماران 6متری

راهنمای نصب راهبند سیماران 6متری

راهنمای نصب راهبند سیماران 6 متری

 راهبند سیماران 6 متری

مشخصات فنی :

  • ولتاژ تغذیه: 200V-50Hz
  • قدرت موتور:200V-90W
  • ماکزیمم دور موتور :r/MIN 2800
  • زمان بالا یا پایین بردن : 2s برای بوم 1 تا 3 متری و 6s برای بوم 4 تا 6 متری
  • ماکزیمم طول بوم: 2.5+3.5 متر تلسکوپی
  • تغذیه وسایل خارجی: 12VDC
  • دمای کارکرد :: +60°C تا -10°C
  • فرکانس کاری ریموت: 433.92 MHz
  • نوع ریموت: FIX CODE LEARN

نصب فیزیکی :

1- نصب کابینت موتور: توجه داشته باشید که کابینت اصلی موتور را در جایی که زمین سختی دارد مثلاً زمین بتونی نصب نمایید و از نصب در زمین با خاک نرم خودداری کنید . برای محکم کردن کابینت موتور به زمین ، توسط 4 پیچ رولبورد بزرگ و ۲ صفحه‌ی "U" شکل که همراه دستگاه وجود دارند طبق شکل زیر اقدام به محکم‌کاری کنید. توجه کنید که هنگام محکم‌کاری صفحه‌های "U" شکل به صورت " " روی لبه‌های زیرین کابینت قرار گرفته باشد و توسط آچار تا حد امکان هر 4 پیچ سفت شوند.

نصب فیزیکی

2-نصب بوم:

برای نصب بوم به‌راحتی بوم را از سمتی که چهار سوراخ دارد توسط چهار پیچ و مهره و واشر مخصوص که همراه دستگاه وجود دارند طبق شکل داخل دو گیرنده بوم قرار داده و پیچ‌ها را محکم کنید.

نصب بوم

دستگاه در حالت کارخانه‌ای برای بوم 5 .3 متری تنظیم شده و در حالت افقی با بوم ۳۵ متری افقی می‌ماند. در حالیکه طول بوم را کمتر یا بیشتر کنید از حالت افقی خارج می‌شود که باید کارهای زیر را انجام دهید:

نصب بوم

الف- در صورت کوتاه کردن بوم ، سر بوم از حالت افقی به بالاتر می‌رود . بوم را با دست به حالت عمودی ببرید سپس با شل کردن دو مهره بزرگ که در شکل نشان داده شده پیچ دستی بوم را در خلاف جهت ساعت‌گرد آن‌قدر بچرخانید تا کاملاً به زمین عمود شود سپس دو مهره بزرگ را سفت کنید و بوم را افقی کنید و ببینید که افقی کامل است

در صورت کوتاه کردن بوم
در صورت کوتاه کردن بوم

ب- در صورت بلند کردن بوم ، سر بوم از حالت افقی پایین‌تر می‌آید . در این صورت بوم را با دست به حالت عمودی ببرید سپس با شل کردن دو مهره بزرگ که در شکل نشان داده شده پیچ دستی بوم را در جهت ساعت‌گرد آن‌قدر بچرخانید تا کاملاً به زمین عمود شود. سپس دو مهره بزرگ را سفت کنید و بوم را به حالت افقی ببرید و ببینید که افقی کامل است.

در صورت بلند کردن بوم
در صورت بلند کردن بوم

اخطار: جهت کارکرد دستی با بوم باید با فلکه‌ی دستی خلاص کن موتور را خلاص کنید و این حرکت با فشار به داخل این فلکه‌ی خلاص کن و چرخاندن آن در همان حالت در جهت ساعت‌گرد ایجاد می‌شود . احتیاط لازم را وقتی بوم در حالت افقی است و فنر داخلی کشیده است انجام دهید تا با آزاد شدن ناگهانی فنر و بالا رفتن ناگهانی بوم با کسی برخورد نکند و دست لاي فنر کشیده شده داخلی گیر نکند.

در صورت بلند کردن بوم

تنظيم LIMIT SWITCH ها:

اگر ضمن کارکرد متوجه شدید در ضمن عمودی سازی و افقی سازی (ست دستی ) بوم تا جای افقی یا عمودی کامل نمی‌آید ، سوئیچ‌های محدودکننده از تنظیم خارج شده‌اند و می‌توانید با تنظیم آن‌ها حالت افقی و عمودی را به دست آورید ، مهره و LIMIT SWITCH سمت چپ برای تنظیم حالت افقی و افقی سازی بوم به کار می‌رود و مهره و LIMIT SWITCH سمت راست هم‌جهت تنظیم حالت عمودی و عمودی سازی بوم به کار می‌رود.

تنظيم LIMIT SWITCH ها

اتصالات الکترونیکی:

اکثر اتصالات الکتریکی مرکز کنترل از قبل برای شما زده شده‌اند . فقط شما باید اتصالات فتوسل‌ها و برق را به مرکز وصل کنید.

  • T1 : ترانس
  •  F1 : فيوز موتور 10A
  • F2: فيوز 0.5A
  • V1: گیرنده ریموت
  •  J1 : ردیف ترمینال‌های برق ولتاژ بالا
  •  J5 :ردیف ترمینال‌های برق ولتاژ پایین
  •  VR1 : پتانسیومتر تنظیم زمان تأخیر حالت اتوماتیک
  • S1 : دیپ سوئیچ‌ها 
  • J4: ردیف ترمینال‌های سوئیچ دستی
اتصالات الکترونیکی
اتصالات الکترونیکی

توضیح ترمینال‌ها:

در J1 : سه ترمینال اول جهت اتصال موتور می‌باشند. خازن راه‌انداز هم به ترمینال ۱ و ۳ وصل می‌شود که قبلاً بسته شده‌اند.

یک ترمینال بعدی جهت اتصال سیم Earth می‌باشد.

دو ترمینال بعدی جهت اتصال برق شهر ورودی 220V/ AC می‌باشد. در ترمینال بعدی جهت اتصال دو لامپ 220V / AC سبز و قرمز می‌باشد بطوریکه بین AC- N و RED لامپ قرمز و بین AC - N و GREEN لامپ سبز متصل می‌شود. حالت کارکردی این لامپ‌ها به Dip2 بستگی دارد که در قسمت‌های بعدی به آن می‌پردازیم.

در J5 : سه ترمینال OL و +V و CL برای بستن سیم‌های Limit Switch داخلی می‌باشند که قبلاً بسته شده‌اند.ترمینال +V همچنین برای تغذیه مثبت 12V وسایل خارجی مانند فوتوسل‌ها به کار می‌رود.

ترمینال PT جهت اتصال کنتاکت باز فوتوسل یا Loop Detector با ترمینال آخر GND به کار می‌رود. ترمینال INFRD يا Photo جهت اتصال کنتاکت بسته فوتوسل یا Loop Detector با ترمینال آخر GND به کار می‌رود.

ترمینال آخر هم که GND است و با کنتاکت‌های فوتوسل یا Loop Detector یا به عنوان منفی تغذیه وسایل خارجی مانند فوتوسل‌ها به کار می‌رود.

نکته : Loop Detector وسیله‌ای است که وجود وسیله نقلیه را در محدوده خاصی، مربعی و یا مستطیلی شکل تشخیص می‌دهد.

توضیح ترمینال‌ها

درj4 : ترمینال‌های اول (open) و دوم (close) جهت اتصال کلید دستی باز کردن و بستن کارت‌خوان و ON / OFF به کار می‌روند (کنتاکت باز - فشاری)

ترمینال بعدی (com) جهت اتصال سیم مشترک کلیدها می‌باشد.

ترمینال بعدی (stop) جهت اتصال کلید دستی stop به کار می‌رود و کنتاکت بسته فشاری می‌باشد.

ترمینال بعدی (push) جهت اتصال کلید دستی که به‌طور متناوب جهت باز کردن و بستن با هم استفاده می‌شود، می‌باشد و کنتاکت باز فشاری می‌باشد.

نکته: جهت اتصال کارت‌خوان باید کنتاکت آن را به ترمینال‌های open و com متصل نمایید. نکته: عملکرد دکمه push در مواقع مختلف

- در حال باز کامل، زدن دکمه push باعث بسته شدن می‌شود.

- در حال بسته کامل، زدن دکمه push باعث باز کردن می‌شود.

- در حال باز کردن، دکمه push کاری انجام نمی‌دهد.

- در حال بستن، زدن دکمه push باعث کارکرد عکس بلافاصله می‌گردد یعنی بلافاصله باز می‌کند.

توضیح ترمینال‌ها

تست کردن دیپ سوئیچها

مرکز دارای 2 دیپ سوئیچ می باشد که هر دو در حالت off در تنظیم کارخانه ای قرار دارند و می توانید آن ها را به صورت زیر تغییر دهید.

DIP 1

ON بستن اتوماتیک انجام می شود و زمان تاخیر آن با پتانسیومتر VR1 از 1 تا 99 ثانیه تنظیم می شود.

OFF بستن اتوماتیک; انجام نمی شود و باید دوباره پالس بستن بیاید.

DIP 2

ON لامپ قرمز در حالت کارکرد بوم روشن است و در حالت STOP بوم,لامپ سبز روشن می شود.

OFF لامپ سبز تا زمانیکه بوم کاملا باز نشده خاموش و لامپ قرمز روشن است و در بسته کامل هم ,لامپ قرمز روشن است.

دستگاه و مرکز آن از سه طریق کنترل می شود.

p

  • دکمه های روی قاب مرکز کنترل
  • سویئچهای دستی اضافه شده با کارتخوان یا ON /OFF یا هر وسیله خارجی وصل شده به ترمینالهای J4
  • ریموت کنترل

برای استفاده از ریموت باید ریموت های (433.92MHz)FIX CODE را به دستگاه LEARN کنید همراه دستگاه.

2عدد ریموت قرار داده شده است. برای ازدیاد تعداد آن ها با خدمات شرکت تماس بگیرید.

شناسایی یک دکمه ریموت به دستگاه:

دکمه LEARN را روی مرکز لحظه ای فشار دهید تا LEARN LED روشن شود. سپس کلیدی که می خواهید بشناسانید را روی ریموت فشار دهید تا زمانیکه LEARN LED چشمک زده و خاموش شود. دکمه های دیگر آن ریموت با هر ریموت دیگر را می توانید به همین ترتیب به دستگاه بشناسانید. هر دکمه ریموت یک دکمه PUSH که در توضیح ترمینال J4 گفته شده عمل می کند. حداقل 200 دکمه را می توانید به دستگاه بشناسانید.

پاک سازی کلی ریموت ها:

ریموت ها را نمی توان به صورت تکی پاک کرد. اما برای پاک سازی کلی آن ها از حافظه دستگاه می توانید دکمه LEARN را روی مرکز کنترل چندین ثانیه فشرده نگه دارید تا زمانیکه LEARN LED که روشن شده است خاموش شود.حال کلیه ریموت ها از حافظه پاک شده اند.

مهم: در صورت استفاده از مد اتوماتیک استفاده از وسایل ایمنی مانند فوتوسل یا loopdetector اجباری می باشد که باید جداگانه تهیه و نصب شوند و در صورت استفاده نکردن از این موارد عواقب به عهده مصرف کننده می باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)